Είναι πολλά υποσχόμενος κλάδος του τουρισμού και μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδας που έχουν πολλά να προσφέρουν στον επισκέπτη.

Ο συνεδριακός τουρισμός, όπως συνηθίζουμε να λέμε τον τουρισμό MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions) είναι μια αγορά που φέρνει επισκέπτες υψηλού budget (ξοδεύουν 7 φορές περισσότερα χρήματα από τον απλό τουρίστα) και αναδεικνύει τους προορισμούς.

Στη χώρα μας η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη επενδύουν σημαντικά στον τομέα αυτό αλλά ακόμη χρειάζεται πολλή δουλειά για να ξεδιπλώσουν όλη τη δυναμική που υπάρχει.

Την ίδια ώρα ωστόσο, οι επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν πως ο τουρισμός MICE ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας και για μικρότερους προορισμούς, ειδικά σε ό,τι αφορά τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια (Incentive and Corporate) και αυτό γιατί, η νέα τάση θέλει τις εταιρείες να αναζητούν καινούργιες ιδέες, πρωτότυπες και με τη δυνατότητα πολλών συνδυασμών για αυθεντικές εμπειρίες.

Όπως ανέφερε στο πλαίσιο του 12ου Πανελλήνιου συνεδρίου που διοργάνωσε ο HAPCO & DES (Hellenic Association of Professional Congress Organizers & Destination Events Specialists – Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων), η Ελένη Σωτηρίου Γενική Διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων για τη Θεσσαλονίκη, για έναν νεοεισερχόμενο προορισμό δεν είναι τόσο εύκολο να ανταποκριθεί καθαρά στο συνέδριο αλλά αυτό το κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς, που είναι τα λεγόμενα Insetives and corporate ταξίδια, δηλαδή τα ταξίδια κινήτρων και τα άλλα επαγγελματικά ταξίδια είναι μια καλή βάση.

Αυτά αφορούν συνήθως μικρότερες ομάδες (από 20 μέχρι 200 άτομα για παράδειγμα) με συγκεκριμένες ανάγκες, που επικεντρώνονται περισσότερο στη γνωριμία με τον προορισμό. Ένα μέρος τους αφορά το κομμάτι των εταιρικών δράσεων και ένα δεύτερο την ανάπτυξη δεσμών μέσω κοινών εμπειριών και δραστηριοτήτων.

Τα ταξίδια αυτά αφορούν όλες τις εποχές του χρόνου και φέρνουν υψηλού οικονομικού επιπέδουτουρίστες, που θέλουν κυρίως 5αστερα και 4αστερα ξενοδοχεία. Είναι μικρής διάρκειας και το budgetτους υπολογίζονται στα 2.000 με 2.500 ευρώ το άτομο, σύμφωνα με την Μαρία Παπαδάκη, β΄αντιπρόεδρο του Hapco and Des.

Όπως σημείωσε η ίδια, εκτός από την Μύκονο, η Ρόδος είναι ένας προορισμός που αναπτύσσει αυτό το κομμάτι, όπως και το Costa Navarino όπου υπάρχει σύνδεση μετσάρτσερ αλλά μεγάλη δυναμική έχουν και τα Ιωάννινα, όπως επίσης και η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη.

«Για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο τουρισμός MICE είναι κάτι στο οποίο επενδύουμε καθώς εκτιμούμε ότι είμαστε ένας ανεξερεύνητος ακόμη θησαυρός», λέει ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της ΠΑΜ-Θ Αθανάσιος Τσώνης.

Ο κ. Τσώνης κατά την ομιλία του στο συνέδριο, τόνισε ότι οι πόλεις της ΠΑΜ-Θ διαθέτουν τις υποδομές (ξενοδοχεία με συνεδριακά κέντρα και αίθουσες) για να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο αυτόν τον κλάδο του τουρισμού ενώ η περιοχή από μόνη της διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να συνδυάσει το business and pleasure.

«Υπάρχουν ξενοδοχεία με συνεδριακούς χώρους τόσο στην Αλεξανδρούπολη, όσο και στην Καβάλα αλλά και στην Κομοτηνή και τη Δράμα. Οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές και μπορεί να συνδυαστεί ένα συνέδριο ή μια εταιρική συνάντηση με μίνι εκδρομές και δραστηριότητες που θα πλαισιώνουν την εμπειρία του επισκέπτη.

Φανταστείτε κάποιον που είναι όλη μέρα σε μια συνεδριακή αίθουσα να συζητάει για την ευζωία και την ιατρική επιστήμη και σε μισή ώρα να βρίσκεται στο Δέλτα του Νέστου και να κάνει ραφτινγκ σε ένα μαγευτικό τοπίο. Αυτό είναι μόνο ένα μικρό παράδειγμα. Κάθε συνέδριο έχει τη σημασία του. Μην ξεχνάτε το δημοσιογραφικό συνέδριο που γίνεται ως θεσμός πλέον παραδοσιακά στη Σαμοθράκη.

Ήδη διοργανώνεται ένα Παγκόσμιο συνέδριο Σηροτροφίας στο Σουφλί και ως Περιφέρεια ετοιμάζουμε ένα πολύ σημαντικό για τον θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό σε λίγους μήνες. Οι δυνατότητες υπάρχουν και σίγουρα ο τόπος διαθέτει καταλύματα για να φιλοξενήσει κόσμο αλλά και προτάσεις για να κάνει το ταξίδι του μοναδικό και να “δέσει” επαγγελματικές ομάδες με δραστηριότητες στη φύση που δεν είναι εύκολο να βρει κανείς σε μικρή ακτίνα, όπως στην ΠΑΜΘ», υπογράμμισε ο κ.Τσώνης και πρόσθεσε:

«Δεν θέλουμε να αφήσουμε κανένα κλάδο του τουρισμού αναξιοποίητο. Το τουριστικό προϊόν είναι σύνθετο και μπορεί να δώσει ευκαιρίες σε κάθε περιοχή. Δεν αρκεί μόνο το μοντέλο ήλιος-θάλασσα, στο οποίο φυσικά συνεχίζουμε να επενδύουμε γιατί διαθέτουμε υπέροχες παραλίες και νησιά.

Δίνουμε όμως βαρύτητα και σε άλλες μορφές τουρισμού, για αυτό αναπτύξαμε και το city break, έχοντας πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα και συνεχίζουμε τις δράσεις για την προώθηση όλων των θεματικών μορφών τουρισμού που θα βοηθήσουν την οικονομική ανάπτυξη όλων των περιοχών».