Διπλασιασμό του στόλου επιβατικών αεροσκαφών κατά 94% στα 46.880, έως το 2042 προβλέπει η Avolon, λόγω της υψηλής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια.

Η εταιρία σε σχετική έκθεση εκτιμά, παράλληλα, ότι θα απαιτηθούν περισσότερα από 4 τρισ. δολ για τη χρηματοδότηση των 44.300 νέων επιβατικών εμπορικών αεροσκαφών που θα παραδοθούν τα επόμενα 20 χρόνια.

Η ταξιδιωτική ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται με ρυθμούς περίπου 3,5% ετησίως συγκριτικά με τα προ-πανδημίας επίπεδα, χαμηλότερους, πάντως, σε σχέση με το 5-6% της προηγούμενης 20ετίας, λόγω των υψηλότερων ναύλων εξαιτίας της έλλειψης προσφοράς αεροσκαφών και των επιβαρύνσεων για τη βιωσιμότητα.

Ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης θα είναι οι νέοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης, ιδίως στην Ινδία, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Λατινική Αμερική.

Οι αερομεταφορές αντιμετωπίζουν την πρόκληση της αποσύνδεσης της ανάπτυξης από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Θα απαιτηθούν τρισεκατομμύρια δολάρια νέων επενδύσεων για τη χρηματοδότηση της απαιτούμενης μετάβασης σε αεροσκάφη με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων νέας τεχνολογίας, για την ενίσχυση της προσφοράς βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και για τη διερεύνηση νέων σχεδίων που πρωτοπορούν σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Οι εκμισθωτές αεροσκαφών θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου και μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία θα προσελκύσει το κεφάλαιο που απαιτείται για να πετύχει τον καθαρό μηδενικό στόχο της αεροπορίας έως το 2050.

Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης είναι:

• Οι περιοχές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση στα ταξίδια μέχρι το 2042 θα είναι η Ινδία (4,4%), η Κίνα (3,7%), η Ασία (5,0%) και η Λατινική Αμερική (4,9%). Οι ώριμες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική (2,0%) και η Ευρώπη (3,1%) θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, αν και με πιο μέτριο ρυθμό.

• 44.300 νέα αεροσκάφη θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια της περιόδου και 21.600 αεροσκάφη θα παροπλιστούν.

• Η ανάπτυξη του στόλου στενής ατράκτου (112%) θα ξεπεράσει την ανάπτυξη του στόλου ευρείας ατράκτου (97%), καθώς τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου μπορούν να φιλοξενήσουν περισσότερους επιβάτες και διηπειρωτικές αποστάσεις πτήσεων.

• Η ανάπτυξη των περιφερειακών Jet (11%) και Turboprop (36%) θα είναι πιο μέτρια.
• Ο παγκόσμιος στόλος θα έχει μεταβεί σε σε μεγάλο βαθμό (95%) αεροσκάφη νέας τεχνολογίας, αποδοτικά σε καύσιμα έως τα τέλη του 2042.

• Η Airbus πρόκειται να διατηρήσει την ισχυρή της θέση στην αγορά στο τμήμα στενής ατράκτου, αντιπροσωπεύοντας το 58% του παγκόσμιου στόλου στενής ατράκτου το 2042, σε σύγκριση με το 53% που είναι σήμερα.

• Η Boeing θα διατηρήσει την ηγετική της θέση στο μερίδιο 59% της κατηγορίας ευρείας ατράκτου, με την επανέναρξη των παραδόσεων 787 σε έναν βασικό οδηγό.

• Οι περιορισμοί στον εφοδιασμό που αντιμετωπίζονται αυτή τη στιγμή θα συνεχιστούν και στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Οι αεροπορικές εταιρείες που δεν έχουν εξασφαλίσει επαρκή χωρητικότητα θα βασίζονται σε εκμισθωτές για νέα και μεταχειρισμένα αεροσκάφη.

Ο κ. Andy Cronin, Διευθύνων Σύμβουλος της Avolon, δήλωσε: «Η ανθρώπινη ανάγκη για ταξίδια παραμένει αμείωτη, όπως φαίνεται από την ανάκαμψη μετά την πανδημία στα αεροπορικά ταξίδια. Οι αναδυόμενες αγορές και η αυξανόμενη μεσαία τάξη τους, στηρίζουν τις προβλέψεις μας για συνεχή επέκταση του παγκόσμιου στόλου. Oι περιορισμοί στην παραγωγή θα παραμείνουν, επιβραβεύοντας όσους έχουν εξασφαλίσει τις παραγγελίες τους.»