ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ (pressntigri@gmail.com)

Τα κορυφαία ξενοδοχειακά brands του κόσμου ερίζουν για συνεργασίες στο νησί των ανέμων.

Οι υψηλές αποδόσεις σε συνδυασμό με τη συνεχή υπεραξία των ακινήτων της έχουν αναγάγει τη Μύκονο ως την Χρυσοτόκο Όρνιθα του Παγκόσμιου Τουρισμού.

Μόνο το 2019 η μέση τιμή του δωματίου στο νησί άγγιζε τα 705 ευρώ, τιμή που φέτος έχει αυξηθεί λόγω της ιδιαίτερης ζήτησης από τουρίστες υψηλού βαλαντίου που αναζητούσαν την επιλεγμένη απομόνωση μέσα από την απόλυτη διασκέδαση και την πολυτέλεια των υποδομών φιλοξενίας.

Δεκάδες funds, ιδιώτες κεφαλαιούχοι και ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν βάλει στο μικροσκόπιο τους εδώ και καιρό τη Μύκονο, προσδοκώντας το σίγουρο υπερκέρδος.

Όμως ταυτόχρονα η πολιτεία οφείλει να ενσκήψει στα προβλήματα υπερτουρισμού που παρατηρούνται στο πικ της σεζόν γεγονός που απαιτεί σημαντικά έργα υποδομών με στόχο την ενίσχυση της φέρουσας ικανότητας του προορισμού.

Κατά πληροφορίες οι επενδύσεις που διενεργούνται ή δρομολογούνται τούτη την περίοδο είναι ουκ ολίγες μικρότερες ή μεγαλύτερες, με συνολική δαπάνη άνω του 1 δισ. ευρώ.

Οι επενδύσεις που δρομολογούνται

Ειδικότερα στην Ελιά σχεδιάζεται πολυτελής επένδυση 140 δωματίων από τον ομογενή επιχειρηματία από τη Βενεζουέλα κ. Θεόδωρο Δουζόγλου ο οποίος δίδει τη διαχείριση της στη Rocco Forte .

Επισημαίνεται ότι η Rocco Forte θα αναλάβει και το project του πρώην Leto καθώς και τις βίλες που εξαγόρασε ο κ. Δουζόγλου από την οικογένεια Αγγελόπουλου.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Δουζόγλου στη Μύκονο αντιστοιχεί σε δαπάνες 100 εκατ. ευρώ περίπου και στόχος είναι τα τρία projects ουσιαστικά να συνδέονται μεταξύ τους, αποτελώντας έναν καινοτόμο πολυτελή προορισμό για το νησί.

Στον Καλαφάτη η White Mulbery Development δρομολογεί έως το 2024 την ανέγερση 2 ξενοδοχείων δαπάνης έως 110 εκατ. ευρώ, μαζί με τον γαλλικό κολοσσό της Accor, όπου θα χρησιμοποιήσει τα Brands Raffles Myconos και Fairmont Myconos.

Η συνολική τους δυναμικότητα θα ανέρχεται σε 450 κρεβάτια και 45 κατοικίες, ενώ θα κατασκευαστεί και συνεδριακό κέντρο. Επίσης στον Καλαφάτη ο Αιγύπτιος δισεκατομμυριούχος Ναγκίμπ Σαουίρις σχεδιάζει επένδυση μεταφέροντας στο Νησί των Ανέμων το brand του Silver Sand.

Την ίδια ώρα ο όμιλος Μήτση ολοκληρώνει το φάκελο ανέγερσης υπερπολυτελούς συγκροτήματος δυναμικότητας 135 βιλών με πισίνα και περιβάλλοντα χώρο σε έκταση 150 στρ. στην παραλία της Ελιάς με ορίζοντα κατασκευής την προσεχή 4ετία και δαπάνης 100 εκατ. ευρώ περίπου.

