Τα τελευταία έξι με επτά χρόνια ο αριθμός των Κινέζων που επισκέπτονται τη χώρα μας έχει δεκαπλασιαστεί, φτάνοντας από 15.000 με 20.000 στους 150.000, με προοπτικές να φθάσει πολύ παραπάνω τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Ηδη το αεροδρόμιο της Αθήνας, μετά και την απευθείας σύνδεση με το Πεκίνο μέσω της Air China από το τέλος Σεπτεμβρίου καταγράφει άνοδο της κίνησης με κατεύθυνση προς την Ελλάδα, ενώ ούτως ή άλλως, δίνεται μεγάλη σημασία στη σύνδεση με υπερπόντιους προορισμούς.
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού της Philoxenia, στη συμπρωτεύουσα για τον ασιατικό τουρισμός και τη θέση της Ελλάδας ως προορισμού και ως ευρωπαϊκής πύλης.
Ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κ. Γιώργος Τζιάλλας σημείωσε πως η κινεζική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ευρώπη και την Ελλάδα και αναφέρθηκε στις προσπάθειες του υπουργείου Τουρισμού να προσεγγίσει την Ασία, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για άνοιγμα νέων αγορών.
Τόνισε επίσης πως το 2017 η χώρα μας θα πετύχει ρεκόρ τουριστών, με τους επισκέπτες να εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 30 εκατ. «ίσως και τα 31 εκατ. με ταυτόχρονη αύξηση τουριστικών εσόδων».
Ειδικά για τους Ασιάτες τουρίστες, τα στοιχεία εντυπωσιάζουν: Το 2016 οι Ασιάτες τουρίστες πραγματοποίησαν το 40% των διεθνών τουριστικών δαπανών, με την Κίνα μάλιστα να είναι η πιο «γαλαντόμα» αγορά στον κόσμο από το 2012 (με δαπάνες 261 δισ.δολ. πέρυσι).
Από την περιοχή η Νότια Κορέα ήταν δεύτερη σε δαπάνες και το Χονγκ Κονγκ τέταρτο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθυντής Προγράμματος για την Ασία και τον Ειρηνικό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, κ. Jing Xu.
Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε πως συγκεκριμένα στην Ευρώπη οι Κινέζοι δαπανούν 1.500 με 3.000 ευρώ. Όπως ανέφερε, το 2016 οι τουρίστες από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού ανήλθαν συνολικά σε 317 εκατομμύρια, εκ των οποίων το 80% ταξίδεψε στην ίδια περιοχή, ενώ από το υπόλοιπο ποσοστό, που βγήκε εκτός, ένα 12% κατευθύνθηκε στην Ευρώπη.
Στην παρούσα φάση η Ασία-Ειρηνικός έχει 25% μερίδιο στον παγκόσμιο τουρισμό, που μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 30%. Σύμφωνα με τον κ. Jing Xu, όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν πως το επόμενο σύνορο για την Ευρώπη, αλλά και για την Ελλάδα θα πρέπει να είναι η ασιατική αγορά.
Εντός των επόμενων πέντε ετών η Κίνα θα κατευθύνει 150 εκατομμύρια τουρίστες σε όλο τον κόσμο ετησίως, που θα ξοδεύουν 300 δισ.δολ., σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Jason Wang, γενικός διευθυντής του Global Tourism Economy Forum.
Ο κ. Wang εστίασε στην πρωτοβουλία της Κίνας για το νέο Δρόμο του Μεταξιού, όπου συμμετέχουν πλέον πάνω από 60 χώρες, με 70% του παγκόσμιου τουρισμού και 80% της παγκόσμιας κληρονομιάς.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Ivy Alliance Tourism Consulting, κ. David Tang, ανέφερε πως ο αριθμός των Κινέζων ταξιδιωτών έφτασε από το 1998, οπότε ήταν μόλις 9 εκατομμύρια, στα 122 εκατομμύρια το 2016, ενώ οι εξερχόμενες ροές συνεχώς αυξάνονται.
Ο ίδιος επικεντρώθηκε στην προτίμηση των Κινέζων για τα ψώνια, σημειώνοντας ότι ο Κινέζος τουρίστας δαπανά περί τα 2.000 δολ. κατά μέσο όρο, ενώ ανέφερε πως στην Κίνα υπάρχουν 4.000 τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με τον εξερχόμενο τουρισμό.
Στις έντονα αυξητικές τάσεις του Κινέζικου τουρισμού με προορισμό την Ευρώπη αναφέρθηκε ο κ. Desny Bradshaw, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Τουρισμού και Ταξιδιών του IATA (Ευρώπη), τονίζοντας πως υπάρχει πρόβλεψη για 8% αύξηση στον κινέζικο τουρισμό προς την Ευρώπη κάθε χρόνο μέχρι το έτος 2021.
Προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλουν οι περισσότερες και φθηνότερες αεροπορικές πτήσεις από Κίνα προς την Ευρώπη και η βελτίωση των διαδικασιών έκδοσης βίζας.
Σημειωτέον ότι η Ευρώπη απορροφά το 12% του συνολικού εξωτερικού τουριστικού ρεύματος από την Κίνα (το 2016), ενώ ο πολιτισμός, η ιστορία, η αυθεντικότητα και το καθαρό περιβάλλον είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν στην εικόνα των Κινέζων ταξιδιωτών για την Ευρώπη.
Ειδικά για τη χώρα μας έχει ιδιαίτερη σημασία έχει η ταχεία έκδοση θεωρήσεων εισόδου και η δημιουργία όλο και περισσότερων ελληνικών κέντρων θεωρήσεων στην Κίνα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος των Κινέζων προς την Ελλάδα.