Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά τη μακρά αναγκαστική διακοπή λόγω των περιορισμών για την πανδημία, η βιομηχανία συνεδρίων και εκδηλώσεων (MICE) της Ιταλίας ανακάμπτει.

Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία έρευνας για τον τομέα MICE, που προωθείται από την Federcongressi&eventi και διεξάγεται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών Οικονομικών και Διεθνών Σχέσεων του Università Cattolica del Sacro Cuore.

  • Το 2021, συνολικά 86.438 εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία, αυτοπροσώπως ή σε υβριδική μορφή (συμμετέχοντες εν μέρει αυτοπροσώπως και εν μέρει συνδεδεμένοι εξ αποστάσεως), σημειώνοντας αύξηση 23,7% σε σύγκριση με το 2020.
  • Οι σύνεδροι που συμμετείχαν προσωπικά ανήλθαν συνολικά σε 4.585.433 (+ 14,7% έναντι του 2020), με συνολικό ποσοστό συμμετοχής 6.798.425 (+16,3% έναντι του 2020).

Ως εκ τούτου, οι δείκτες για συνέδρια και εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία το 2021 είναι θετικοί.
Υπενθυμίζεται ότι λόγω των κανονισμών που ίσχυαν κατά τη διάρκεια του έτους, ήταν δυνατή η διεξαγωγή προσωπικών εκδηλώσεων μόνο από την 1η Ιουλίου και με μειωμένη χωρητικότητα έως τις 2 Δεκεμβρίου.

Η ανάκαμψη του κλάδου MICE

«Όλες οι εταιρείες στην αλυσίδα εφοδιασμού ανταποκρίνονται τώρα σε μια ζήτηση που είναι ακόμη μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, σχολίασε η Gabriella Gentile, πρόεδρος της Federcongressi&eventi.

Η αγορά χρειάζεται εκδηλώσεις και θέλει να γίνονται αυτοπροσώπως. Ο εικονικός κόσμος παρείχε μια σημαντική πηγή κατά τη διάρκεια της πανδημίας και θα συνεχίσει να είναι μια πιθανή επιλογή στο μέλλον, αλλά η αξία των προσωπικών συναντήσεων έχει αναμφισβήτητα ενισχυθεί από τη διακοπή που επέβαλε ο COVID.

Ο οικονομικός, πολιτιστικός και κοινωνικός ρόλος των εκδηλώσεων και των συνεδρίων αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο από φορείς, με τους οποίους βρισκόμαστε σε συζητήσεις για να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του κλάδου».

Η γεωγραφία των γεγονότων

  • Τα περισσότερα συνέδρια και εκδηλώσεις, 65,2%, πραγματοποιήθηκαν στο Βορρά, το 21,8% στις κεντρικές περιοχές, το 9,4% στο Νότο και το 3,6% στα νησιά.
  • Όσον αφορά στους χώρους, τα συνεδριακά ξενοδοχεία ήταν τα πιο δημοφιλή, φιλοξενώντας το 72,8% των συνολικών εκδηλώσεων.
  • Τα συνεδριακά κέντρα και οι συνεδριακοί χώροι εμπορικών εκθέσεων φιλοξένησαν το 4,4% των εκδηλώσεων.
  • Οι μη ξενοδοχειακές ιστορικές κατοικίες (μοναστήρια, κάστρα, παλιά πανδοχεία και αγροικίες, ιστορικά κτίρια, βίλες κ.λπ.) το 3,6%.
  • Επιπλέον, το 67% των χώρων επανέλαβε τη λειτουργία του με αύξηση εσόδων σε σύγκριση με το 2020, και σχεδόν οι μισοί από αυτούς, το 48,9%, ανέφεραν αύξηση τουλάχιστον 50%.

Η φάση ανάκαμψης επιβεβαιώθηκε επίσης από το συναίσθημα που εκφράστηκε από τους τόπους διεξαγωγής κατά τη συλλογή των δεδομένων.

Ποια είναι η εικόνα το 2022

Τους πρώτους μήνες του 2022, σχεδόν το 40% εκδηλώσεων MICE φιλοξενήθηκε προσωπικά, επιστρέφοντας στα προ-COVID επίπεδα φέτος, όταν το 37,2 % πίστευε ότι αυτό θα συνέβαινε το 2023.

«Δεδομένων των ευκαιριών ανάπτυξης που είναι εμφανείς στην αγορά, οι ιταλικοί χώροι φαίνονται έτοιμοι να ανταποκριθούν εφαρμόζοντας στρατηγικές που επικεντρώνονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανανέωση των εγκαταστάσεων τους από άποψη βιωσιμότητας, με στόχο την προσφορά ευέλικτων, υψηλής ποιότητας εμπειριών, συνδυάζοντας έμπειρα το φυσικό περιβάλλον, την εικονική πραγματικότητα και τον πολιτισμό», επισημαίνει ο Roberto Nelli επιστημονικός επικεφαλής της έρευνας, λέκτορας στα οικονομικά και τις τεχνικές εταιρικής επικοινωνίας στο Università Cattolica.