Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και οι επιπτώσεις της κακοκαιρίας Daniel, άφησαν, όπως ήταν αναμενόμενο, το αποτύπωμά τους στα οικονομικά αποτελέσματα της Hellenic Train για το 2023.

Συγκεκριμένα πέρισυ τα συνολικά έσοδα της Hellenic Train διαμορφώθηκαν στα 97,023 εκατ. ευρώ από 153,897 εκατ. ευρώ, του 2022, σημειώνοντας πτώση 60%.

Ο τζίρος από την πώληση εισιτηρίων διαμορφώθηκε στα 46,66 εκατ. ευρώ από 82,1 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 43,16%, λόγω κυρίως της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%. Παράλληλα, οι ζημίες, άγγιξαν πέρυσι τα 65,07 εκατ. ευρώ έναντι 883.428 ευρώ του το 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Helleniq Train το ύψος των αποζημιώσεων που έχει καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων ανέρχεται στο ποσό των 2,74 εκατ. ευρώ και αφορά όσους επιβάτες τραυματίστηκαν την θλιβερή νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 αλλά και όσους έχασαν προσωπικά τους αντικείμενα.

Οι πιέσεις ώθησαν την εταιρεία να αναζητήσει επιπρόσθετη οικονομική στήριξη από την μητρική, που είναι ο ιταλικός όμιλος, Ferrovie dello Stato Italiane, από όπου εξασφάλισε με την εγγύηση του μετόχου Trenitalia κεφάλαια κίνησης 95 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος της χρήσης του 2023.

Να σημειωθεί ότι η Hellenic Τrain διεκδικεί από το ελληνικό Δημόσιο 60 εκατ. ευρώ για το 2022 που απορρέουν από την μεταξύ τους σύμβαση για τα επιδοτούμενα δρομολόγια (ΥΓΟΣ) εκκρεμότητα η οποία φαίνεται ότι καθυστερεί και την αποπληρωμή των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής των υποδομών του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Το δυσμενές κλίμα, ωστόσο, δεν φαίνεται να αντιστρέφεται ούτε και κατά τη φετινή χρονιά, καθώς τα επιβατικά τρένα εμφανίζουν χαμηλές πληρότητες μεταξύ του 40% με 60%.