της Σοφίας Γκιαούρη

 

Για την ερχόμενη τουριστική σεζόν, για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που ενισχύουν την προβολή της Μαγνησίας, καθώς και για τις αγορές που στοχεύει , μιλά σε συνέντευξή του στο tourismtoday.gr ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, κος Γιώργος Ζαφείρης.

Ο κος Ζαφείρης μίλησε και για τις δράσεις που έχουν οργανώσει οι δήμοι της περιοχής ώστε να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες απο την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

κ. Ζαφείρη, ποιες οι προσδοκίες σας για τη φετινή τουριστική περίοδο στη Μαγνησία;

Ο Βόλος και το Πήλιο είναι αγαπημένος προορισμός για τους Έλληνες και αυτό που πιστεύω για τη νέα χρονιά είναι ότι θα πάνε πολύ καλά οι κρατήσεις και επίσης ότι θα μπορέσει να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος μέχρι και τέλη Οκτωβρίου. Θυμίζουμε φυσικά ότι η πόλη του Βόλου και οι γύρω περιοχές λειτουργούν καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου και σαφώς θα υπάρξει περίοδος με εκδηλώσεις, συνέδρια και σχολικές εκδρομές, αλλά και σίγουρα φθάνοντας την περίοδο των επόμενων Χριστουγέννων η πάρα πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια από το Δήμο Βόλου θα συντελέσει σε μια αναμενόμενη καλή περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Η Μαγνησία έχει τουριστική κίνηση όλο το χρόνο. Ποια είναι η εικόνα για τις κρατήσεις το Πάσχα αλλά και για την καλοκαιρινή σεζόν;

Όπως ανέφερα και παραπάνω για τις κρατήσεις, η εικόνα είναι πολύ καλή καθώς το παραδοσιακό Πάσχα στο Βόλο και το Πήλιο είναι γνωστό τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους βόρειους γείτονές μας ειδικά τους Ορθοδόξους, που θέλουν να περάσουν τις γιορτές του Πάσχα στη Μαγνησία. Υπάρχουν προκρατήσεις 50-60% αλλά είναι σίγουρο ότι θα φθάσουν σε υψηλές πληρότητες και όπως πάντα με σίγουρα καλές τιμές. Μπορούν οι επισκέπτες να αναζητήσουν προσφορές από τα ξενοδοχεία για early booking εξασφαλίζοντας καλύτερες τιμές. Όσον αφορά στην καλοκαιρινή σεζόν, ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι θα πάει πολύ καλά, δεδομένου ότι ξεκινούν από τέλη Μαΐου και οι πτήσεις από το εξωτερικό. Πιστεύουμε σε μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν.

Θαλάσσιος τουρισμός και γαστρονομία. Πόσο σημαντικές είναι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού για την περιοχή;

Τα τελευταία χρόνια έχει οργανωθεί σε μεγάλο βαθμό το θέμα ανάπτυξης του τουρισμού υπαίθριων δραστηριοτήτων και νομίζω ότι στο Βόλο και το Πήλιο πέρα από τα παραδοσιακά μονοπάτια, που είναι γνωστά και αγαπητά σε Έλληνες και ξένους και τα τελευταία χρόνια οι 3 όμοροι Δήμοι έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες για χαρτογράφηση αυτών, μπορεί να βρει εναλλακτικές μορφές τουρισμού και μαζί με την τοπική γαστρονομία και το ελληνικό προϊόν που τα περισσότερα ξενοδοχεία της περιοχής μας προσφέρουν, η περιοχή μας να αποτελεί πλέον έναν σημαντικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες. Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι ο φορέας «Μαγνήτων Κιβωτός» της Μητρόπολης έχει χαράξει Το Μεγάλο Μονοπάτι του Πηλίου, που είναι ήδη ευρύτερα γνωστό με την προσφορά τόσο του Νίκου Μαγγίτση, εμπνευστή της ιδέας και γνωστού ορειβάτη, όσο και του Συλλόγου Φίλοι του Μονοπατιού Πηλίου, που με την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω που μεριμνά για την συντήρηση και την ανάδειξη των μονοπατιών.

Ποια είναι τα μέτρα στήριξης που θα βοηθούσαν τον τουρισμό της Μαγνησίας αλλά και γενικότερα, να ανακάμψει ταχύτερα;

Φυσικά πρέπει να ληφθούν μέτρα που θα αφορούν σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας μας, τα οποία θα πρέπει να βοηθήσουν στη ρύθμιση των οφειλών, που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενη χρόνια της κρίσης του COVID και δεδομένου ότι τα μικρά ξενοδοχεία της περιοχής μας δεν έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα για να μπορέσουν αυτές οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν και έτσι να εισπράξει και το κράτος χρήματα, μιας και είναι γνωστό ότι ο Τουρισμός είναι ο πρώτος που αποφέρει έσοδα στο ελληνικό δημόσιο. Σίγουρα οι προσπάθειες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν τις ομορφιές της ηπειρωτικής Ελλάδος, όμως οι προσπάθειες αυτές δεν επαρκούν. Χρειάζεται μια σκληρή δουλειά προβολής αυτών των περιοχών, ώστε όχι μόνο να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, αλλά με την επιμήκυνση αυτή να μειωθεί και το πρόβλημα της εύρεσης εργαζομένων στον τουρισμό.

Ως Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, ποιες δράσεις έχετε προγραμματίσει για την τουριστική περίοδο;

Τα τελευταία χρόνια οι Δήμοι της περιοχής μας σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μαγνησίας, την Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας και την Ένωση Ενοικιαζομένων Δωματίων Μαγνησίας έχουν προγραμματίσει πολλές δράσεις για την προβολή της περιοχής και ειδικά από εδώ και στο εξής, μετά το πέρας των εκθέσεων στις οποίες συμμετείχαμε, ταξίδια εξοικείωσης με ξένους πράκτορες και δημοσιογράφους με σκοπό να γνωρίσουν την περιοχή και να κάνουν συμφωνίες. Συμπληρωματικά, το Volos Yachting & Gastronomy Festival προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί και φέτος στο λιμάνι του Βόλου.

Σε ποιες αγορές κατά κύριο λόγο, στρέφετε το ενδιαφέρον σας;

Σίγουρα ο Βόλος και το Πήλιο είναι ένας προορισμός που επιλέγουν οι Έλληνες πελάτες και είμαστε περήφανοι που ειδικά την καλοκαιρινή σεζόν το ποσοστό των Ελλήνων επισκεπτών είναι πάνω από 60%. Παράλληλα με τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον στρέφεται πέρα από τους Βόρειους γείτονες, οι οποίοι οδικώς φθάνουν στη χώρα μας, στους Σέρβους, Βουλγάρους, Ρουμάνους, αλλά και παραδοσιακές αγορές όπως Αυστρία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, δεδομένου ότι θα υπάρξουν πτήσεις από αυτές τις χώρες (Παρίσι, Λονδίνο, Βιέννη, Μόναχο, Τελ Αβίβ, Στουτγκάρδη, Ντίσελντορφ κ.ά. έχουν μπει στο εβδομαδιαίο πλάνο πτήσεων).