Να τεθεί στόχος η μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 90% έως το 2040 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, συνιστά σε πρόσφατη έκθεσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Είναι ένας νέος ενδιάμεσος στόχος στην πορεία προς το να γίνουν κλιματικά ουδέτερες οι πτήσεις έως το 2050, ο οποίος θα υποβληθεί νομοθετική πρόταση από την επόμενη Επιτροπή, μετά τις φετινές ευρωεκλογές του Ιουνίου.

Η πρόταση περιλαμβάνει μια σειρά από μέσα για την επίτευξη του ενδιάμεσου στόχου, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους εφαρμογής του ήδη συμφωνημένου στόχου για μείωση των εκπομπών τουλάχιστον κατά 55% έως το 2030.

Ο όμιλος εκστρατειών Transport & Environment χαιρέτισε τα νέα, λέγοντας ότι δίνει στις αεροπορικές εταιρείες και σε άλλους παρόχους μεταφορών “την επενδυτική βεβαιότητα ότι η καθαρή τεχνολογία είναι εδώ για να μείνει”, αλλά προειδοποίησε ότι οι προτάσεις υπονομεύονται από μια σειρά ελλείψεων.

Η Επιτροπή θα δημιουργήσει μια ειδική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη μιας παγκόσμιας προσέγγισης για την τιμολόγηση του άνθρακα και τις αγορές άνθρακα και λέει ότι πρέπει να κινητοποιηθεί ένας συνδυασμός επενδύσεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Παράλληλα, σημείωσε ότι ο ρυθμός απαλλαγής από τον άνθρακα εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα τεχνολογιών που παρέχουν χωρίς άνθρακα λύσεις.