Να κεντρίσει το ενδιαφέρον των Αυστριακών ώστε να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη για διακοπές φιλοδοξεί η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και εντείνει τις προσπάθειές της, στοχεύοντας ολοένα και σε μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της αγοράς. Η ΕΞΘ πιστεύει ότι τα μνημεία που απαριθμεί ο προορισμός και καλύπτουν όλο το φάσμα της ιστορίας από την αρχαιότητα και τη Ρωμαϊκή εποχή ως το Βυζάντιο, μπορούν να «ανεβάσουν» τη Θεσσαλονίκη στη λίστα με τις προτιμήσεις τους, αφού οι Αυστριακοί έλκονται από τα ταξίδια στο χρόνο και τα βήματα του Αποστόλου Παύλου.
Τα μηνύματα από τη δεύτερη κατά σειρά συμμετοχή της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση της Βιέννης Ferienmesse (14 – 17 Ιανουαρίου 2016) είναι αισιόδοξα για τη φετινή χρονιά. Ήδη η Θεσσαλονίκη έχει ενταχθεί σε προγράμματα πολιτιστικών εκδρομών (cultural trips to Greece) που οργανώνουν από την Άνοιξη έως και το Φθινόπωρο μεγάλοι ταξιδιωτικοί οργανισμοί και τουριστικά γραφεία της Αυστρίας (Studiosus, Biblische reisen κ.α.). Παράλληλα, ο ήλιος και οι χρυσές αμμουδιές της Χαλκιδικής που αναμένεται να τραβήξουν σαν μαγνήτης τους Αυστριακούς τουρίστες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορούν να γίνουν ευκαιρία ώστε να συνδυάσουν τη θάλασσα με περιηγήσεις στα αξιοθέατα και τις ομορφιές της Θεσσαλονίκης.
Η ΕΞΘ έχει επενδύσει στη συστηματική προσπάθεια που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, ώστε να ξανακερδίσει με σταθερά βήματα την εμπιστοσύνη του αυστριακού κοινού στο τετράπτυχο ιστορία – διασκέδαση – γαστρονομία – πολιτισμός, παρουσιάζοντας δελεαστικά προγράμματα με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη αγορά – στόχος περιλαμβάνεται στο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΞΘ (2014-2017) με σκοπό την αύξηση του αριθμού των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων. Στόχος είναι η κοσμοπολίτικη Θεσσαλονίκη με τη μακραίωνη ιστορία και τη βαριά πολιτιστική κληρονομιά να ανοίξει τη φιλόξενη αγκαλιά της και να υποδεχθεί περισσότερους Αυστριακούς όχι μόνο δώδεκα μήνες το χρόνο, αλλά και για περισσότερες μέρες παραμονής, ακολουθώντας τη νέα τάση που αναζητά ταξίδια σε «ανεξερεύνητους» προορισμούς.
Στη Βιέννη, η ΕΞΘ συνάντησε εκπροσώπους τουριστικών γραφείων και tour operators και υποδέχθηκε παράλληλα στο σταντ που είχε στήσει στο περίπτερο του ΕΟΤ, μεμονωμένους πολίτες που ήθελαν να αντλήσουν πληροφορίες για τον προορισμό. Θέλησε έτσι να στρέψει το ενδιαφέρον των Αυστριακών προς τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, γνωρίζοντας ότι αγαπούν τη χώρα μας για διακοπές και ότι παραμένουν πιστοί στις προτιμήσεις τους.
Από το «κυνήγι» της αυστριακής αγοράς δε θα μπορούσαν να λείψουν και οι επαφές με την Austrian Airlines, η οποία συνδέει απευθείας τη Θεσσαλονίκη με τη Βιέννη με πτήσεις όλο το χρόνο. Η ΕΞΘ συναντήθηκε με εκπροσώπους της αεροπορικής εταιρείας προκειμένου τα δύο μέρη να υλοποιήσουν από κοινού προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ, με στόχο την προσέλκυση νέων ταξιδιωτών είτε απευθείας, είτε μέσω πρακτορείου. Συνάντησε επίσης και τον editor in chief του in-flight περιοδικού “Skylines” κ. Gerald Sturz, μία μέρα προτού εκείνος αναχωρήσει για τη Θεσσαλονίκη. Του παρουσίασε το προφίλ του προορισμού, πρότεινε ιδέες για γαστρονομία, διασκέδαση, συνεντεύξεις κλπ και φρόντισε για την ξενάγησή του σε μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, ώστε να εμπλουτίσει το αφιέρωμα που ετοιμάζει στη Θεσσαλονίκη και το οποίο πρόκειται να φιλοξενηθεί στις σελίδες του ανοιξιάτικου τεύχους του περιοδικού.
Την ΕΞΘ εκπροσώπησε η υπεύθυνη Μάρκετινγκ κα Ευδοκία Τσατσούρη.