Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών ενίσχυσε την έκκλησή της για επείγουσα δράση από τις κυβερνήσεις της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής για την παροχή οικονομικής βοήθειας στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς το τελευταίο σενάριο της IATA για πιθανή απώλεια εσόδων από αερομεταφορείς στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή έφτασε τα 23 δισεκατομμύρια.

Αυτό μεταφράζεται σε πτώση των εσόδων της βιομηχανίας κατά 32% για την Αφρική και 39% για τη Μέση Ανατολή για το 2020 σε σύγκριση με το 2019.

Ορισμένες από τις επιπτώσεις σε εθνικό επίπεδο περιλαμβάνουν:

Σαουδική Αραβία

7 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων ύψους 5,61 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, με κίνδυνο να αντλήσουν 217,570 θέσεις εργασίας και 13,6 δισ. Δολάρια ΗΠΑ ως συνεισφορά στην οικονομία της Σαουδικής Αραβίας.

ΗΑΕ

8 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων ύψους 5,36 δις δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 287,863 θέσεις εργασίας και 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ως συνεισφορά στην οικονομία των ΗΑΕ.

Αίγυπτος

5 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εισοδημάτων ύψους 1,6 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας σχεδόν 205,560 θέσεις εργασίας και περίπου 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνεισφορά στην αιγυπτιακή οικονομία.

Κατάρ

6 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων ύψους 1,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 53,640 θέσεις εργασίας και 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε συνεισφορά στην οικονομία του Κατάρ.

Ιορδανία

8 εκατ. Λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων ύψους 0,5 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 26,400 θέσεις εργασίας και 0,8 δισ. Δολάρια ΗΠΑ ως συνεισφορά στην οικονομία της Ιορδανίας.

Νότια Αφρική

7 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων ύψους 2,29 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, με κίνδυνο να φτάσουν 186,850 θέσεις εργασίας και 3,8 δισ. Δολάρια ΗΠΑ για την οικονομία της Νότιας Αφρικής.

Νιγηρία

5 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων ύψους 0,76 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 91,380 θέσεις εργασίας και 0,65 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε συνεισφορά στην οικονομία της Νιγηρίας.

Αιθιοπία

6 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων ύψους 0,3 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 327,062 θέσεις εργασίας και 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ως συνεισφορά στην οικονομία της Αιθιοπίας.

Κενύα

5 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων ύψους 0,54 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ, διακινώντας 137,965 θέσεις εργασίας και 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ως συνεισφορά στην οικονομία της Κένυας.

Για να ελαχιστοποιηθούν οι ευρείες ζημιές που θα έχουν αυτές οι απώλειες στις οικονομίες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, είναι ζωτικής σημασίας οι κυβερνήσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους για να βοηθήσουν τη βιομηχανία.

Πολλές κυβερνήσεις στην περιοχή έχουν δεσμευτεί να παρέχουν απαλλαγή από την επίδραση του COVID-19. Και ορισμένοι έχουν ήδη αναλάβει άμεση δράση για την υποστήριξη της αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Αλλά χρειάζεται περισσότερη βοήθεια.

Η IATA κάνει έκκληση για :

άμεση χρηματοδοτική στήριξη, δάνεια, εγγυήσεις δανείων και στήριξη για την αγορά εταιρικών ομολόγων,φορολογική ελάφρυνση.

Επίσης, αρχίζουμε να βλέπουμε αρκετές κυβερνήσεις στην περιοχή να παρέχουν κάποιες οικονομικές και φορολογικές ελαφρύνσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναβολής πληρωμών μίσθωσης αεροσκαφών από την κυβέρνηση του Cabo Verde, παράτασης των ημερομηνιών πληρωμής του ΦΠΑ στη Σαουδική Αραβία και θετικών εκτιμήσεων για οικονομική βοήθεια από κυβερνήσεις συμπεριλαμβανομένης της Ιορδανίας, της Ρουάντα, της Αγκόλας και των ΗΑΕ.

“Ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών είναι ένας οικονομικός κινητήρας, υποστηρίζοντας έως και 8,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την Αφρική και τη Μέση Ανατολή και 186 δισεκατομμύρια δολάρια σε ΑΕΠ. Κάθε εργασία που δημιουργήθηκε στον κλάδο της αεροπορίας υποστηρίζει άλλες 24 θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αναγνωρίσουν τη ζωτική σημασία του κλάδου των αερομεταφορών και η υποστήριξη αυτή είναι επειγόντως αναγκαία. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται για επιβίωση σε κάθε γωνιά του κόσμου. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και η εξάτμιση της ζήτησης σημαίνουν ότι, εκτός από το φορτίο, δεν υπάρχει σχεδόν καμία επιχείρηση επιβατών. Η αποτυχία των κυβερνήσεων να δράσουν τώρα θα καταστήσει την κρίση μεγαλύτερη και πιο οδυνηρή. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποδείξει την αξία τους στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής και οι κυβερνήσεις πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε αυτά τα πακέτα διάσωση”, είπε ο Μουχάμεντ Αλ Μπακρί, περιφερειακός Αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Εκτός από την οικονομική στήριξη, η IATA ζήτησε από τους ρυθμιστικούς φορείς να στηρίξουν τη βιομηχανία.

Βασικές προτεραιότητες στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή περιλαμβάνουν:

Παροχή δέσμης μέτρων για τη διασφάλιση αεροπορικών μεταφορών φορτίου, συμπεριλαμβανομένων διαδικασιών ταχείας διεκπεραίωσης για την απόκτηση αδειών υπερφόρτωσης και προσγείωσης, απαλλαγή των μελών του πληρώματος πτήσης από καραντίνα 14 ημερών και εξάλειψη οικονομικών εμποδίων ( τέλη στάθμευσης και περιορισμοί υποδοχής).

Παροχή οικονομικής βοήθειας στις χρεώσεις και τους φόρους αερολιμένων και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC)

Η διασφάλιση ότι οι αεροναυτικές πληροφορίες δημοσιεύονται έγκαιρα, με ακρίβεια και χωρίς αμφιβολία, εξασφαλίζοντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν τις πτήσεις τους

“Ορισμένες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν θετικές ενέργειες. Είμαστε ευγνώμονες για την Γκάνα, το Μαρόκο, τα ΗΑΕ, τη Σαουδική Αραβία και τη Νότια Αφρική, για να συμφωνήσουν την παραίτηση από την πλήρη σεζόν στον κανόνα χρήσης των slot. Αυτό θα επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρείες και τους αερολιμένες μεγαλύτερη ευελιξία για αυτή τη σεζόν και μεγαλύτερη ασφάλεια για το καλοκαίρι. Αλλά υπάρχουν πολλά να κάνουμε στο ρυθμιστικό μέτωπο. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αναγνωρίσουν ότι βρισκόμαστε σε κρίση », δήλωσε ο Al Bakri.