του Χάρη Ντιγριντάκη

 

Με πινελιές ποιότητας εμπλουτίζεται το κάδρο των υποδομών φιλοξενίας στην Ελλάδα. Πρόκειται για τον προορισμό που αποτελεί πλέον θέλγητρο για τα ξενοδοχειακά brands αλλά και τον σηματωρό των funds που θέλουν να επενδύσουν επιδιώκοντας υψηλές αποδόσεις και υπεραξίες.

Νέες αφίξεις δρομολογούνται στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο, με τους ισχυρούς παίκτες της φιλοξενίας να ποντάρουν στην ανάπτυξη του τουρισμού, φιλοδοξώντας είτε να αποκτήσουν παρουσία στην Ελλάδα, είτε να ενισχύσουν το αποτύπωμά τους.

Ένας από τους κολοσσούς του ξενοδοχειακού κλάδου παγκοσμίως, η Marriott, επεκτείνεται στην ελληνική αγορά, χαρίζοντας το brand της σε όλο και περισσότερες μονάδες, τη στιγμή που η Rosewood και η 1Hotels έχουν δρομολογήσει την άφιξή τους στην Ελούντα της Κρήτης, έναν από τους premium προορισμούς της χώρας που προσελκύει σταθερά κάθε χρόνο το ενδιαφέρον τουριστών υψηλής δαπάνης.

H Marriott

Το brand The Luxury Collection αποκτά παρουσία στα Δωδεκάνησα, μετά την υπογραφή συμφωνίας της Marriott International με το Patmos Aktis Suites & Spa, το οποίο αναμένεται να ανοίξει το καλοκαίρι του 2024 ως Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, Greece.

Το σχέδιο της ανακαίνισης του ξενοδοχείου, που ανήκει στο Επενδυτικό Ταμείο SMERemediumCap (SMERC), πρόεδρος του οποίου είναι ο Νίκος Καραμούζης, έχουν αναλάβει τα αρχιτεκτονικά γραφεία Stylianidis Vaggelis Architects και Anastassiadis Architecture & Design και περιλαμβάνει τα 56 δωμάτια, σουίτες και βίλες, την κατασκευή επιπλέον δωματίων το 2025, και τη δημιουργία ενός σύγχρονου εστιατορίου που θα σερβίρει τοπικά εδέσματα με μια μοντέρνα προσέγγιση και ένα μπαρ στη βεράντα με μαγευτική θέα τον κόλπο.

Με την άφιξή της στα Δωδεκάνησα, η Marriott International, ηγέτιδα του κλάδου της φιλοξενίας στην Ελλάδα και παγκοσμίως, κατέχει τη μερίδα του λέοντος των ξενοδοχείων της χώρας και 10 χρόνια μετά την… επιστροφή της ελέγχει το 20% των επί ελληνικού εδάφους ξενοδοχείων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας συμβούλων GBR Consulting.

Η εταιρεία δεν είχε παρουσία στην εγχώρια αγορά το 2014, μετά την αποχώρησή της στα τέλη του 2013, όταν δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιο με το Ledra Marriott (το σημερινό Grand Hyatt Athens). Από το 2015 η Marriott άρχισε να «χτίζει» ξανά την παρουσία της στην Ελλάδα.

Εκείνη τη χρονιά το Domes of Elounda εντάχθηκε στην Autograph Collection κι έγινε το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Το ελληνικό portfolio της εταιρείας ενισχύθηκε έτι περαιτέρω όταν εξαγόρασε τη Starwood Hotels & Resorts το 2016 αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο της Design Hotels.

Τον Μάιο του 2018 η Marriott επέστρεψε στην Αθήνα με όχημα το Athens Marriott, που μετονομάστηκε από Metropolitan. Το πρώτο Moxy της αλυσίδας άνοιξε στην Πάτρα το καλοκαίρι του 2019 με το όνομα Moxy Patra Marina και ακολούθησε το Moxy Athens City στην Πλατεία Ομονοίας, το 2022.

H 1Hotels

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το μεγαλόπνοο έργο του Ισραηλινού επιχειρηματία Βιτάλι Μπορίσοφ, μετά την επίσημη έναρξη εργασιών για το Elounda Hills, με την 1 Ηotels να είναι εκείνη η αλυσίδα της οποίας το brand θα φέρει το 5άστερο ξενοδοχείο που αποτελέσει τον πυρήνα της επένδυσης.

Πριν από μερικές ημέρες, πραγματοποιήθηκε η επίσημη έναρξη των εργασιών του πολυαναμενόμενου project, που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 800 εκατ. ευρώ, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την άμεση εκκίνηση για την κατασκευή της μαρίνας.

