Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Google βρέθηκε ότι παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) μέσω της διαφημιστικής της τεχνολογίας, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωση της η Κομισιόν “αντιμετωπίζει πρόβλημα” με το γεγονός ότι ο γίγαντας της αναζήτησης δίνει προτεραιότητα στη δική του τεχνολογία διαφήμισης για την προβολή.

Συνέχισε λέγοντας ότι η Google έχει δεσπόζουσα θέση στην Ευρώπη για τους διακομιστές διαφημίσεων των εκδοτών της και για τα εργαλεία προγραμματικής αγοράς διαφημίσεων, ουσιαστικά την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την αγορά, την πώληση και την προβολή διαδικτυακής διαφήμισης.

Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Margrethe Vestager τόνισε ότι “εάν η Επιτροπή καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Google ενήργησε με παράνομο τρόπο, ενδέχεται να απαιτήσει την πώληση μέρους των υπηρεσιών της”.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για διαφήμιση, με μεγάλο μέρος αυτών να πηγαίνει σε μάρκετινγκ επιδόσεων στο Google.

Το 2022, η συνολική συνδυασμένη δαπάνη μάρκετινγκ των Expedia Group, Booking Holdings, Airbnb και Trip.com Group ξεπέρασε τα 14 δις δολάρια.

Η Επιτροπή της ΕΕ διαπίστωσε ότι η Google καταχράστηκε τη θέση της τουλάχιστον από το 2014, “ευνοώντας το δικό της ανταλλακτήριο διαφημίσεων AdX στη δημοπρασία επιλογής διαφημίσεων που διεξήγαγε ο κυρίαρχος διακομιστής διαφημίσεων εκδοτών DFP, ενημερώνοντας, για παράδειγμα, το AdX εκ των προτέρων για την αξία της καλύτερης προσφοράς από ανταγωνιστές”.

“Για παράδειγμα, η Google θα μπορούσε να εκχωρήσει τα εργαλεία πώλησης, το DFP και το AdX. Κάνοντας αυτό, θα βάλουμε τέλος στις συγκρούσεις συμφερόντων”, είπε η argrethe Vestager.

Η Google, η οποία ενημερώθηκε για τα πορίσματα της επιτροπής, έχει πλέον το δικαίωμα να παρουσιάσει τις δικές της απόψεις επί του θέματος.

Μετά από αυτό, οι αρχές σε ΕΕ μπορούν να επιβάλουν πρόστιμο ύψους 10% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, εάν τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι έχει παραβιαστεί η αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ξεκίνησαν την έρευνα τους σχετικά με τις πρακτικές της Google τον Ιούνιο του 2021.

Η ΕΕ συνεργάστηκε στενά για το θέμα με τις αρχές ανταγωνισμού στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Google δήλωσε ότι διαφωνεί. Ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος της Google για τις παγκόσμιες διαφημίσεις, είπε πώς η “η έρευνα της Επιτροπής επικεντρώνεται σε μια στενή πτυχή της διαφημιστικής μας δραστηριότητας και δεν είναι νέα. Διαφωνούμε με την άποψη της”.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε αντιμονοπωλιακή αγωγή κατά της Google τον Οκτώβριο του 2020. Υποστηρίζει ότι η εταιρεία καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην αναζήτηση και τη διαφήμιση για να καταπνίξει τον ανταγωνισμό.

Τότε ο εκπρόσωπος της Google δήλωσε πώς “η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση. Η σημερινή αγωγή του υπουργείου Δικαιοσύνης είναι βαθιά λανθασμένη. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη Google επειδή το επιλέγουν όχι επειδή τους αναγκάζουν ή επειδή δεν μπορούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις”.

Οι παρατηρητές σε ΕΕ διερεύνησαν τον αντίκτυπο της υπόθεσης στα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των νέων ευκαιριών για τους ψηφιακούς έμπορους.

Τον Απρίλιο του 2023, η ρυθμιστική αρχή ανακοίνωσε ότι επέβαλε πρόστιμο στην Google για κατάχρηση της θέσης της στην αναζήτηση.