Το 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελάχιστα, μόλις κατά 0,8%, σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες, καθώς ο επίμονος πληθωρισμός, το υψηλότερο κόστος δανεισμού και η απάθεια προς τα ηλεκτρικά μοντέλα οδήγησαν τους καταναλωτές να αναβάλουν την αγορά οχημάτων.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 0,9% σε 13 εκατομμύρια μονάδες σε σχέση με πέρυσι, μετά από μια ανάκαμψη τον Δεκέμβριο, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ή ACEA.

Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 1,3% αφού χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, τερμάτισαν τις επιδοτήσεις, συμπαρασύροντας το μερίδιό τους στη συνολική αγορά στο 15%.

Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης 7,1%. Αντίθετα, μειώσεις παρατηρήθηκαν και στη Γαλλία και την Ιταλία, με ελαφρά πτώση 0,5%.

Ειδκότερα, τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,1%. Η Ισπανία πρωτοστάτησε με ισχυρή διψήφια αύξηση 28,8%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με μέτρια άνοδο 1,5%. Ωστόσο, μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-7,1%) και στην Ιταλία (-4,9%).

Τι επιλέγουν οι αγοραστές

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία παρέμειναν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές το 2024. Τον Δεκέμβριο, το μερίδιο αγοράς τους ήταν 15,9%, συνεισφέροντας σε μερίδιο 13,6% για ολόκληρο το έτος, ξεπερνώντας και πάλι το ντίζελ, το οποίο μειώθηκε στο 11,9%.

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 33,3%, ενώ τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν τη δεύτερη θέση τους, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 30,9%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 10,2% στις 144.367 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των πωλήσεων στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%), με αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου της αγοράς κατά 5,9% για το 2024, σε σύγκριση με το 2023. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία διαμορφώθηκαν στο 13,6% για το 2024.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,9% τον περασμένο μήνα, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στη Γαλλία (44,9%) και στη Γερμανία (6,8%). Τον Δεκέμβριο, τα plug-in υβρίδια αντιπροσώπευαν το 8,3%, διατηρώντας τα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι συνολικοί όγκοι του έτους για το 2024 μειώθηκαν κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2023.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 33,1% τον Δεκέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,6%, από 26,5% τον περασμένο Δεκέμβριο, υπερβαίνοντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ: Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,8%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτώση εκτός από την Ισπανία, η οποία σημείωσε αύξηση 16%. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 23%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 11,4%. Μείωση 7,4% κατέγραψε και η Γερμανία.