Όταν η εικονική πραγματικότητα έκανε το ντεμπούτο της στην τουριστική βιομηχανία, όλοι έκαναν λόγο για μια καινοτομία που θα άλλαζε τους όρους του παιχνιδιού, αναδιαμορφώνοντας το μέλλον των ταξιδιών.

Μάλιστα τότε, κάπου στο 2014, εμπειρογνώμονες της Skyscanner προέβλεπαν ότι οι δυνάμει ταξιδιώτες θα γνώριζαν τους προορισμούς εκ’ των προτέρων μέσω τρισδιάστατων παρουσιάσεων.

Πέντε χρόνια μετά, ενώ πολλές εταιρίες ήδη χρησιμοποιούν την εικονική πραγματικότητα, η Des Tapaki, διευθύντρια ψηφιακής τεχνολογίας και στρατηγικής στην εταιρεία-κολοσσό FITCH, επισημαίνει τις ευκαιρίες αλλά και τα οφέλη που προσφέρει ο εικονικός τουρισμός σε πελάτες και εταιρείες, ήδη από το σχεδιασμό ενός ταξιδιού έως και την επιστροφή απ’ αυτό.

Πριν την αγορά

Έχει διαπιστωθεί πως οι καταναλωτές τείνουν να κλείνουν τα ταξίδια τους, με βάση την εικόνα. Για παράδειγμα, τους αρέσει να περιηγούνται στις συλλογές φωτογραφιών των ξενοδοχείων και να βλέπουν το πως είναι το δωμάτιο στο εσωτερικό του.

Μια ιδέα για την προσέλκυση περισσότερων καταναλωτών θα ήταν να εγκατασταθούν τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας (VR) στο εσωτερικό των τουριστικών πρακτορείων ή η χρήση μια εικόνας-περιηγητή 360 μοιρών σε συνδυασμό με ήχο, η οποία θα μπορεί να προσφέρει στον δυνητικό επισκέπτη μια ευρεία εικόνα του προορισμού.

Η χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR), είναι ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο για τους τουριστικούς πράκτορες, αφού μέσω μιας συσκευής ο πελάτης μπορεί να αλληλεπιδράσει και να μάθει πολλές περισσότερες πληροφορίες για τον προορισμό που σκοπεύει να επισκεφθεί.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

Η εικονική πραγματικότητα έχει ξεκινήσει να κερδίζει έδαφος και στα αεροδρόμια, κυρίως εκείνα της Αμερικής.

Το αεροδρόμιο του Ντάλας/Φορτ Γουόρθ έχει εγκαταστήσει τουλάχιστον 30 συσκευές εικονικής περιήγησης, ενώ στο Διεθνές Αεροδρόμιο Τζον Κέννεντυ, έχει ανοίξει ένα εικονικό κέντρο εμπειρίας ήδη από το 2018, για να “σκοτώνουν” το χρόνο τους κυρίως οι νέοι ταξιδιώτες, οι οποίοι βαριούνται την πολύωρη αναμονή.

Μετά το ταξίδι

Οι παραθεριστές πλέον “κλείνουν” τις αποδράσεις τους για να έχουν κάτι να προσμένουν μέσα στην καθημερινότητά τους.

Όμως, οι τεχνολογίες εικονικής (VR) και επαυξημένης (AR) πραγματικότητας, μπορούν να ζωντανέψουν και πάλι τις αναμνήσεις της ταξιδιωτικής εμπειρίας, φέρνοντας ταξιδιωτικό πράκτορα και ταξιδιώτη πιο κοντά.

Τα ξενοδοχεία και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία μπορούν να στέλνουν τακτικά διαδραστικό υλικό από το pool bar ή το lounge τους, για παράδειγμα, υπενθυμίζοντας στους πελάτες τους στιγμές ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης, προσφέροντας προσφορές για την επόμενη επίσκεψή τους.

Φυσικά, η χρήση τέτοιων τεχνολογιών απαιτεί εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού, αφού η εικονική πραγματικότητα αλλάζει εντελώς τις απαιτήσεις και την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Σημασία έχει όμως εν τέλει η εικονική εμπειρία να ανταποκρίνεται στην ταξιδιωτική εμπειρία, ούτως ώστε ο πελάτης να μείνει ευχαριστημένος και να επιστρέψει και πάλι.