olp2603Στην ετήσια συλλεκτική έκδοση του περιοδικού ΑΡΓΩ για το 2013, στο οποίο καταχωρούνται οι απόψεις εφοπλιστών και φορέων για το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς, φιλοξενείται κείμενο του Προέδρου του Διεθνούς Επιμελητηρίου και μέλους του Δ.Σ. του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Νίκου Βερνίκου, ο οποίος θεωρεί ως σημαντικότερο γεγονός του 2013, τις αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά για την ανάπτυξη και τον πολιτισμό στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας μάλιστα εμβληματικά και ορθά, ότι “δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς πολιτισμό”.

“Ως πάροχος ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών υπηρεσιών δραστηριοποιούμαι στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και ως μέλος του ΔΣ του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του ΕΒΕΠ παρακολουθώ από κοντά το έργο της Διοίκησης του ΟΛΠ.

Θεωρώ έτσι ως το σημαντικότερο γεγονός του 2013 όλα όσα έκανε το ΔΣ του ΟΛΠ, υπό την προεδρία του Γ. Ανωμερίτη, στο πρώτο λιμάνι της χώρας, του πιο γρήγορα αναπτυσσόμενου στον κόσμο. Χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, επιχειρηματικές και πολιτισμού, μιας και πιστεύω ότι δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς πολιτισμό. (Culture counts).

Επιχειρηματικές
1. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έργου της επέκτασης του νότιου προβλήτα κρουαζιέρας για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με το εντυπωσιακό ποσοστό επιδότησης 95% επί του προϋπολογισμού του έργου (120 εκ. ευρώ). Το μεγαλύτερο σε δαπάνη έργο, εδώ και δεκαετίες, που καθιστά τον Πειραιά κόμβο κρουαζιέρας για όλη την ανατολική Μεσόγειο.
2. Η επί τετραετία (2010-2013) συνεχής κερδοφορία του Οργανισμού εν μέσω κρίσης σε συνδυασμό με την εργασιακή ειρήνη παρά τη μείωση του προσωπικού κατά 550 άτομα χωρίς καμμία νέα πρόσληψη.
3. Η μετακίνηση της έδρας της MedCruise από τη Βαρκελώνη στον Πειραιά, και η εκλογή για πρώτη φορά Έλληνα ως Προέδρου της MedCruise.
4. Η αναγνώριση από την ESPO με πιστοποίηση των Lloyd’s, του Πειραιά ως Οικολογικού Λιμένα (ECOPORT).
5. Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου 1.050 μ. παραγωγής 480 kwp, που είναι το πρώτο μεγάλο φωτοβολταϊκό έργο σε λιμάνι.
6. Η λειτουργία Β’ Car Terminal και η κατασκευή με τον ΟΣΕ δύο σιδηροδρομικών σταθμών στο λιμάνι για μεταφορά με τρένο εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων.
7. Η κατασκευή νέου σύγχρονου Β’ Διεθνούς Σταθμού Επιβατών “Θεμιστοκλής” για τη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας.
8. Νέες Συμφωνίες Συνεργασίας και κατασκευής έργων με την COSCO ύψους 240 εκ. ευρώ.
9. Η συνεχής ανέλκυση και απομάκρυνση 40 ανενεργών πλοίων από το επιβατικό και εμπορικό λιμάνι. Φώτισε το γραφείο μου επί της Ακτής Μιαούλη 35-39, από την απομάκρυνση κατασχεθέντων ακτοπλοϊκών.
10. Η βράβευση 2 φορές από τους θεσμικούς επενδυτές του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών του ΟΛΠ Α.Ε. ως της καλύτερης εταιρίας του δημόσιου τομέα.
11. Η ανάδειξη του Τομέα Κρουαζιέρας ως κύριας δραστηριότητας στις στρατηγικές ανάπτυξης του ΟΛΠ Α.Ε.
Πολιτιστικές
1. Η δημιουργία “Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά” με 3 Μουσεία, 2 θεματικά πάρκα και ανακαινίσεις βιομηχανικών μνημείων σε μια έκταση 180.000 τ.μ. Ένα έργο που συνδέει τον τουρισμό και όσους εργαζόμαστε στον Πειραιά με τον πολιτισμό, την πόλη με το λιμάνι.
2. Η κατασκευή υποθαλάσσιας διάβασης πεζών που θα ενώσει το λιμάνι κρουαζιέρας με την Πολιτιστική Ακτή.
3. Η δημιουργία Εταιρίας Ειδικού Σκοπού για τον εορτασμό των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021, καθώς και η πρόταση ανάδειξης του Πειραιά ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης μαζί με τη Σαλαμίνα το 2021. Να βοηθήσουμε όλοι.
4. Η μετατροπή του SILO σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων και η ολοκλήρωση χωρίς ενστάσεις του διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
5. Η ανάδειξη με νέες έρευνες των αρχαιολογικών τόπων που βρίσκονται μέσα στην χερσαία λιμενική ζώνη.
6. Η ίδρυση της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας “Ιστορικό Αρχείο ΟΛΠ” και η συλλογή και η επεξεργασία αρχείων ενός αιώνα. Η έκδοση βιβλίων και η στήριξη της ιστορικής πορείας του λιμανιού.
Και όλα αυτά με εταιρική κοινωνική ευθύνη που επιδεικνύεται στον ευρύτερο Πειραιά με συσσίτια σε άστεγους, δώρα σε άπορους, παραχωρήσεις ακινήτων, στήριξη Μνημείων (Άγιος Νικόλαος, Δημοτικό Θέατρο) κ.λ.π.”