ryanair

Σύμφωνοι σε θεωρητικό επίπεδο είναι πλέον όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στον τουρισμό της Μεσσηνίας, αλλά και οι δήμοι, όσον αφορά την κάλυψη του ποσού των 145.000 ευρώ για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτα – Μιλάνο (Μπέργκαμο) της Ryanair την τριετία 2013-2015. Αυτό προέκυψε από τη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας, με τις προθεσμίες βέβαια να πιέζουν πλέον ασφυκτικά, καθώς μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχει γίνει τουλάχιστον η εξόφληση των 25.000 για το 2014. Αυτό φυσικά θα αποτελέσει δείγμα καλής θέλησης για τη συνέχιση του δρομολογίου το 2015 – κάτι που μένει πάντως να επαληθευτεί και στην πράξη.

Στην εισαγωγή της συζήτησης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης τόνισε ότι κατά το εξάμηνο του 2013 που λειτουργούσε η πτήση επισκέφτηκαν τη Μεσσηνία 7.000 τουρίστες, δαπανώντας περίπου 5,5 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία. Αντίστοιχα δε, κατά το τρίμηνο του 2014 που γίνονταν αυτές οι πτήσεις, σημειώθηκαν 4.372 αφίξεις με όφελος για την τοπική οικονομία περί τα 3.5 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. και της Costa Navarino, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Θεοδωρίδης όσο και η υπεύθυνη επικοινωνίας Μαρίνα Παπατσώνη αναφέρθηκαν συνοπτικά στην αύξηση της κίνησης του αεροδρομίου από το 2009, καθώς επίσης στη σημασία και των low cost πτήσεων για τη συνολική εικόνα του τουρισμού στη Μεσσηνία. Σημείωσαν δε ότι η Costa Navarino στηρίζει όσο μπορεί τόσο αυτό το δρομολόγιο όσο και άλλες πτήσεις, παρόλο που από τη συγκεκριμένη γραμμή μόνο πολύ μικρός αριθμός επισκεπτών διαμένει στο συγκρότημα. Κλείνοντας τόνισαν ότι η Μεσσηνία έχει να ανταγωνιστεί μεγάλους και ήδη αναγνωρισμένους προορισμούς (Σεβίλλη, Κάννες κ.τ.λ.), γεγονός που καταδεικνύει την ταχύτητα με την οποία θα πρέπει να ενεργήσει – ενώ χαρακτήρισαν “αστείο το ποσό, σε σχέση με τα οφέλη”.

Ουσιαστικά πρόκειται για συνολικά 145.000 ευρώ (60.000 για το 2013, που έχουν ήδη καλυφθεί από την ΕΤΑΠ, 25.000 ευρώ για το 2014 και 60.000 ευρώ για το 2015, εφόσον τα δρομολόγια επεκταθούν ξανά σε 6μηνο).

“Πρέπει να είμαστε σοβαροί ως αυτοδιοίκηση και να κάνουμε στο τέλος αυτά που λέμε”, τόνισε ο δήμαρχος Πύλου – Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης, κάνοντας παράλληλα αυστηρή αυτοκριτική για την έως τώρα στάση των δημάρχων γύρω από το θέμα. Ζήτησε όμως και την αναλογική συμμετοχή των επαγγελματιών του νομού, καθώς μέσα από τέτοια δρομολόγια έχουν και αυτοί άμεσα οφέλη.

“Θα πρέπει η Μεσσηνία να συνεχίσει τέτοιες προσπάθειες για να μην κοπεί ο ομφάλιος λώρος με την Ευρώπη”, υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του Δήμου Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος, εκφράζοντας ουσιαστικά την πρόθεση για αναλογική συμβολή στο εγχείρημα.

“Να μπουν μπροστάρηδες οι άμεσα ωφελούμενοι και να μην περιμένουν από την αυτοδιοίκηση να καλύπτει και τις δικές τους υποχρεώσεις”, υποστήριξε εκ μέρους του Δήμου Καλαμάτας ο Νίκος Μπασακίδης, ο οποίος διευκρίνισε ότι υπάρχει η πρόθεση για αναλογική συμμετοχή στο κόστος, αλλά και για πολιτική στήριξη του εγχειρήματος.
eleftheriaonline.gr