Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ευρωπαίοι πιλότοι είναι τόσο εξαντλημένοι, που δυσκολεύονται να μείνουν ξύπνιοι ενώ εκτελούν πτήσεις.
Όπως αποκαλύπτει μελέτη της Ένωσης Ευρωπαίων Πιλότων (ECA), 3 στους 4 (περίπου το 75%) πήραν «ένα μικρό ύπνο» στο αεροσκάφος ενώ πετούσαν, τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.

Η μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, στις αερομεταφορές σχετικά με την κόπωση των πιλότων. Παράλληλα προειδοποιεί για ελλείψεις στη διαχείριση της ασφάλειας, που οφείλονται στην εξάντληση.

Σύμφωνα με την ECA, «η έκθεση δείχνει ότι η κόπωση συσσωρεύεται στα πιλοτήρια ήδη εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής.
Το ένα τέταρτο ανέφερε πέντε ή περισσότερους μικρούπνους κατά τη διάρκεια των ενεργών καθηκόντων του.
Επιπλέον, το 72,9% των πιλότων ανέφεραν ότι δεν ξεκουράζονταν από την κόπωση μεταξύ των καθηκόντων τους».

Με δεδομένο ότι τα στοιχεία αφορούν τον Ιούλιο, η κατάσταση εκτιμάται ότι έχει επιδεινωθεί στην αιχμή της σεζόν, τον Αύγουστο.

Πολλοί πιλότοι ανέφεραν ανεπαρκείς περιόδους ανάπαυσης. Σχεδόν ένας στους πέντε πιλότους χρησιμοποιεί το Commander Discretion (CD) για να επεκτείνει τα πτητικά καθήκοντα δύο ή περισσότερες τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.

Ανησυχητικό είναι ότι πάνω από το 60% των πιλότων αγχώνονται για τις συνέπειες εάν αρνηθούν να παρατείνουν τους χρόνους πτήσεων.

Οι κίνδυνοι της κόπωσης για την ασφάλεια δεν αντιμετωπίζονται σωστά

«Αυτά είναι ανησυχητικά σημάδια και σαφείς ενδείξεις ότι οι κίνδυνοι της κόπωσης για την ασφάλεια δεν αντιμετωπίζονται σωστά σε πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Otjan de Bruijn, πρόεδρος της ECA.

  • Το 53,2% των πιλότων ανέφερε ότι ο κίνδυνος κόπωσης οφείλεται «ως επί το πλείστον στην ακατάλληλη διαχείριση» της αεροπορικής τους εταιρείας.
  • Το 10,8% των πιλότων είπε ότι οι αναφορές κόπωσης οδήγησαν την αεροπορική εταιρεία τους να κάνει επιχειρησιακές αλλαγές για τη βελτίωση της ασφάλειας.
  • Το 13,2% υπογράμμισε ότι οι εργοδότες επικοινωνούν καλά με το πλήρωμα σχετικά με τις αναφορές κόπωσης.
  • Το 12% δήλωσε ότι εμπιστεύεται το σύστημα αναφοράς της αεροπορικής τους εταιρείας.

Αξιοσημείωτο είναι πώς το 82% ήξερε πώς να υποβάλει μια αναφορά κούρασης στην αεροπορική τους εταιρεία.
Μόνο το 44,1% είπε ότι το σύστημα ήταν εύκολο στην πρόσβαση. Και λίγο πάνω από το ένα τέταρτο είπε ότι ήταν “γρήγορη και εύκολη” στην ολοκλήρωση.

Πού βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες με κακή Διαχείριση Κινδύνου Κόπωσης

Οι αεροπορικές εταιρείες όπου το υψηλότερο ποσοστό πληρώματος ανέφερε κακή Διαχείριση Κινδύνου Κόπωσης (FRM) βρίσκονται σε:

  • Ηνωμένο Βασίλειο (72%).
  • Ισπανία (63,1%).
  • Ιρλανδία (61,7%).

Η ECA στηρίζει τις ελπίδες της στο να αλλάξει η κατάσταση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλεια Αεροπορίας (EASA) και στις πιέσεις που μπορεί να ασκήσει.
Ήδη, ο EASA προειδοποίησε εθνικές αρχές και αεροπορικές εταιρείες για τις ανησυχίες κόπωσης. Σημείωσε δε ότι οι ελλείψεις προσωπικού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κόπωση των μελών του πληρώματος και ενδεχομένως να προκαλέσουν προβλήματα ασφάλειας.