Το σύνολο των έργων, που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ , ενέκριναν στη συνεδρίαση τα μέλη της ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου.
Aποφασίστηκε για τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminal’s να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων και να επανέλθει εντός 10ημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.
Νωρίς το πρωί δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.
Επίσης υποστήριξαν ότι μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης.
Από την πλευρά τους στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να θέσουν το σχέδιο σε διαβούλευση καθώς πρόκειται για τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης και όχι για νέο.
‘Αποψη που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των φορέων καθώς όπως ανέφεραν το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις (νέος προβλήτας-Σταθμός Κρουαζιέρας Επιβατών) και ότι πρόκειται για νέο και όχι για τροποποιημένο.
Το βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου από τον ΟΛΠ, θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού αναμένεται να υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
H κατασκευή του νέου προβλήτα στα ανατολικά του λιμανιού θα έχει δυναμικότητα στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.