Ως προς τη μαρίνα, θα αναπτυχθεί στην παραλιακή ζώνη μπροστά από το τουριστικό χωριό Elounda Hills και θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 202 σκαφών διαφόρων μεγεθών. Από αυτές οι 64 θα είναι μόνιμες και οι 138 εποχικές. Η έναρξη λειτουργίας της μαρίνας, η οποία τοποθετείται χρονικά το 2026, θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία «της πιο σύγχρονης ιδιωτικής μαρίνας στην Ελλάδα», όπως αναφέρουν επιτελείς του έργου. Θα υπάρχει δυνατότητα παροχής όλων των υπηρεσιών που προσφέρονται σε σύγχρονες μαρίνες, ενώ τη διαχείρισή της θα αναλάβει η εταιρεία Camper & Nicholsons Marinas, ένα από τα πλέον ισχυρά και γνωστά ναυτιλιακά brands στον τομέα του luxury yachting. Στόχος των επικεφαλής του project της μαρίνας, μιας επένδυσης προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, είναι η προσέλκυση τουριστών που είναι λάτρεις του yachting και μέχρι σήμερα προσεγγίζουν μαρίνες γειτονικών χωρών και η απόκτηση ενός σημαντικού μεριδίου από την τεράστια πίτα του θαλάσσιου τουρισμού.

Το project Elounda Hills, που εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση του τουρισμού πολυτελείας και στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο της Mirum στην Ελλάδα και όπως αναφέρουν οι επιτελείς της εταιρείας, «προορίζεται να αποτελέσει έναν από τους πιο διάσημους και φιλικούς προς το περιβάλλον πολυτελείς προορισμούς της Μεσογείου».

Η α’ κομβικής σημασίας φάση της επένδυσης, η οποία στο σύνολό της αναπτύσσεται σε 6 χωρικές ενότητες, εκτός από τη δημιουργία της μαρίνας, περιλαμβάνει στην πλήρη της ανάπτυξη την κατασκευή ενός ξενοδοχείου, με 137 δωμάτια, 66 branded βίλες και 81 branded διαμερίσματα, παραλιακά κλαμπ, εστιατόρια και μια μαρίνα. Η β’ φάση είναι περιφερειακή και περιλαμβάνει επιπλέον branded διαμερίσματα, βίλες και διαμερίσματα, καθώς και πρόσθετες σχετικές υποδομές και ανέσεις. Κεντρικό στοιχείο του project είναι το ξενοδοχείο 5 αστέρων και οι branded κατοικίες, υπό την ομπρέλα και με τη συνεργασία του διεθνούς brand πολυτελείας 1 Ηotels, στο κομμάτι της διαχείρισης, εξ ου και η εμπορική ονομασία του θα είναι 1 Hotels & Homes Elounda Hills. H ολοκλήρωσή του project τοποθετείται το 2027, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό μέρος.

Η Rosewood

Τη δική της άφιξη στην Ελούντα προετοιμάζει για το 2025 και η αλυσίδα Rosewood Hotels & Resorts, με το Blue Palace Resort & Spa των PHAEA Resorts (Golf Residences Α.Ε.) να αποτελεί το πρώτο ξενοδοχείο στο οποίο θα «χαρίσει» το σήμα της η αλυσίδα.

Το Blue Palace Resort & Spa, που βρίσκεται στον Αγιο Νικόλαο και συγκεκριμένα στην Πλάκα της Ελούντας, θα μετονομαστεί σε Rosewood Blue Palace έπειτα από ένα ευρύ πρόγραμμα ανακαίνισης και θα επανατοποθετηθεί στην ελληνική αγορά υπό το brand της Rosewood το 2025. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση του ξενοδοχείου, το οποίο θα έχει δυναμικότητα 154 δωματίων και σουιτών, εκ των οποίων τα 85 θα διαθέτουν ιδιωτική πισίνα, και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Η Rosewood Hotels & Resorts διαχειρίζεται ένα portfolio που περιλαμβάνει 32 πολυτελή ξενοδοχεία, resorts και κατοικίες σε 19 χώρες. Το brand Rosewood φέρουν μερικά από τα πιο θρυλικά ξενοδοχεία και θέρετρα στον κόσμο, όπως το The Carlyle, A Rosewood Hotel στη Νέα Υόρκη, το Rosewood Mansion στο Turtle Creek στο Ντάλας και το Hôtel de Crillon, A Rosewood Hotel στο Παρίσι. Το σήμα της Rosewood φέρουν ακόμη και κάποια νέα κλασικά ξενοδοχεία όπως το Rosewood Hong Kong και το Rosewood São Paulo. Μάλιστα, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει και τα Rosewood Residences, που προσφέρονται είτε για πώληση, είτε για ενοικίαση. Οι συγκεκριμένες κατοικίες είτε βρίσκονται στον χώρο κάποιου resort Rosewood και είτε διατίθενται αυτόνομες προς πώληση.

Ο όμιλος Rosewood Hotel Group, διευθύνουσα σύμβουλος του οποίου είναι η Sonia Cheng, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, διαθέτει 4 brands, τα υπερπολυτελή Rosewood Hotels & Resorts, τα New World Hotels & Resorts, τα Asaya και τα Carlyle & Co. Το ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο του ομίλου αποτελείται από 44 ξενοδοχεία σε 20 χώρες και από 30 υπό ανάπτυξη ακίνητα.

Το χαρτοφυλάκιο των PHAEA Resorts (Golf Residences Α.Ε.), Co-Chief Executive Officers των οποίων είναι η Αγάπη και η Κωστάντζα Σμπώκου, διαθέτει, εκτός από το Blue Palace Resort & Spa, τρία ακόμη καταλύματα.