grace-livanidouΣε κερδοφόρο τροχιά κινούνται τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου luxury boutique ξενοδοχείων Grace Hotels o οποίος μέσα στο 2012 κατέγραψε άνοδο στα έσοδά του, συνεχίζοντας και την τρέχουσα χρονιά τις επενδύσεις για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών του μονάδων.

Της Μαρίας Ακριβού

Η κ. Λένα Λιβανίδου, επικεφαλής του ομίλου Grace Hotels για την περιοχή της Μεσογείου, μίλησε αποκλειστικά στο tourismtoday.gr για τα άμεσα σχέδια του ομίλου καθώς και για τα πρώτα δείγματα της τρέχουσας τουριστικής σεζόν. Ο όμιλος, ο οποίος από το 2011 έχει κάνει αισθητή την παρουσία του και στο εξωτερικό, με την τοποθέτησή του στην αμερικανική και την κινέζικη αγορά, ετοιμάζεται μέσα στο 2013 να υποδεχτεί τους πρώτους τουρίστες στα ξενοδοχεία του σε Αργεντινή και Παναμά. Με το Grace Santorini και το Grace Mykonos να αποτελούν την κορωνίδα των Grace Hotels, ο όμιλος φιλοδοξεί να συνεχίσει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Να κάνει τους τουρίστες να αισθάνονται την ελληνική φιλοξενία. Η κ. Λιβανίδου άφησε μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης της αλυσίδας ξενοδοχείων Grace στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το γεγονός ότι το αρνητικό διεθνές περιβάλλον για την Ελλάδα έχει πλέον αντιστραφεί. Δηλώνει ικανοποιημένη από τις προσπάθειες που καταβάλει το Υπουργείο Τουρισμού για την προβολή του ελληνικού τουρισμού και τάσσεται υπέρ της σύμπραξης μεταξύ των ξενοδόχων και των αρμόδιων φορέων του τουρισμού για μια περισσότερο στοχευμένη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, τονίζοντας παράλληλα πως στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλει και η δημιουργία της Marketing Greece.

 

“ Κρίνεται απαραίτητη μία διαφημιστική εκστρατεία σε αγορές – κλειδιά που θα συμπεριλαμβάνει ενέργειες που θα προβάλλουν την ελληνική φιλοξενία, τις εγκαταστάσεις και γνώσεις μας στον τουρισμό και την εμπειρία μας, έτσι ώστε να αποκαταστήσουμε το γόητρο της χώρας που κλονίστηκε.”

Σε τι βαθμό η κρίση επηρέασε την πορεία των μονάδων σας στην Ελλάδα το 2012 σε σχέση με το 2011 και ποιες οι εκτιμήσεις σας για τη φετινή σεζόν;

Αναμφίβολα η οικονομική κρίση επηρεάζει τις περισσότερες αγορές και κατ’ επέκταση την τουριστική κίνηση. Κοιτάζοντας τα γενικά στατιστικά της Ελλάδας το πρόσημο ήταν αρχικά αρνητικό. Παρόλο που συνεχιζόταν η άσχημη φημολογία σχετικά με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και τις συνέπειες αυτής, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα και τα νησιά μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμοί. Τα ξενοδοχεία Grace έχουν Grace Santorini_Infinity_Poolξεχωριστή παρουσία στον χώρο της φιλοξενίας και αυτό μας το απέδειξε η θετική έλευση των επισκεπτών μας. Μέσα από δημιουργικές ενέργειες στο marketing και τις πωλήσεις και πάνω από όλα με συνέπεια προς τους επισκέπτες και τους συνεργάτες μας καταφέραμε να έχουμε αύξηση τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία και έτσι νιώθουμε ασφαλείς και έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της φετινής χρονιάς.

Είναι στα άμεσα σχέδια του ομίλου η περαιτέρω επέκταση στην ελληνική αγορά;

Υπάρχει πάντα το ενδιαφέρον όσον αφορά στην ανάπτυξη των ξενοδοχείων Grace στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και σε πολλούς άλλους προορισμούς ανά τον κόσμο.

