Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Airbus δεν έχει απορρίψει εντελώς την πιθανότητα επανέναρξης της παραγωγής του διώροφου A380, δήλωσε ο Christian Scherer, επικεφαλής του τμήματος πολιτικών αεροσκαφών της εταιρείας στη Hamburger Ambendblatt. Ωστόσο, οι πιθανότητες να συμβεί αυτό είναι μικρές.

Το Airbus A380 quadjet ήταν ένα εξαιρετικό αεροσκάφος παρά τις προκλήσεις, με 251 παραγγελίες και σημαντικό αντίκτυπο στην αεροπορική βιομηχανία.
Πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση τον Απρίλιο του 2005 και έλαβε πιστοποίηση τον Δεκέμβριο του 2006.

Η παραγωγή έχει πλέον τελειώσει και το τελευταίο αεροσκάφος παρέλαβε η Emirates τον Δεκέμβριο του 2021. Κατά τη διάρκεια του COVID-19, πολλές αποχωρήσεις και επιχειρησιακές προκλήσεις οδήγησαν στην πεποίθηση ότι το Airbus A380 δεν θα επέστρεφε.

Ωστόσο, καθώς η επιβατική κίνηση ανέκαμψε μετά την πανδημία, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έδειξαν ζήτηση για αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Για παράδειγμα, τόσο η Lufthansa όσο και η Etihad Airways επανέφεραν τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου Airbus A380.

Η Emirates, από την άλλη πλευρά, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας αυτού του τύπου, έχει σταθερά ελπίδες για μια πιθανή νέα έκδοση, το Airbus A380neo.

«Η πόρτα είναι κλειστή, αλλά δεν είναι κλειδωμένη»

Συζητώντας τη δυνατότητα επανεκκίνησης της παραγωγής του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο ο Christian Scherer δήλωσε ότι «η πόρτα είναι κλειστή, αλλά δεν είναι κλειδωμένη. Στη βιομηχανία, τίποτα δεν αποκλείεται ποτέ».

Επεσήμανε επίσης ότι η αγορά είναι επί του παρόντος έντονα προσανατολισμένη προς τα δικινητήρια αεριωθούμενα.
Ως εκ τούτου, θεωρεί τις πιθανότητες επιστροφής για το τετρακινητήριο αεροσκάφος Airbus A380 ως εξαιρετικά μικρές.
Επί του παρόντος, συνολικά 145 Airbus A380 βρίσκονται σε ενεργή υπηρεσία σε δέκα αεροπορικές εταιρείες.

 

Ποια ήταν τα προβλήματα με το Airbus A380

Υπήρχαν ορισμένα ζητήματα σχετικά με το γιατί ο ευρωπαϊκός κατασκευαστής αεροσκαφών τερμάτισε την παραγωγή του A380.
Τα βασικά για τους αερομεταφορείς ήταν η υπερβολική χωρητικότητα του, η περιορισμένη καταλληλότητα διαδρομής και το μεγάλο βάρος που απαιτούσε υψηλή κατανάλωση καύσιμου.

Μία από τις προκλήσεις ήταν η εύρεση μιας αγοράς μεταχειρισμένων για το Airbus A380, κυρίως λόγω της ηλικίας του και των εξειδικευμένων σχεδιαστικών απαιτήσεων στα αεροδρόμια. Οι αερομεταφορείς προτιμούν νέα αεροπλάνα και ανησυχούν για αεροσκάφη άνω των δέκα ετών.

Ωστόσο, μία νέα αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η Global Airlines, σχεδιάζει να φέρει επανάσταση στα αεροπορικά ταξίδια με τον στόλο της να αποτελείται αποκλειστικά από μεταχειρισμένα Airbus A380.

Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί ψήφο εμπιστοσύνης στο A380, παρά το γεγονός ότι η Airbus σταμάτησε την παραγωγή του το 2021 λόγω ανεπαρκών παραγγελιών για τη διατήρηση του προγράμματος.

Η Global Airlines αρχικά είχε σκοπό να ξεκινήσει τις πτήσεις της με Airbus A380 αυτό το καλοκαίρι, αλλά τις ανέβαλε για το 2025.