Με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και των δύο χωρών επιχειρήσεις, τουριστικοί προορισμοί, ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και μουσεία από την Ελλάδα και τη Σερβία θα έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, μέσα από το 1ο φόρουμ ελληνοσερβικού τουρισμού.

Η προώθηση του τουρισμού και της δημιουργία οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, θα συζητηθούν στο φόρουμ στη Θεσσαλονίκη στις 9 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των εγκαινίων της έκθεσης Philoxenia, με διοργανωτές το Ελληνο-Σερβικό Εμπορικό, Βιομηχανικό, Τουριστικό και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Β.Ελλάδος και το Επιμελητήριο Ελλάδας-Σερβίας με την υποστήριξη της ΔΕΘ-HELEXPO.

“Φέτος διοργανώνεται για πρώτη φορά το ελληνοσερβικό φόρουμ. Τέτοιου είδους ενέργειες μπορούν να εμβαθύνουν τις σχέσεις των δύο χωρών που είναι προ καιρού γεφυρωμένες”, αναφέρει η πρόξενος Δημοκρατίας της Σερβίας, Ντραγκάνα Γκλισίκ σε συνέντευξη τύπου για το θέμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, κάθε χρόνο περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Σέρβοι τουρίστες επισκέπτονται την Ελλάδα, ενώ το 80% αυτών την προτιμούν κυρίως για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Αντίθετα, περίπου 100.000 Έλληνες ετησίως επισκέπτονται τη γείτονα χώρας μόνο κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

“Από την ίδρυση του του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου, το 2012, αυξήθηκε ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται τη Σερβία. Μόνο το 2017 είχαμε 67.000 επισκέπτες. Στόχος μας βέβαια είναι αυτός ο αριθμός να αυξηθεί ακόμη περισσότερο”, τόνισε ο Κωνσταντίνος Γεωργάκος, Πρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου Β.Ελλάδος.

Παράλληλα επισήμανε πως η Ελλάδα δεν αποτελεί μία χώρα που είναι επισκέψιμη μόνο κατά τους θερινούς μήνες αλλά αντίθετα μπορεί να αποτελέσει έναν τουριστικό προορισμό 12 μήνες τον χρόνο.

“Οι Σέρβοι πρέπει να συνηθίσουν ότι δεν έρχεσαι στην Ελλάδα μόνο για τη θάλασσα και τον ήλιο. Η Ελλάδα είναι επίσης υπέροχη όλο το υπόλοιπο διάστημα και να μην ξεχνάμε φυσικά την γιορτή των Χριστουγέννων”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου.

“Με τη Σερβία έχουμε πολλούς δεσμούς φιλίας και συνεργασίας, τόνισε από την πλευρά του ο Κυριάκος Ποζρικίδης, διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO. Η Σερβία δεν είναι μόνο το Βελιγράδι. Η κουλτούρα και ο πολιτισμός τους είναι εξαιρετικά το ίδιο και το φαγητό. Υπάρχουν επίσης «μυστικοί» προορισμοί που μπορούμε να ανακαλύψουμε εκεί”.

Ο κ.Ποζρικίδης  αναφέρθηκε εκτενώς και στην ιδιαίτερη σημασία των συναντήσεων B2B μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν στο φόρουμ,  υπογραμμίζοντας ότι “πέρα από το Φόρουμ, το ότι θα στήσουμε τα B2Β, σημαίνει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες θα συναντήσουν τους Σέρβους επιχειρηματίες και θα δημιουργήσουν μία πλατφόρμα επικοινωνίας με πολλές προοπτικές”.

Σύμφωνα με τους αντιπροσώπους των επιμελητηρίων, κατά τη διάρκεια της Philoxenia αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου 80 σερβικές επιχειρήσεις, ενώ οι ελληνικές συμμετοχές θα ξεπεράσουν τις 180.