Παράλληλα στην παραλία Καλό Λιβάδι η Intradevelopment (Intrakat) του Ομίλου Κόκκαλη σε συνεργασία με την London & Regional Properties σχεδιάζουν σε έκταση 100 στρ. την ανέγερση μεταξύ άλλων 75 βιλών και 14 βιλών και spa συνολικής δαπάνης της τάξεως των 80-100 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια πανέμορφη παραλία του Καλού Λιβαδιού θα δημιουργηθεί σε έκταση 60 στρ. το Four Seasons της Μυκόνου δαπάνης 60 εκατ. ευρώ περίπου. Επενδυτής ο κύριος μέτοχος του Αστέρα της Βουλιαγμένης η αραβικών συμφερόντων AGC Equity Partners μέσω της εταιρείας Blue Iris.

Θα διαθέτει μεταξύ άλλων μονάδα 195 δωματίων με συνοδευτικές εγκαταστάσεις άθλησης και ευεξίας και ξενοδοχειακή μαρίνα. Αποτελεί ήπια τουριστική ανάπτυξη υψηλών περιβαλλοντικών και πολεοδομικών χαρακτηριστικών και γι’ αυτούς τους λόγους έγινε δεκτή η προσαρμογή στο πολεοδομικό περιβάλλον της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) Μυκόνου.

Επίσης στο Καλό Λιβάδι η Hotel Brain του κ. Πάνου Παλαιολόγου μαζί με την Hotel Keys σε έκταση 60 στρ. σχεδιάζει το Euphoria Suites.

Στον Ορνό δρομολογείται η ανέγερση 2 boutique πολυτελών ξενοδοχείων : 1o Το Κάλεσμα επένδυσης 25 εκατ. ευρώ σε έκταση 18 στρ. δυναμικότητας 25 σουιτών και 2 βιλών όλες με ιδιωτική πισίνα από την Alagomandra Sunset S.A.  και 2ο το 50 δωματίων πολυτελές boutique ξενοδοχείο Once In Myconos από την Tresor Hospitality του επιχειρηματία κ. Πάνου Πανταζόπουλου,

Στον Πλατύ Γυαλό πρόκειται να ανεγερθεί ένα ακόμη ξενοδοχείο της Οικογένειας Δαχτυλίδη που έχει δημιουργήσει τα Myconian Collection δαπάνης 40 εκατ. ευρώ περίπου.

Ακόμη στον Άγιο Στέφανο θα αναγερθεί το Destino Pacha Myconos δυναμικότητας 29 δωματίων και σουιτών.

Grivalia Hospitality

Με καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις η Grivalia Hospitality σε συνεργασία με την Frontisa Mangement επιδιώκει σε έκταση 100 στρ. την ανέγερση έως το 2024 του Project Blue προϋπολογισμού περίπου 58 εκατ. ευρώ, των Grivalia Hospitality και Frontisa Management στην περιοχή Άνω Μερά Μυκόνου, περίπου 400 μέτρα μακριά από την παραλία Καλό Λιβάδι.

Το έργο που θα φέρει το brand One & Only, έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις, ήδη από τον περασμένο Μάιο με απόφαση της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής. Πλέον, έχει ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που θα συνοδεύει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ).

Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και αφού ληφθεί η έγκριση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος Στρατηγικής Επένδυσης.

Σύμφωνα με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) που βρίσκονται προς διαβούλευση, στη έκταση των περίπου 100 στρεμμάτων αναμένεται να αναπτυχθεί ξενοδοχειακή εγκατάσταση 5 αστέρων με υποδομές spa, συνολικής δυναμικότητας 340 κλινών,

Ειδικότερα, οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις πρόκειται να διαθέτουν 150 δωμάτια-σουίτες και συγκεκριμένα: Μία τουριστική έπαυλη (276 τμ), τέσσερις προεδρικές σουίτες ( περίπου 170 τμ η καθεμία ), τέσσερις βίλες (250-300 τμ), 41 σουίτες (60-77 τμ) και 100 δωμάτια επισκεπτών (25-59 τμ).

Ακόμη εντός της έκτασης θα δημιουργηθούν και δωμάτια προσωπικού. Κατά τη φάση κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν 132 θέσεις εργασίας και κατά τη λειτουργία 300 θέσεις εργασίας.