Στους τρεις παράγοντες που οδήγησαν στην αλλαγή και στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα, αναφέρθηκε ο CEO της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας στο AVIATION EVENT 2022 ATH που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo, σε συνδιοργάνωση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, του ΕΟΤ και του Δήμου Αθηναίων.

Οπως υπογράμμισε «ο πρώτος είναι η AEGEAN, και η αναφορά της ως πρώτη στη λίστα αυτών των παραγόντων οφείλεται στο ότι χρονικά προηγείται των υπολοίπων καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1999.

Το επιτυχημένο startup των πρώτων μόλις χρόνων της απελευθέρωσης των  αερομεταφορών, που από μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με 2 αεροσκάφη, αναπτύχθηκε δυναμικά στις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές και αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις 8 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις.

Με διαχρονική δέσμευσή μας την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και αξία για τους πελάτες μας, τα τελευταία 23 χρόνια επενδύουμε σταθερά στην ποιότητα αλλά και στην επέκταση του δικτύου μας.

Η δέσμευση μας αυτή αποδεικνύεται από το δεύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου – το πρώτο είχε πραγματοποιηθεί το 2007 με τη μετάβαση σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus – που βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη και βασίζεται στην επόμενη γενιά της οικογένειας ΝΕΟ και συγκεκριμένα τα αεροσκάφη 320/321.

Ο δεύτερος παράγοντας εστιάζεται γύρω από τη λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.

Ο διάδοχος του ιστορικού αεροδρομίου του Ελληνικού , που ξεκίνησε τη λειτουργία του ως ένα ιδιωτικά διαχειριζόμενο αεροδρόμιο. Το πρώτο ανάλογο πείραμα στην Ελλάδα. Σε μία χώρα γεμάτη με κρατικές επιχειρήσεις.

Ένα πείραμα που αποδείχθηκε επιτυχημένο και είμαστε περήφανοι που εμείς ως AEGEAN με την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τη σταθερή μας ανάπτυξη συμβάλλαμε σε αυτή την επιτυχία.

Και ο τρίτος σχετίζεται με τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων από τη FRAPORT το 2018.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια αποτελούν μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σημεία εισόδου τουρισμού για την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα.

Για αυτό και η επένδυση στον εκσυγχρονισμό τους έχει αλλάξει ριζικά όχι μόνο την εικόνα της χώρας αλλά και την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών η οποία έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά.

Το success story του ελληνικού αεροπορικού κλάδου, συμβαδίζει με το success story του ελληνικού τουρισμού

Φυσικά το success story του ελληνικού αεροπορικού κλάδου, τα τελευταία 20 χρόνια συμβαδίζει με το success story του ελληνικού τουρισμού και την ισχυροποίηση του brandname της Ελλάδας.

Η Ελλάδα έχει αναδειχτεί -ακόμη και μέσα στην κρίση- σε ισχυρό brandname παγκοσμίως και όλοι στον αεροπορικό κλάδο έχουμε συμβάλει σε αυτό , αλλά και έχουμε βοηθηθεί από αυτό εξίσου.

Καθήκον και πρόκληση ειδικά για τη φετινή χρονιά – αλλά και για τις επόμενες – είναι πλέον κάθε μέλος του οικοσυστήματος (αεροπορικές εταιρείες, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμια και τουριστικός τομέας) να υπερασπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελληνικό brandname.
Οι δυνατότητες για πολλά περισσότερα είναι εδώ και είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Ο ρόλος της StarAlliance και άλλοι παράγοντες επιτυχίας

Πράγματι οι αεροπορικές συμμαχίες, είναι ένας παράγοντας που συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.
Μάλιστα η StarAlliance γιορτάζει φέτος την 25η επέτειό της ως η πρώτη και κορυφαία αεροπορική συμμαχία στον κόσμο και εμείς γιορτάζουμε μαζί της την 13η επέτειο από την ένταξή μας σε αυτή.

Όλα ξεκίνησαν με βάση την επιδίωξη να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνώρισης για τον επιβάτη σε συνδυασμό με μία απρόσκοπτη και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Και σήμερα η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία για την προώθηση μιας αρμονικής εμπειρίας για τους πελάτες.

Στα πρώτα χρόνια δημιουργίας της η έμφαση δίνονταν στο ενισχυμένο δίκτυο των αερομεταφορέων που ανήκαν σε μια συμμαχία. Σήμερα η έμφαση δίνεται κυρίως στην αδιάληπτη ταξιδιωτική εμπειρία.

Αυτή η αλλαγή είναι πολύ ευπρόσδεκτη για την AEGEAN, καθώς από την αρχή ήμασταν ένας αερομεταφορέας επικεντρωμένος στο να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση σε όλα τα βήματα του ταξιδιού.

Πλέον υπάρχουν ψηφιακές διαδικασίες σε όλους τους αερομεταφορείς της συμμαχίας που διευκολύνουν μέσω του checkin επιβατών και αποσκευών, την αμοιβαία αναγνώριση του εκάστοτε status των επιβατών (όπως για παράδειγμα τα μίλια τους), ενώ προωθούνται οι σχετικές πληροφορίες πτήσης στους επιβάτες ακόμη και κατά την διάρκεια της πτήσης συμπεριλαμβάνοντας διαφορετικά δρομολόγια.

Αυτό μας φέρνει στο επόμενο σημείο που αξίζει να σταθούμε, την τεχνολογία.
Έναν πολύ σημαντικό μοχλό στη νέα εποχή των αερομεταφορών που έχουμε αγκαλιάσει στην AEGEAN από την αρχή.

Η αλήθεια είναι πως πάντα βλέπαμε ευκαιρίες – και όχι απειλές – στην τεχνολογία.
Σε αυτή την λογική, αναπτύξαμε τις σχετικές δεξιότητες, εκπαιδεύσαμε τους ανθρώπους μας να κάνουν σωστή χρήση της τεχνολογίας και πλέον την έχουμε ενσωματώσει σε όλα τα σημεία επαφής με τον επιβάτη.

Στην ιστοσελίδα μας, στην εφαρμογή, στις διαδικασίες για τη διαχείριση αιτημάτων και φυσικά σε κάθε μέρος του επιχειρησιακού μας κύκλου.

Ενδεικτικά, τα πληρώματα πιλοτηρίου και καμπίνας έχουν τα δικά τους tablet για να διαχειρίζονται τα καθήκοντά τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πτήση τους, οι μηχανικοί μας έχουν άμεση πρόσβαση στα εγχειρίδια συντήρησης και καταγράφουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.

Η τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι το να γνωρίζεις πώς να την χρησιμοποιήσεις παραγωγικά για να βελτιώσεις την εμπειρία των επιβατών και να αυξήσεις τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα.»