Θεματικά πάρκα και τουρισμός, προβολή και προώθηση προορισμού. Αν και σε όλο τον κόσμο η ανάπτυξη τους να είναι ραγδαία στην Ελλάδα η πολύπλοκη αυτή επένδυση άρχισε πριν από λίγα χρόνια και μόλις το 2014 την αγκάλιασε και ο μεγαλύτερος εκθεσιακός φορέας της χώρας, η ΔΕΘ-HELEXPO που αποφάσισε να επενδύσει στη βιομηχανία παραγωγής θεματικών πάρκων.

Δέκα χρόνια νωρίτερα το 2004, η “Ονειρούπολη” στην Δράμα έρχεται να αλλάξει τον τρόπο που οι Έλληνες γιορτάζουν τα Χριστούγεννα -με ένα δέντρο στην πλατεία και μία φάτνη- να εμπλουτίσει το τουριστικό δυναμικό της πόλης και να ενισχύσει το brand name της. Κι από εκεί ξεκινάει το ταξίδι, του ιδιαίτερου αυτού τουριστικού προϊόντος. Ενα ταξίδι που θα ξεπεράσει τα Ελληνικά σύνορα.

Από την “Ονειρούπολη” της Δράμας, μέχρι τα θεματικά πάρκα της ΔΕΘ-HELEXPO που ταξιδεύουν και στο εξωτερικό, βρίσκεται πίσω μία δημιουργική ομάδα με κέφι, φρέσκιες ιδέες και φαντασία.

Ο Γρηγόρης Αβανίδης, η Βίκυ Βουρνά και ο Δημήτρης Συμεωνίδης και η εταιρεία Dream-Workers που το 2016 βραβεύτηκε ως η καλύτερη δημιουργική ομάδα στην Ελλάδα, στην πρώτη διοργάνωση του διαγωνισμού Event Awards. Στον ίδιο διαγωνισμό, το project, το «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας» κέρδισε το χρυσό βραβείο και ανακηρύχτηκε ως το Best Event της χώρας μας και βραβεύτηκε επίσης, ως η κορυφαία κινητή έκθεση της Ελλάδας στα Tourism Awards 2016.

“Είμαστε τυχεροί που η ΔΕΘ-HELEXPO αγκάλιασε τα θεματικά πάρκα και πίστεψε στην ιδέα μας”, λέει στο tourismtoday o Γρηγόρης Αβανίδης project manager στην εταιρία Dream-Workers, την εταιρεία που έχει δημιουργήσει τα μεγαλύτερα θεματικά πάρκα στην Ελλάδα.

“Η συνεργασία με έναν τόσο δυνατό φορέα όπως η ΔΕΘ-HELEXPO μας άνοιξε νέους δρόμους Η ΔΕΘ ήθελε να ανοίξει πόρτες με γεγονότα και δράσεις προσιτές σε όλο τον κόσμο, γνωρίζοντας ότι τα θεματικά πάρκα φέρνουν πραγματική ανάπτυξη σε μία περιοχή.
Είναι πολύ σημαντική η στήριξη τους και κάθε φορά μαζί τους πάμε ένα βήμα παραπάνω σε ιδέες και σε κατασκευές”, τονίζει ο κ. Αβανίδης.

Το “Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας” -όπου ήταν και η πρώτη συνεργασία με την ΔΕΘ- μετά τα ρεκόρ επισκεψιμότητας σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα κάνει διεθνή καριέρα.
Ταξίδεψε στην γειτονική Ιταλία, στο εκθεσιακό κέντρο της Ρώμης και μάλλον ετοιμάζεται και για την Νάπολη.

“Στην Ιταλία ήταν το πρώτο πάρκο που κάναμε εξαγωγή, σε μία χώρα που έχουν κουλτούρα σε θεματικά πάρκα Ήταν για εμάς η μεγαλύτερη επιβράβευση”, μας λέει.

“Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή”, είναι ήδη στην Θεσσαλονίκη, αυτό το διάστημα -στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ-HELEXPO και θα βρίσκονται εκεί μέχρι και τις 27 Ιανουαρίου 2019.

Το νέο θεματικό πάρκο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και μάλιστα χθες το εγκαινίασε η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.

