Η ITA Airways, διάδοχος της Alitalia ως εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, δήλωσε ότι η MSC, μια ελβετο-ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία, και η Lufthansa, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά ελέγχου μετοχών στην κρατική εταιρεία.

Ο Όμιλος MSC,  δήλωσε αργά τη Δευτέρα σε δήλωση ότι η συγχώνευση θα εκμεταλλευτεί την αποτελεσματικότητα τόσο σε επιβάτες όσο και σε φορτία, προσθέτοντας ότι η Lufthansa έχει ήδη εκφράσει ενδιαφέρον.

Η MSC και η Lufthansa ζήτησαν και οι δύο μια περίοδο αποκλειστικότητας 90 ημερών για να εξετάσουν τα οικονομικά στοιχεία της ITA Airways, κατά τη διάρκεια της οποίας η κρατική αεροπορική εταιρεία δεν θα είναι σε θέση να συναλλάσσεται με άλλες εταιρείες.

Όταν η ITA ξεκίνησε τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ο πρόεδρός της Alfredo Altavilla είπε στους δημοσιογράφους ότι η εταιρεία θα επιδιώξει μια συνεργασία με μια μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία μέχρι το τέλος του 2022, καθώς είναι πολύ μικρή για να ανταγωνιστεί μόνη της.

Ο Altavilla δήλωσε επίσης ότι αναγνώρισε τις συνέργειες με τις εμπορευματικές μεταφορές, έναν από τους πιο κερδοφόρους τομείς της επιχείρησης.

Η ITA Airways αναζητά έναν βιομηχανικό εταίρο και ένα επιτυχές τέλος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της MSC-Lufthansa μπορεί να διασφαλίσει το μέλλον της αεροπορικής εταιρείας καθώς αντικαθιστά την παραπαίουσα Alitalia.

Η ITA, ή Italy Air Transport, ιδρύθηκε επίσημα τον περασμένο Οκτώβριο όταν ο αφερέγγυος αερομεταφορέας Alitalia προσγείωσε την τελευταία του πτήση, θέτοντας τέλος σε μια 74χρονη εμπορική ιστορία που χαρακτηρίστηκε από μια διαδοχή άδοξων εταιρικών συναλλαγών που απέτυχαν να αποκαταστήσουν την υγεία του αερομεταφορέα.

Ο πρώην πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι απέρριψε την πρόταση της KLM-Air France να εξαγοράσει την Alitalia, επικαλούμενη τη στρατηγική της σημασία, για να την παραχωρήσει σε μια ομάδα διστακτικών Ιταλών επενδυτών, οι οποίοι τελικά πούλησαν το 49% στην Abu Dhabi Etihad το 2014. Μέχρι το 2017, η Alitalia κήρυξε πτώχευση για δεύτερη φορά μέσα σε μια δεκαετία.

Σύμφωνα με το ιταλικό δημοσίευμα Il Post, αρκετές εταιρείες εξέφρασαν πρόσφατα ενδιαφέρον για την εξαγορά της ITA Airways, η οποία διαθέτει σήμερα στόλο 52 αεροσκαφών και σχεδιάζει να επεκταθεί σε 105 έως το 2025.

Η MSC είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων. Διαθέτει επίσης μια εταιρεία κρουαζιέρας, την MSC Cruises, και δραστηριοποιείται στον κλάδο των αερομεταφορών με μίσθωση φορτηγών αεροπλάνων για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με την Il Post, η απόκτηση μέρους στην ITA Airways θα ήταν εξαιρετικά σημαντική για την MSC, καθώς η ναυτιλιακή επιχείρηση δεν θα χρειάζεται πλέον να βασίζεται σε εξωτερικούς αερομεταφορείς.

Η Lufthansa, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης από άποψη αεροσκαφών, θα είναι η τέταρτη επένδυση της εταιρείας σε μικρότερο ευρωπαϊκό αερομεταφορέα, μετά τις Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings.

Αρκετές αναφορές των μέσων ενημέρωσης ανέφεραν πρόσφατα ότι η Lufthansa ήταν έτοιμη να συνάψει μια συμφωνία από μόνη της για να αγοράσει μερίδιο 40% στην ITA, η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο με στόλο που ήταν λιγότερο από το μισό μέγεθος του προκατόχου της Alitalia.

Σύμφωνα με το Reuters, η είδηση ​​της εκδήλωσης ενδιαφέροντος προκάλεσε μια αρχική θετική αντίδραση από την Εθνική Ομοσπονδία Αερομεταφορών της Ιταλίας (FNTA), η οποία περιέγραψε την MSC και τη Lufthansa ως «δύο εξαιρετικούς εταίρους που θα μπορούσαν να εγγυηθούν μελλοντική ανάπτυξη στην ITA με εξαιρετική διεθνή θέση».