Με τον δεύτερο μεγαλύτερο διαστημικό προϋπολογισμό στον κόσμο και 300.000 υπαλλήλους στον κλάδο, η Κίνα εμφανίζει ξεκάθαρα τους στόχους της όσον αφορά στην κατάκτηση του διαστήματος και συγκεκριμένα το διαστημικό τουρισμό.

Ως εκ τούτου, ο στόχος του προέδρου Xi Jinping γίνεται ολοένα και πιο σαφής: να καταστήσει την Κίνα ηγετική διαστημική δύναμη έως το 2045.

Ο Yang Yiqiang, ιδρυτής της CAS Space (Beijing Zhongke Aerospace Exploration Technology Co., Ltd.) επιβεβαίωσε τους στόχους: «Χάρη στην ταχεία ανάπτυξη των διαστημικών τεχνολογιών, ένα ταξίδι στο διάστημα για τους απλούς ανθρώπους δεν είναι πλέον φαντασίωση, γίνεται πραγματικότητα”.

Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα που μόλις έγινε, καθώς η Κίνα δεν είχε συγκεκριμένα έργα διαστημικού τουρισμού, ακόμα κι αν ορισμένες εταιρείες όπως η Landspace, η iSpace ή η Space Transportation είχαν προσπαθήσει, χωρίς επιτυχία, να θέσουν ορόσημα στην αγορά.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της CAS Space, η εταιρεία στοχεύει να πραγματοποιήσει μια πρώτη πτήση επίδειξης στο δεύτερο μέρος του 2022, ακολουθούμενη από μια πλήρη υποτροχιακή δοκιμαστική πτήση το 2023, με υποτροχιακές τουριστικές υπηρεσίες στους πελάτες να ξεκινούν ήδη από το 2024.

1000 επιβάτες ετησίως στο διάστημα

Η CAS Space ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2018. Είναι μία από τις πολλές κινεζικές εταιρείες εμπορικής εκτόξευσης που είχαν εμφανιστεί από το 2014, όταν η Κίνα άνοιξε τον διαστημικό της τομέα στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Η εταιρεία εκτιμά ότι με τον επαναχρησιμοποιήσιμο πύραυλο της, 1000 επιβάτες μπορούν να μεταφέρονται στο διάστημα κάθε χρόνο, με ρυθμό επτά τουρίστες ανά πτήση.

Οι επιβάτες θα λάβουν μια σύντομη εκπαίδευση πριν κάνουν μια πτήση 10 λεπτών πάνω από τη γραμμή Karman, δίνοντάς τους 3 λεπτά «μηδενικής βαρύτητας». Το κόστος μιας τέτοιας «εκδρομής» στο διάστημα θα είναι περίπου $300.000 USD.

Ο 2ος μεγαλύτερος διαστημικός προϋπολογισμός στον κόσμο

Η CAS Space μόλις υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με ένα μεγάλο κινεζικό κρατικό ταξιδιωτικό πρακτορείο, ώστε να μπορέσουν να εξερευνήσουν από κοινού την αγορά του διαστημικού τουρισμού.

Επίσης, ο χώρος προσγείωσης πυραύλων θα ενσωματωθεί σε ένα θεματικό πάρκο αεροδιαστημικής που θα περιλαμβάνει μια αίθουσα διαστημικής εμπειρίας και μια βάση εκπαίδευσης αεροδιαστημικής επιστήμης.

Ως εκ τούτου, η Κίνα επιδιώκει τη φιλοδοξία της να έχει φθηνότερες και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες εκτόξευσης και έτσι να ανταγωνίζεται διαστημικές υπηρεσίες όπως η NASA ή ιδιωτικές εταιρείες αεροδιαστημικής όπως η SpaceX ή η Virgin Galactic.

Η Κίνα έχει τον δεύτερο μεγαλύτερο διαστημικό προϋπολογισμό στον κόσμο, με 10,3 δισεκατομμύρια δολάρια, και απασχολεί 18 φορές τον αριθμό των υπαλλήλων της NASA, ή 300.000 άτομα.