 

“Στο εξωτερικό τα θεματικά πάρκα είναι ήδη σε τουριστικά προγράμματα. Η λειτουργία τους είναι για τους επαγγελματίες του τουρισμού ένα προϊόν που προτείνουν στους πελάτες τους, εμπλουτίζοντας το πακέτο τους.
Η Ελληνική Μυθολογία, αναπτύσσονταν ως πάρκο στο εξωτερικό εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σε Ευρώπη, Αμερική μέχρι και στην Κίνα και δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο στην χώρα μας. Μέχρι που αποφασίσαμε με την ΔΕΘ-HELEXPO να έχουμε κι εμείς επιτέλους ένα πάρκο για την Μυθολογία μας, υπογραμμίζει στο tourismtoday o Γρηγόρης Αβανίδης.

Μάλιστα μετά την επιτυχία του εργοστασίου Σοκολάτας, Των μυστικών κόσμων του Τριβιζά, του Πάρκου των δεινοσαύρων στη Θεσσαλονίκη και άλλων εγχειρημάτων τα οποία προσελκύουν χιλιάδες επισκέπτες και από το εξωτερικό, αποφασίσαμε το συγκεκριμένο πάρκο να είναι σε δύο γλώσσες για να εξυπηρετεί και τους ξένους επισκέπτες.
Θέλουμε “Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή” να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο και ήδη έχουν γίνει επαφές”.

Η λογική του θεματικού πάρκου που θέλει να αναπτύξει η Dream-Workers είναι σε 12μηνη βάση ή μεγάλης διάρκειας -πέρα από τα εποχιακά λόγω των εορτών
Βασική φιλοσοφία των πάρκων που αναπτύσσουν είναι η εκπαίδευση σε συνδυασμό με την ψυχαγωγία, σε ένα περιτύλιγμα καλής ιδέας.

Το 2004 που η εταιρεία ξεκίνησε το πρώτο Χριστουγεννιάτικο πάρκο στην Ελλάδα, την Ονειρούπολη Δράμας, είχε 800.000 επισκέπτες σε 40 μέρες και 5 χρόνια μετά ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα ξεπέρασε τους 1.000.000 επισκέπτες σε 40 μέρες. Το Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είχε 600.000 επισκέπτες σε 18 μήνες, οι Μυστικοί Κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά 150.000 εισιτήρια σε 3 μήνες στη Θεσσαλονίκη και οι Εφευρέσεις και Μουσικά Όργανα Αρχαίων Ελλήνων 220.000 επισκέπτες σε 3 μήνες στη Θεσσαλονίκη.

“Με τα θεματικά πάρκα ανεβαίνει η επισκεψιμότητα στην περιοχή, ενισχύεται η προβολή της δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, υπογραμμίζει στο tourismtoday.
Όταν ξεκινήσαμε το 2004, είδαμε το κενό που υπάρχει στην ψυχαγωγία της οικογένειας αλλά και των επισκεπτών μίας περιοχής.
Αντιληφθήκαμε το πρόβλημα έλλειψης πολλών επιλογών που είχαν και οι τουρίστες. Καλή η φύση, μνημεία, η θάλασσα άλλα θέλουν και κάτι άλλο. Τα θεματικά πάρκα είναι πιο ιδιαίτερα και από τα μουσεία. Και για ξένους αποδείχτηκαν ιδανική επιλογή”.

Μπορεί τα θεματικά πάρκα να έλκουν πολλούς επισκέπτες, να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο και να συμπληρώνουν την υπάρχουσα τουριστική υποδομή της περιοχής, σύμφωνα με την διεθνή εμπειρία, αλλά στην Ελλάδα έχουμε πολλά βήματα ακόμα για την ανάπτυξη τους.

“Το όνειρο μου, επισημαίνει στο tourismtoday o Γρηγόρης Αβανίδης είναι να υπάρξει στην Ελλάδα ένας εθνικός σχεδιασμός ανάπτυξης θεματικών πάρκων.
Υπάρχουν πολλά θέματα για την Ελλάδα που μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό με θέματα που έχουν σχέση με την παράδοση, τον πολιτισμό αλλά και άλλα θέματα ελκυστικά. Αυτά είναι ένα ακόμα συν στον τουρισμό.
Στο εξωτερικό περιοχές με 2000 κατοίκους και έχουν θεματικά πάρκα και εδώ στους δήμους είναι ακόμα το ζητούμενο.
Με το θεματικό πάρκο είτε έρθει ο τουρίστας εδώ να το δει είτε το επισκεφθεί στην χώρα του που θα το έχουμε, -όπως στην Ιταλία- ακούγεται η Ελλάδα και αν περάσει και καλά θα το πει. Κι αυτό είναι η καλύτερη διαφήμιση για την χώρα”.