Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η DSNA υπεύθυνη για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στην Γαλλία επέλεξε τη λύση διαχείρισης της SITA το Safety Cube, για την ενίσχυση της ασφάλειας.

Το σύστημα που θα αναπτυχθεί στον γαλλικό εναέριο χώρο θα καλύπτει πέντε κέντρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, 70 αεροδρόμια στην ηπειρωτική Γαλλία και έξι αεροδρόμια στο εξωτερικό.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO),  υπεύθυνος για τον καθορισμό προτύπων σχετικά με τις αεροπορικές μεταφορές, έχει ορίσει ότι οι πάροχοι υπηρεσιών πρέπει να εφαρμόζουν «συστήματα διαχείρισης ασφάλειας» για να διαχειρίζονται την ασφάλεια προληπτικά. Χρησιμοποιώντας το SITA Safety Cube, η DSNA στοχεύει να αυξήσει περαιτέρω τα πρότυπα διαχείρισης ασφάλειας.

Το SITA Safety Cube υποστηρίζει την προληπτική διαχείριση ασφάλειας, η οποία εστιάζει στον εντοπισμό και τον μετριασμό πιθανών ανησυχιών για την ασφάλεια πριν συμβούν ατυχήματα ή συμβάντα σε σύγκριση με μια πιο παραδοσιακή, αντιδραστική προσέγγιση όταν ή μετά από ένα συμβάν.

Επιπλέον, η λύση εξουσιοδοτεί μοναδικά τους παρόχους υπηρεσιών να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητα των ελέγχων κινδύνου τους, συνδέοντας δεδομένα λειτουργικής ασφάλειας με ανάλυση κινδύνου ασφάλειας.

Επιτρέπει επίσης πιο αντικειμενικές και αξιόπιστες αποφάσεις διαχείρισης ασφάλειας βάσει δεδομένων.

Η φιλική προς τον χρήστη πλατφόρμα θα επιτρέψει σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της DSNA, από το επιχειρησιακό προσωπικό έως τα ανώτερα στελέχη, να συμμετέχουν ενεργά στις αναφορές ασφαλείας, προωθώντας μια θετική κουλτούρα ασφάλειας.

Με αυτά τα κεντρικά δεδομένα ασφαλείας, το DSNA μπορεί στη συνέχεια να εντοπίσει και να παρακολουθήσει κινδύνους που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως συγκρούσεις διαδρόμου, και να εφαρμόσει τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαχείριση των κινδύνων.

Η DSNA διαχειρίζεται έναν από τους μεγαλύτερους και πιο πολυσύχναστους εναέριους χώρους στην Ευρώπη.
Πριν από την πανδημία το 2019, ο γαλλικός πάροχος υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έλεγχε περισσότερες από 3,2 εκατομμύρια πτήσεις.

Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η εναέρια κυκλοφορία στη Γαλλία έφτασε το 82,5% των επιπέδων πριν από την πανδημία, και αν συνεχιστεί αυτή η τάση, αυτό θα ισοδυναμεί με περισσότερες από 2,7 εκατομμύρια πτήσεις μέχρι το τέλος του 2022.

Με την αυξανόμενη συμφόρηση του εναέριου χώρου, η ασφάλεια αποτελεί βασικό στρατηγικό μοχλό για τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου και της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας της DSNA.

Όπως υπογραμμίζει ο Florian Guillermet, Διευθύνων Σύμβουλος, DSNA «η ασφάλεια πτήσεων είναι η πρωταρχική αποστολή της DSNA και είναι ένας μοχλός ανάπτυξης.

Το SITA Safety Cube μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε μια ισχυρή στρατηγική συνεργασίας και βασισμένη σε δεδομένα ασφάλειας, όπου ο καθένας μπορεί να συμμετάσχει ώστε η ασφάλεια να είναι η κορυφαία προτεραιότητά μας.»