Κάθετα αντίθετη με το σχέδιο της βελγικής κυβέρνησης να απαγορεύσει τις νυχτερινές πτήσεις στο αεροδρόμιο Βρυξελλών, είναι η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Ο υπουργός μεταφορών του Βελγίου Ζορζ Γκιλκινέ πρότεινε την πλήρη απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων στο αεροδρόμιο Zaventem των Βρυξελλών ως τρόπο μείωσης της ηχορύπανσης.
Η IATA χαρακτήρισε αυτό το σχέδιο «πρόωρο», καθώς αγνόησε τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας να υιοθετήσει μια «ισορροπημένη προσέγγιση» στον θόρυβο που δημιουργείται από τις πτήσεις.
«Η ισορροπημένη προσέγγιση δηλώνει ρητά ότι οι περιορισμοί πτήσεων θα πρέπει να εφαρμόζονται ως έσχατη λύση, μόνο μετά από λεπτομερή διαβούλευση και ανάλυση κόστους-οφέλους, και όταν έχουν εξαντληθεί τα οφέλη θορύβου από άλλα πιθανά μέτρα της ισορροπημένης προσέγγισης», υποστήριξε η IATA σε δήλωση.
Η Ένωση πρόσθεσε ότι η απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων θα είχε «αρνητικό αντίκτυπο στη βελγική οικονομία και στην αεροπορική σύνδεση», συμπεριλαμβανομένης της πιθανής απώλειας δρομολογίων μεταξύ των Βρυξελλών και των ταχέως αναπτυσσόμενων αφρικανικών προορισμών.
Ο Rafael Schvartzman, περιφερειακός αντιπρόεδρος της IATA για την Ευρώπη, δήλωσε: «Οι ανησυχίες για τον θόρυβο γύρω από το αεροδρόμιο των Βρυξελλών πρέπει να ακουστούν, αλλά είναι βαθύτατα ατυχές που ο υπουργός Gilkinet προσπάθησε να παρακάμψει την ισορροπημένη προσέγγιση, που είναι η μακροχρόνια αποδεκτή και επιτυχημένη διεθνής διαδικασία για τη διαχείριση των επιπτώσεων του θορύβου του αεροδρομίου. Είναι ζωτικής σημασίας η κυβέρνηση να απορρίψει αυτήν την πρόταση και αντ’ αυτού να συμμετάσχει σε ουσιαστική διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη».