Του Χάρη Ντιγριντάκη

Με έμπειρες επιλογές επιχειρεί η κυβέρνηση να δώσει ώθηση αφενός σε νεοσύστατους κρατικούς φορείς.

Αλλά και να επαυξήσει την επιρροή της σε περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου που αναζητείται η ανάδειξη της υπεραξίας τους σε επί θύραις αποκρατικοποιήσεις μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Αποκρατικοποιήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό τη θέση του προέδρου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αναλαμβάνει ο κ. Γιώργος Αρώνης, που αποχωρεί μετά από περισσότερα από 15 χρόνια καριέρας στην Αlpha Βank.

Ο κ. Αρώνης από τις αρχές του 2020 ασκούσε καθήκοντα συμβούλου του Διευθύνοντος Συμβούλου της τράπεζας ενώ μέχρι τότε ήταν αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Αρώνης που τοποθετείται στη θέση του καθηγητή κ. Δημήτρη Δημητρίου, ξεκίνησε την καριέρα του στην ΑΒΝ ΑΜRO στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και εν συνεχεία, πριν πάει στην Alpha, εργαζόταν στην Εθνική Τράπεζα.

Στη νεοσύστατη και υποστελεχωμένη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας η οποία θα έχει ως αντικείμενο τον έλεγχο των ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων τοποθετήθηκε ο κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Υπογραμμίζεται ότι η εταιρεία ΑΠΑ είχε ιδρυθεί επί ΣΥΡΙΖΑ κατόπιν ευρωπαϊκών οδηγιών και ουσιαστικά ήταν εν υπνώσει.

Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ως αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στο τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων, όντας ο οικονομικός ρυθμιστής της αγοράς αερομεταφορών.

Από την άλλη, η ΥΠΑ αποτελεί πλέον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων», έχοντας υπό τον έλεγχό της τα λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν περιήλθαν στη Fraport.

Ειδικότερα η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, λειτουργεί με ισχυρά εχέγγυα ανεξαρτησίας και αναλαμβάνει την αρμοδιότητα:

α) της ρύθμισης και εποπτείας της οικονομικής λειτουργίας (economic regulator) των Αεροδρομίων κατά την Οδηγία 2009/12/ΕΚ και των υπηρεσιών Αεροναυτιλίας κατά τους Κανονισμούς 549/2004, 550/2004 και 391/2013.

β) της ρύθμισης, εποπτείας και πιστοποίησης των υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (Air Traffic Management, Aeronautical Information Services, Meteorological Services for Air Navigation) και των παρόχων υπηρεσιών Επικοινωνιών, Πλοήγησης, Επιτήρησης και Διαλειτουργικότητας (Communication, Navigation, Surveillance, Interoperability)

γ) της ρύθμισης και εποπτείας θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας από έκνομες ενέργειες (security) κατά τον Κανονισμό 300/2008, των απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών προστασίας (safety) για τα Αεροδρόμια κατά τον Κανονισμό 139/2014 καθώς και θεμάτων της Αεροπορικής Εκμετάλλευσης

δ) της ρύθμισης και εποπτείας θεμάτων που άπτονται των υποδομών, της προστασίας του περιβάλλοντος και των πτητικών προτύπων.