Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η προτεινόμενη αύξηση κατά 37% στα αεροπορικά τέλη στην Ολλανδία κινδυνεύει να βλάψει σημαντικά την αποκατάσταση της αεροπορικής συνδεσιμότητας στη χώρα, προειδοποίησε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Χθες Πέμπτη 21 Απριλίου η ρυθμιστική αρχή για τα αερολιμενικά τέλη (ACM) άναψε το πράσινο φως για την άνοδο των τελών, στο Schiphol.
Σε επίσημη επανεξέταση στην οποία συμμετείχαν η IATA και πολλές αεροπορικές εταιρείες, η ACM αποδέχτηκε τη θέση του αεροδρομίου ότι λόγω ζημιών που προκλήθηκαν κατά τη διακοπή λειτουργίας του COVID-19, πρέπει να αυξήσει τα τέλη αεροδρομίου κατά 37% σωρευτικά τα επόμενα τρία χρόνια.
Ωστόσο η IATA από την πλευρά της εξετάζει την προσφυγή κατά της απόφασης.
Τα αεροπορικά ταξίδια δεν έχουν ακόμη ανακάμψει από το COVID-19, το μεγαλύτερο σοκ στην ιστορία της αεροπορίας.
Οι επιπτώσεις στην Ολλανδία ήταν έντονες. Στο απόγειο του, ο COVID-19 προκάλεσε μείωση του αριθμού των επιβατών κατά περισσότερο από 70%, με κόστος περίπου 200.000 θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την αεροπορία.
Μια σταδιακή ανάκαμψη βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά τα θεμέλια είναι αδύναμα, επισημαίνει η IATA.
Ο Δείκτης Συνδεσιμότητας της IATA δείχνει ότι η Ολλανδία εξακολουθεί να είναι 35% κάτω από το ανώτατο όριο του 2019.
Σύμφωνα με την IATA αυτήν την κρίσιμη στιγμή -προς όφελος της Ολλανδίας στο σύνολο της- θα πρέπει να υποστηριχθεί η αεροπορική συνδεσιμότητα.
Σε κίνδυνο ο τομέας αερομεταφορών στην Ολλανδία
«Δυστυχώς, η απόφαση της ACM θέτει σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως ενός από τους πιο ανταγωνιστικούς κόμβους αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη, υπογραμμίζει η IATA.
Η στάση της ολλανδικής ρυθμιστικής αρχής έρχεται σε έντονη αντίθεση με τη θέση άλλων ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών στην περιοχή, οι οποίες προσπαθούν να εκπληρώσουν τα καθήκοντα τους για την προστασία του καταναλωτή.
Στην Ισπανία, η ρυθμιστική αρχή απέρριψε τους ισχυρισμούς του φορέα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου ότι χρειαζόταν για να ανακτήσει τις απώλειες από την πανδημία.
Η ισπανική ρυθμιστική αρχή υπολόγισε ότι ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου είχε επαρκή αποθέματα μετρητών για να καλύψει το έλλειμμα επωφελούμενος από την αυξανόμενη κίνηση τα επόμενα χρόνια και έχει παγώσει τις χρεώσεις για τα επόμενα τρία έτη.
Η Schiphol βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση και ο ρυθμιστής θα πρέπει να είναι εξίσου στιβαρός.
Προ της πανδημίας, η Schiphol δήλωσε μερίσματα 742 εκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2015-19 και έχει πολλές επιλογές για να καλύψει τις ζημίες της.
Η Schiphol μπορεί εύκολα να χρηματοδοτήσει βραχυπρόθεσμες ζημίες χωρίς να αυξήσει το κόστος για τους πελάτες της».
Η αύξηση βλάπτει την ανταγωνιστική θέση της ολλανδικής αεροπορίας
Όπως δήλωσε ο Rafael Schvartzman, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος της IATA για την Ευρώπη «το αεροδρόμιο Schiphol και η ρυθμιστική αρχή του δεν έχουν λάβει πλήρως υπόψη τις εξαιρετικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν από τον COVID-19.
Το σύστημα ανάκτησης κόστους δεν αναμενόταν ποτέ να λειτουργήσει σε συνθήκες όπου η ζήτηση θα κατέρρεε ολοκληρωτικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση.
Δεν μπορεί να είναι λογικό να σημειωθεί αύξηση 37% στις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους.
Ούτε είναι λογικό να επιβαρύνουμε τις αεροπορικές μεταφορές στην Ολλανδία σε μια εποχή που άλλες πιέσεις κόστους, συμπεριλαμβανομένων των αυξανόμενων περιβαλλοντικών φόρων, βλάπτουν ήδη την ανταγωνιστική θέση της ολλανδικής αεροπορίας».