Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μία καλύτερη χρονιά αντικατοπτρίζουν τα δεδομένα της ForwardKeys, για τα αεροπορικά ταξίδια και τα αεροδρόμια.
Ιδιαίτερα οι Αμερικανοί κάνουν ολοένα και περισσότερο διακοπές σε πολλούς διεθνείς προορισμούς και παραμένουν πιο πολύ χρόνο.

Τα κορυφαία ζεύγη προορισμών από τις ΗΠΑ παραμένουν Ηνωμένο Βασίλειο-Γαλλία και Γαλλία-Ιταλία.

Ακολουθούν αλλά νέα ζεύγη, όπως η Δανία-Σουηδία (+127%), η Πορτογαλία-Ισπανία (+116%) και η Τουρκία-Ελλάδα (+32%).

Τα επαγγελματικά ταξίδια δείχνουν ανθεκτικότητα το 2023

Παρά την οικονομική επιβράδυνση, τα επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζονται. Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια προσπαθούν να αποκαταστήσουν την αεροπορική συνδεσιμότητα με την Ασία, ορισμένα αεροδρόμια της Ανατολικής Ευρώπης κατάφεραν να τοποθετηθούν ως αξιόπιστες πύλες εισόδου προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Τα επαγγελματικά ταξίδια βρίσκονται σε ανοδική πορεία. Αυτό είναι ένα καλό νέο για τους ταξιδιωτικούς λιανοπωλητές, τους φορείς εκμετάλλευσης αφορολόγητων ειδών και τις μάρκες, καθώς οι επαγγελματίες ταξιδιώτες αποτελούν βασικό κοινό για τα είδη πολυτελείας στα αεροδρόμια.

Τα ενδοπεριφερειακά επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη επέστρεψαν το 2022 και τώρα ήρθε η ώρα να επιστρέψουν και τα επαγγελματικά ταξίδια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC).

ForwardKeys: Πού κινούνται τα αεροπορικά επαγγελματικά ταξίδια

  • Τα επαγγελματικά ταξίδια από την Ιαπωνία είναι ισχυρότερα από τα αντίστοιχα ταξίδια αναψυχής.
  • Η Ευρώπη προσελκύει το επιχειρηματικό κοινό από την Ιαπωνία μέσω της Φρανκφούρτης, του Παρισιού, του Λονδίνου και της Κωνσταντινούπολης. Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης βρίσκεται σε ισχυρή θέση σε αυτή την αγορά, με αύξηση 13% το πρώτο τρίμηνο του 2023.
  • Περισσότερο από το 90% αυτών των εισιτηρίων που κλείνονται αφορούν μεταφορές προς Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία.

«Αυτό που βοηθά αυτή την καυτή τάση είναι δύο πράγματα, λέει ο Olivier Ponti, επικεφαλής της ForwardKeys.

Η χωρητικότητα των θέσεων είναι πάνω από το 74% των επιπέδων του 2019 και το χαμηλότερο κόστος των αεροπορικών ναύλων σε σύγκριση με τις πτήσεις από την Ιαπωνία προς τη Γερμανία ή τη Γαλλία».

Με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που έχουν πλέον αμβλυνθεί στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία έχουν ανοίξει νέες ευκαιρίες. Σύμφωνα με τις κρατήσεις για ταξίδια το πρώτο τρίμηνο, το ποσοστό:

  • Μεμονωμένων Κινέζων ταξιδιωτών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό αυξήθηκε από 25% το 2019 σε 40%.
  • Επιβατών που ταξιδεύουν σε premium class αυξήθηκε από 10% σε 17%.

Το α’ τρίμηνο 2023, οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ αυξάνουν τον αριθμό των πτήσεων τους προς τη Λισαβόνα (+106% σε σχέση με το 2019), την Κοπεγχάγη (+68%) και την Κωνσταντινούπολη (+62%).

Οι Ινδοί δοκιμάζουν νέα δρομολόγια

Καθώς η Ινδία αγωνίζεται να επιστρέψει στα μακρινά ταξίδια, οι κάτοικοι της τολμούν να δοκιμάσουν νέα δρομολόγια.

Για παράδειγμα, με την νέα αεροπορική συνδεσιμότητα μεταξύ της Ινδίας και Πολωνίας, το αεροδρόμιο της Βαρσοβίας γνώρισε μια άνευ προηγουμένου τριψήφια αύξηση σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία από Ινδούς ταξιδιώτες που κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ ή βασικούς προορισμούς στην Ευρώπη.

Οι ταξιδιώτες περνούν περισσότερο χρόνο στα αεροδρόμια

Ένας απλός λόγος για τον οποίο το 2023 έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή κερδοφόρα χρονιά για τους λιανοπωλητές και τα εμπορικά σήματα των αεροδρομίων είναι ότι οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στα αεροδρόμια όταν μετακινούνται.

Το μερίδιο των σύντομων μετεπιβιβάσεων (δηλαδή λιγότερο από δύο ώρες) έχει μειωθεί από 44% το 2019 σε 37% το 2023.

Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες έχουν περισσότερο χρόνο για να ψωνίσουν τώρα που οι λειτουργίες των αεροδρομίων λειτουργούν πιο ομαλά.

Εκτός αυτού, πολλοί από αυτούς τείνουν επίσης να προγραμματίζουν λίγο περισσότερο χρόνο στο αεροδρόμιο πριν από την αναχώρηση για να αποφύγουν τις κακές εκπλήξεις.