Επίκεντρο ενδιαφέροντος ιδιαίτερα για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε δημοφιλή City Break προορισμό για ξένους επισκέπτες, έγινε το περίπτερο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στην 29η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia 2013». Η ΕΞΘ πραγματοποίησε δεκάδες εποικοδομητικές επαφές με φιλοξενούμενους εμπορικούς επισκέπτες (Hosted Buyers), ώστε να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες από παραδοσιακές αλλά και από νέες αγορές – στόχους, μέσα από την προώθηση σημαντικών συμφωνιών που ενισχύουν τον τουρισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, υπήρξε έντονο διερευνητικό ενδιαφέρον και δρομολογήθηκαν συνεργασίες με επιλεγμένους εκπροσώπους τουριστικών γραφείων και ταξιδιωτικών πρακτορείων από τη Μάλτα, την Τσεχία, την Ουκρανία, την Τουρκία, την Ινδία, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, τον Καναδά, τη Μεγάλη Βρετανία, την Αυστρία, τη Ρωσία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία και άλλες χώρες, στους οποίους η ΕΞΘ παρουσίασε αναλυτικά τα πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης και τις άρτιες ξενοδοχειακές υποδομές της.
Μάλιστα ο Πρόεδρος κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τις απόψεις τους για την ειδική προβολή της Θεσσαλονίκης ως προορισμού στην ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, καθώς τόσο η αρμόδια Υπουργός κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, όσο και ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ.κ. Χρήστος Πάλλης και Πάνος Λειβαδάς επισκέφθηκαν το περίπτερο της ΕΞΘ, κατά την περιήγησή τους στους χώρους της έκθεσης. Ο κ. Θωμόπουλος έριξε ιδιαίτερο βάρος στην προβολή του συνεδριακού τουρισμού, επαναφέροντας το αίτημα για άμεση δημιουργία νέου συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου, μεταφέροντας την αγωνία των ξενοδόχων της πόλης για την καθυστέρηση που παρατηρείται σε αυτόν τον τομέα, με αποτέλεσμα να χάνονται μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις και να αποκτούν πλεονέκτημα πόλεις γειτονικών χωρών, όπως είναι το Βελιγράδι, η Σόφια και η Κωνσταντινούπολη. Υπενθύμισε επίσης, ότι η συνεδριακή και εκθεσιακή δυναμική της Θεσσαλονίκης άρχισε να φθίνει περισσότερο με την αδρανοποίηση του Thessaloniki Convention and Visitors Bureau (TCVB) και ζήτησε την άμεση επαναδραστηριοποίησή του.
Στο περιθώριο της Philoxenia, η ΕΞΘ στήριξε την πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την παρουσίαση του «Ελληνικού Πρωινού Θεσσαλονίκης», μαζί με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, στην αντίστοιχη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η μπουγάτσα, το κουλούρι, οι πίτες, το κασέρι και άλλα παραδοσιακά προϊόντα της Θεσσαλονίκης που έχουν κατακτήσει γενιές και γενιές για τη νοστιμιά τους και τον ιδιαίτερο τρόπο παρασκευής τους, μπαίνουν πλέον και στους μπουφέδες του πρωινού των ξενοδοχείων, με σκοπό να αναδείξουν τη γαστρονομική μας κληρονομιά και να προωθήσουν τα ελληνικά προϊόντα και κατ επέκταση τον ελληνικό τουρισμό.