Σύνταξη: tourismtoday.gr

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και φορείς για το περιβάλλον με αφορμή τους περιορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στις πτήσεις μικρών αποστάσεων.

Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια σχεδιάζουν δυναμική διαμαρτυρία -έχοντας στο πλευρό τους και την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA)– ενώ αντεπίθεση ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).

Κόντρα στην απόφαση των Βρυξελλών -που ισχύει από τον Δεκέμβριο σε ορισμένα αεροδρόμια στην Γαλλία– οι αερομεταφορείς θα επικαλεστούν τα δικαιώματα τους στην ελεύθερη κυκλοφορία.
Όπως υπογραμμίζουν η απαγόρευση θα ανοίξει το δρόμο για περιορισμούς στα ταξίδια μικρών αποστάσεων, σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Προσφυγή στο Γαλλικό Συμβούλιο της Επικρατείας

Η Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) θα υποβάλει καταγγελία στο Συμβούλιο της Επικρατείας της Γαλλίας για την απαγόρευση στις εσωτερικές πτήσεις, έως το τέλος του μήνα.
Σύμφωνα με την UAF, τα δρομολόγια στα οποία θα ισχύει η απαγόρευση, αντιπροσωπεύουν μόνο το 0,23% των εκπομπών της Γαλλίας που προκαλούνται από τις αεροπορικές μεταφορές.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, εκτός από τα αεροδρόμια, επεξεργάζονται νέες στρατηγικές για την αντιμετώπιση της απαγόρευσης τριών γαλλικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, οι οποίες θα ισχύουν για τρία χρόνια.

Οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας, υποστηρίζουν ότι «έχουμε την αρχή που έχει καθιερωθεί από την ΕΕ για μια ανοικτή, απελευθερωμένη αγορά με την ελευθερία παροχής αεροπορικών υπηρεσιών για οποιεσδήποτε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μεταξύ οποιουδήποτε σημείου εντός της Ευρώπης.
Και αυτό είναι βασικά για να υποστηριχθεί η ελευθερία της μετακίνησης, των ανθρώπων και των πολιτών σε όλη την Ευρώπη.»

Ωστόσο, το επιχείρημα της ελευθερίας της κυκλοφορίας είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα θέματα στην ευρωπαϊκή πολιτική καθώς και δύσκολο λόγω της πολυπλοκότητας του.

Αναποτελεσματική η απαγόρευση στη μείωση των εκπομπών, λέει η IATA

Η απαγόρευση έχει επηρεάσει λιγότερες διαδρομές από το αναμενόμενο και όπως ισχυρίζονται οι φορείς του κλάδου, είναι αναποτελεσματική στη μείωση των εκπομπών άνθρακα σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Ο Scara, ένας όμιλος που εκπροσωπεί περιφερειακές γαλλικές αεροπορικές εταιρείες, έχει ζητήσει να μετριαστεί η αρχική απαγόρευση. Για να αποδείξει ότι η απαγόρευση δεν έχει πραγματικό αντίκτυπο στις εκπομπές άνθρακα, θα προχωρήσει σε επανεξέταση δεδομένων πτήσεων.

«Αν απαγορεύαμε όλες τις πτήσεις κάτω των 500 χιλιομέτρων στην Ευρώπη, θα είναι λιγότερο από το 4% του CO2 στην Ευρώπη. Αλλά ο στόχος είναι το 80%. Άρα η απαγόρευση δεν είναι λύση», δήλωσε ο Willie Walsh, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Αντεπίθεση ετοιμάζουν οι ειδικοί για το περιβάλλον

Η T&E υποστηρίζει ότι η απαγόρευση πτήσεων είναι πολύ περιορισμένη, και ζητά  ευρύτερους περιορισμούς. Όπως ανακοίνωσε ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις προσπάθειες του κλάδου να άρει την απαγόρευση.

Σύμφωνα με τον Jo Dardenne, διευθυντή αεροπορίας στην T&E, η απαγόρευση είναι ένα σημαντικό μήνυμα προς τις χώρες που σκοπεύουν να μειώσουν τις εκπομπές των αερομεταφορών.
Επεσήμανε επίσης, ότι οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να αγνοούν τα υψηλά ποσοστά εκπομπών άνθρακα που προκαλούνται από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.