της Σοφίας Γκιαούρη

Για την φετινή τουριστική σεζόν στη Μεσσηνία, για τις αγορές που στοχεύει αλλά και για τις περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού μίλησε στο tourismtoday ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, κος Δημήτρης Καραλής.

Ο κος Καραλής επίσης αναφέρθηκε και στη συμβολή της ιδιωτικοποίησης του Αεροδρομίου της Καλαμάτας στον τουρισμό.

κ. Καραλή , η τουριστική σεζόν για τη Μεσσηνία έχει ήδη ξεκινήσει. Ποιες είναι οι προοπτικές για τον εισερχόμενο τουρισμό;

Τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Θα μπορούσαν βέβαια να είναι ακόμα καλύτερα και , κυρίως, πιο σίγουρα ως προς την εξέλιξή τους , αν είχαμε ένα πιο σύγχρονο αεροδρόμιο και αναβαθμισμένο οδικό άξονα. 2 έργα υποδομής καθοριστικής σημασίας για τον τουρισμό της Μεσσηνίας και των γύρω περιοχών, για τα οποία έχουμε επανειλημμένως αναφερθεί και παραμένουν στις υποσχέσεις, ανολοκλήρωτα. Παρ’ όλα αυτά, το ζητούμενο είναι η ποιοτική αναβάθμιση του εισερχόμενου τουρισμού. Γιατί, κακά είναι τα ψέματα, που λέει και ο λαός μας, η επιτυχία και εφέτος θα αποτυπωθεί στα ταμεία του κράτους και των επιχειρήσεων.

Είναι η Μεσσηνία τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο; Τι είναι αυτό που τον διαφοροποιεί από άλλους προορισμούς;

Προσπαθούμε να γίνει η Μεσσηνία και γενικότερα ολόκληρη η Πελοπόννησος τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο. Η Μεσσηνία διαθέτει ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν που προσφέρεται για όλες τις εποχές. Έχει θαυμάσιο πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο, καθώς και φυσικές ομορφιές που μπορούν να ικανοποιήσουν πολλά είδη θεματικού τουρισμού, πέρα από τις θάλασσες και το κλίμα. Λόγω δε και της κάλυψης των αναγκών που διαθέτει η Καλαμάτα, μπορεί να εξελιχθεί κάλλιστα και σε προορισμό για εξ αποστάσεως εργασία, ένα είδος που, όπως ξέρετε, ανθεί από την εποχή της πανδημίας και μετά και εξασφαλίζει κίνηση και στην εκτός αιχμής περίοδο.

Σε ποιες αγορές στοχεύετε και πώς αναμένονται οι κρατήσεις για το καλοκαίρι;

Καταρχάς, στις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης από όπου υπάρχουν και απευθείας πτήσεις. Αλλά και στην αγορά των ΗΠΑ , όπου, πέρα από την ομογένεια, υπάρχει επίσης ενδιαφέρον για την περιοχή μας. Και βέβαια στην εσωτερική αγορά γιατί οι Έλληνες επισκέπτες μας στήριξαν τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και της πανδημίας και αυτό, όχι μόνο δεν το ξεχνάμε, αλλά και το αναγνωρίζουμε.

Πόσο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουρισμού η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας;

Έχουμε επανειλημμένα κάνει παρεμβάσεις και ανακοινώσεις για το θέμα του αεροδρομίου. Η Μεσσηνία, όπως σας είπα, έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης. Υπάρχουν όμως κάποια προβλήματα που βάζουν “φρένο” στις όποιες προοπτικές τουριστικής ανάδειξης της περιοχής μας. Και ένα από αυτά είναι η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου. Αυτό είναι το βασικό μας αίτημα που όταν ικανοποιηθεί οι ωφελούμενοι θα είναι πολλοί με πρώτο το ίδιο το κράτος που θα αυξήσει τα έσοδά του. Φανταστείτε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών , πράγμα που είτε αναγκάζει κάποια αεροπλάνα μόλις αποβιβάσουν τους επιβάτες να φύγουν και να επιστρέψουν για να πάρουν τους άλλους επιβάτες που θα ταξιδέψουν στον τόπο διαμονής τους, είτε να μην εντάξουν, εξαιτίας του κόστους, την Καλαμάτα στα προγράμματά τους. Αυτό είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα της περιοχής μας ως τουριστικού προορισμού. Άρα ο εκσυγχρονισμός είναι απολύτως απαραίτητος. Το ποιός θα τον κάνει δε μας αφορά. Μας αφορά όμως το ποιός θα το κάνει πιο γρήγορα. Και σε αυτό το θέμα έχω μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Τι πρέπει να γίνει για να φτάσει ο τουρισμός τα επίπεδα του 2019 αλλά και να τα ξεπεράσει;

Νωρίτερα επισήμανα την ανάγκη της ποιοτικής αναβάθμισης του εισερχόμενου τουρισμού. Θα επιμείνω σε αυτό. Γιατί, δεν φτάνει να μετράμε μόνο αφίξεις. Το κυριότερο είναι να έχουν θετικό πρόσημο και οι διανυκτερεύσεις και η Μέση κατά Κεφαλή δαπάνη. Τώρα αυτοί οι δείκτες είναι περισσότερο παρά ποτέ αναγκαίοι και χρήσιμοι. Γιατί εδώ και πολλά χρόνια, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του τουρισμού, που είναι η πλειονότητα στη Μεσσηνία αλλά και σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, δεν έχουν καταφέρει να ορθοποδήσουν από τα απανωτά χτυπήματα που δέχτηκαν από τη δεκαετή ύφεση και από την πανδημία που ακολούθησε. Ακόμα και τώρα παραμένουμε επιφυλακτικοί γιατί η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση που τα προκάλεσε έχουν επίπτωση στο μέσο εισόδημα, πράγμα που αναμένουμε να φανεί και στην ταξιδιωτική δαπάνη. Αν λοιπόν θέλουμε να ξεπεράσουμε το 2019, πρέπει να το ξεπεράσουμε στα έσοδα και στα “κεφάλια”. Και για να το επιτύχουμε αυτό πρέπει να δώσουμε υπεραξία στις υπηρεσίες και τις υποδομές μας ώστε να έχουμε και την προσδοκία (για να μην πω απαίτηση) να εισπράξουμε ως χώρα και ως τουριστικός προορισμός περισσότερα. Το κατά πόσον είμαστε έτοιμοι για να ισοφαρίσουμε την προσδοκία με την ικανοποίηση, θα φανεί στο τέλος, και ευελπιστώ το τέλος της σεζόν να είναι καλό.