Τι κινήσεις πρέπει να γίνουν από τους αρμόδιους φορείς για να ανακάμψει ο τουριστικός κλάδος και να μην παρατηρηθούν φαινόμενα κλεισίματος ξενοδοχειακών μονάδων;

Ο τουρισμός αποτελεί την βασική κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας και είμαι σίγουρη ότι θα τον αναζωογονήσουμε. Κατά την άποψή μου θα πρέπει να ακολουθηθεί από τους αρμόδιους φορείς μια εθνική στρατηγική σε βάθος χρόνου. Εξ’ άλλου αυτό είναι και το ζητούμενο όλα αυτά τα χρόνια. Απαραίτητη είναι μία διαφημιστική εκστρατεία σε αγορές – κλειδιά που θα συμπεριλαμβάνει ενέργειες που θα προβάλλουν την ελληνική φιλοξενία, τις εγκαταστάσεις και γνώσεις μας στον τουρισμό και την εμπειρία μας, έτσι ώστε να αποκαταστήσουμε το γόητρο της χώρας που κλονίστηκε. Με μεγάλη χαρά παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό κάποιες πολύ αξιόλογες ενέργειες από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΣΕΤΕ. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η δημιουργία της Marketing Greece, στόχος της οποίας είναι να αναδείξει την Ελλάδα ώστε να γίνει ο κύριος προορισμός στις αγορές που στοχεύει και να υλοποιήσει μια πιο συντονισμένη προώθηση τουριστικού marketing στο εξωτερικό. Εμείς από την μεριά των ξενοδοχειακών μονάδων θα πρέπει να συνεργαστούμε με τους παραπάνω φορείς και να τους υποστηρίξουμε έμπρακτα προσφέροντας το καλύτερο δυνατόν.

Θεωρείτε ότι η προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό από το Υπουργείο Τουρισμού αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική εικόνα που έχει δημιουργηθεί;

Βεβαίως και είναι μία πολύ σημαντική και αξιόλογη κίνηση η προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού στο να αποκαταστήσει την εικόνα της Ελλάδος. Δεν φθάνει όμως μόνο να λέμε ότι είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε τις πόρτες στους ξένους τουρίστες οι οποίοι μπορούν να δουν μία Ελλάδα ανανεωμένη που θα πιάσει τους στόχους της και θα ξαναμπεί στον χάρτη των σημαντικότερων προορισμών. Πρέπει να το πιστέψουμε κιόλας. Πώς όμως; Προσφέροντας σε αυτούς τους ανθρώπους που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους ανανεωμένη φιλοξενία με φρέσκες ιδέες, πρωτόγνωρες εμπειρίες, γεύσεις που να θυμίζουν Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου δελεαστικά πακέτα διακοπών.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης διαβεβαίωσε ότι φέτος θα πιάσουμε το στόχο των 17 εκατομμυρίων τουριστικών αφίξεων( 1 εκατομμύριο περισσότεροι τουρίστες σε σχέση με πέρυσι). Ποια είναι η δική σας αίσθηση από τις προκρατήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής και ποιας εθνικότητας κυρίως τουρίστες σπεύδουν να κλείσουν στη χώρα μας τις καλοκαιρινές τους διακοπές;

Grace Santorini2Στα ξενοδοχεία μας Grace Santorini και Grace Mykonos υπάρχουν διαφορετικοί τύποι επισκεπτών (σ.σ. ζευγάρια, οικογένειες) όσο και εθνικότητες. Οι επισκέπτες μας κυρίως προέρχονται από πόλεις της Αγγλίας, Αμερικής, Γαλλίας, Γερμανίας, Μέσης Ανατολής ακόμη και από την Ρωσία. Όπως και την περασμένη χρονιά έτσι και φέτος παραμένουμε αισιόδοξοι. Επιμένουμε στο υψηλό επίπεδο των παροχών, συνεχίζουμε τις επενδύσεις για αναβάθμιση των ξενοδοχείων μας και έχουμε σαν κυρίαρχο προνόμιο την ενθουσιώδη συμπαράσταση μιας ομάδας συνεργατών η οποία φροντίζει με ενθουσιασμό για την φιλοξενία των επισκεπτών μας.

