Η Ελαφόνησος κατέγραψε μια ακόμα επιτυχημένη τουριστική περίοδο το 2021, με επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ δεν έλειψαν και πάλι εφέτος οι προτιμήσεις για τον προορισμό από διασημότητες από το χώρο της επιχειρηματικότητας και του θεάματος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το Google trends, το εξάμηνο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση των αναζητήσεων από Αμερική και Κύπρο για την Ελαφόνησο, ενώ σταθερά παρέμειναν οι αντίστοιχες διαδικτυακές προσεγγίσεις από τις βασικές αγορές του νησιού. Συγκεκριμένα, στο πεδίο που αφορά τις τάσεις για τα ταξίδια ανά χώρα τόσο οι κοντινές χώρες, όπως η Κύπρος και η Σλοβενία, όσο και πέρα από τον Ατλαντικό, χώρες όπως ΗΠΑ και Καναδάς, αναζήτησαν την Ελαφόνησο.

Σε άρθρο της η Δήμαρχος του νησιού κυρία Έφη Λιάρου είχε «σκιαγραφήσει» την πεμπτουσία της στρατηγικής που συνοψίζεται στα εξής:

«Από την αρχή της περυσινής χρονιάς όταν είχαν αρχίσει να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της πανδημίας, ο Δήμος Ελαφονήσου χάραξε τη στρατηγική του με επίκεντρο τη φύση που, όπως αποδείχθηκε αποτέλεσε και το μόνο ασφαλές μήνυμα που θα μπορούσε να εκπέμψει ένας προορισμός στους φοβισμένους από την υγειονομική κρίση ταξιδιώτες. Λειτουργώντας με «χειρουργική» θα έλεγα ακρίβεια μπήκαμε στον «πυρήνα» του προβλήματος και έγκαιρα αναδείξαμε δύο βασικά στοιχεία που ήταν ευνοϊκά λόγω της συγκυρίας. Το γεγονός της οδικής ουσιαστικά πρόσβασης , πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπήρχε ο κίνδυνος συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς, αλλά και της επαφής με τη φύση που «εγγυάτο» την ανεπηρέαστη από λοιμώξεις ανάσα στον επισκέπτη. Το μήνυμα “Chosen by Nature” με την ελληνική απόδοση «Επιλεγμένη από τη φύση» εκπέμφηκε παντού για να υποδηλώσει ότι εδώ στο νησί μας κάθε επισκέπτης μπορεί να νοιώσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά την αξία του ελεύθερου αέρα. Ταυτόχρονα, οι μικρές, συγκριτικά, μονάδες φιλοξενίας έδιναν την ευχέρεια της άνετης πρόσβασης παράλληλα με την ανάδειξη του πλεονεκτήματος ότι η Ελαφόνησος ανήκει στους προορισμούς με χαμηλή πυκνότητα συγκέντρωσης πληθυσμού , πράγμα που την καθιστά ελκυστική λόγω της τάσης κοινωνικής αποστασιοποίησης εξαιτίας της πανδημίας.

Λάβαμε επίσης υπόψη ότι το νησί μας ανήκει στους λιγότερο γνωστούς προορισμούς, πράγμα που αποτελούσε τάση του σύγχρονου τουρίστα πριν καν εμφανιστεί η πανδημία. Και χειριστήκαμε στην επικοινωνιακή προσέγγιση προς τις αγορές ενδιαφέροντος τρία βασικά στοιχεία: Την αναδιάταξη του διεθνούς σκηνικού της ζήτησης σε ότι αφορά τα ταξίδια που μπορεί να εντάξει στο «κάδρο» νέους προορισμούς που, μέχρι τώρα, ήταν αποκλεισμένοι. Την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού ακόμα και από Έλληνες ταξιδιώτες που, υπό άλλες συνθήκες θα έκαναν διακοπές στο εξωτερικό. Και τη σχέση τιμής-αξίας που λόγω της νέας μεγάλης ύφεσης θα στρέψει τους ταξιδιώτες σε προσφορότερους προορισμούς και με χαμηλό κόστος προσβασιμότητας.

Με βάση όλα αυτά, η στρατηγική μας, επικεντρώθηκε σε τρείς άξονες:

– Ενισχύσαμε τον εσωτερικό τουρισμό που θα αποτελούσε το πρώτο «κύμα» επισκεπτών.

– Απευθυνθήκαμε σε αγορές με ποιοτικές αναζητήσεις συμπεριλαμβανομένης της φυσιολατρίας.

– Δώσαμε το « στίγμα» ενός τόπου με χαρακτηριστική τη συμφιλίωση του ανθρώπου με τη φύση.

Χάρη και στην αρμονική συνεργασία μας με τους επαγγελματίες, η χρονιά που πέρασε δικαίωσε τις επιλογές μας. Χάρη δε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων που μας επισκέφθηκε και κάλυψε τον εμβολιασμό δώσαμε σε όλο τον κόσμο το μήνυμα ότι η Ελαφόνησος, πέρα από τις ομορφιές της που φροντίσαμε να αναδείξουμε μέσω των επαφών μας, είναι και ένας ασφαλής και άνετα προσβάσιμος προορισμός».

Όντως, η κάλυψη του Γαλλικού Πρακτορείου έδωσε σε όλο τον κόσμο το μήνυμα που περίμενε: Την ασφάλεια του προορισμού που συμπληρώθηκε από τη γραφικότητα και τα ενδιαφέροντα που προσφέρει. Ιδού μερικά από τα δημοσιεύματα :

Διεθνής Προβολή

Κάνοντας πράξη τις επιταγές των καιρών, η Ελαφόνησος εξέπεμψε, μέσω του εμβολιασμού των κατοίκων της το μήνυμα της ασφάλειας που αποτελεί το βασικό ζητούμενο για την επανεκκίνηση των ταξιδιών. Ο Δήμος, φιλοξένησε δημοσιογραφική ομάδα του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων που κάλυψε το σημαντικό για την εποχή γεγονός παράλληλα με τις απαράμιλλες ομορφιές του νησιού που προβλήθηκε σε όλα τα μεγάλα δίκτυα του κόσμου.