Μέσα στο 2011 η Grace Hotels επένδυσε στην εξωστρέφεια ανοίγοντας το πρώτο της ξενοδοχείο στην Αμερική και την Κίνα. Ποια τα δείγματα από αυτές τις αγορές και σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία έναρξης της λειτουργίας των ξενοδοχείων σε, Αργεντινή και Παναμά;

Σχετικά με την δημιουργία πολυτελών διαμονών στην Αργεντινή και Παναμά η έναρξη λειτουργίας τους είναι προγραμματισμένη μέσα στο 2013. Προς το παρόν δεν έχουμε να κάνουμε κάποια ανακοίνωση σε ότι αφορά επενδύσεις μας στην Αγγλία. ‘Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, δίνουμε έμφαση στην λεπτομέρεια και στις υπηρεσίες που είναι ειδικά σχεδιασμένες για κάθε έναν από τους επισκέπτες μας. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η διαφορετικότητα και έτσι, κάθε ξενοδοχείο Grace βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με τον τόπο στον οποίο βρίσκεται. Πρέπει να υπάρχει σεβασμός στον τόπο, στους ανθρώπους που θα το υποδεχτούν και στους ανθρώπους που θα το κάνουν κομμάτι της ζωής τους. Πριν από την δημιουργία ενός καινούργιου χώρου λαμβάνουμε πάντα υπ’ όψιν μας αυτούς τους παράγοντες και το πώς θα δημιουργηθεί αυτός. Πέρα από αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά στοιχεία φροντίζουμε να υπάρχει αυτή η αίσθηση είτε μέσα από τις γευστικές εμπειρίες είτε με άλλα πρωτότυπα χαρακτηριστικά όπως το “Bespoke”. Το “Bespoke” είναι ένα πρόγραμμα των ξενοδοχείων Grace το οποίο επιτρέπει στους επισκέπτες να επιλέξουν διάφορες παροχές ειδικά σχεδιασμένες για αυτούς.

Ποιες άλλες αγορές εκτιμάτε ότι δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τη δραστηριοποίηση του ομίλου σας;

Δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη αγορά υπ’ όψιν. Βεβαίως η Ευρώπη είναι μία πολύ σημαντική αγορά αλλά το όραμα του ομίλου είναι: « Καλές ξενοδοχειακές μονάδες, με μεταβαλλόμενη αρχιτεκτονική, σωστά καταρτισμένες ομάδες, με την ικανότητα να μπορούμε να εκπλήσσουμε τους επισκέπτες μας με τις υπηρεσίες μας και με τα καινοτόμα χαρακτηριστικά μας». Με λίγα λόγια πάντα να μπορούμε να έχουμε το καλύτερο ξενοδοχείο, με άρτιες υπηρεσίες στην κατάλληλη τοποθεσία.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το συγκριτικό πλεονέκτημα που αποφέρει στην Grace Hotels Group πλήθος διακρίσεων σε διεθνές επίπεδο και ποιος ο επόμενος στόχος;

Το ότι έχουμε παραμείνει πιστοί στο αρχικό μας όραμα το οποίο είναι να προσφέρουμε ένα οικείο καταφύγιο φιλοξενίας με υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και συνεχείς επενδύσεις στα ξενοδοχεία μας. Το ότι εκπλήσσουμε συνέχεια τους επισκέπτες μας δίνοντας έμφαση στην λεπτομέρεια της κάθε υπηρεσίας που τις περισσότερες φορές είναι ειδικά σχεδιασμένες για κάθε έναν από αυτούς -εφόσον το επιθυμεί-. Αυτά θεωρώ ότι είναι τα στοιχεία που σε κάνουν να ξεχωρίζεις. Προσωπικά θέλω να διατηρήσουμε το προφίλ που διαθέτουμε, δηλαδή τον συνδυασμό του απλού σε συνάρτηση με το μοναδικό.