Το Changi Airport Group (CAG) θα επενδύσει 3 δισεκατομμύρια S$ (2,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) τα επόμενα έξι χρόνια στους τερματικούς σταθμούς 1 έως 4 του αεροδρομίου Changi της Σιγκαπούρης για να βοηθήσει το αεροδρόμιο να παραμείνει ανταγωνιστικό και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, προτού τεθεί σε λειτουργία ο τερματικός σταθμός 5.

Η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών αναμένεται να αυξηθεί έντονα τις επόμενες δεκαετίες, ιδιαίτερα στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

Τόσο η International Air Transport Association όσο και το Airports Council International έχουν προβλέψει ότι οι παγκόσμιοι όγκοι επιβατών θα διπλασιαστούν τουλάχιστον μεταξύ 2023 και 2043, με την Ασία-Ειρηνικό να καταγράφει την ταχύτερη άνοδο και να συμβάλλει σε περισσότερο από το ήμισυ αυτής της ανάπτυξης.

Τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας Covid-19, η CAG έχει επενδύσει πολλά σε υποδομές αεροδρομίων για να τοποθετήσει τον αεροπορικό κόμβο Changi για ανάκαμψη και ανάπτυξη.

Αυτές περιλαμβάνουν τη σημαντική επέκταση και αναβάθμιση του Τερματικού 2 του αεροδρομίου Changi αυξάνοντας την ικανότητα εξυπηρέτησης του τερματικού σταθμού κατά πέντε εκατομμύρια σε 28 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, πρόσθετες εγκαταστάσεις για check-in στον τερματικό σταθμό 3, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών και λειτουργία του συστήματος τριών διαδρόμων.

Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν:

Ανανέωση των υποσυστημάτων Skytrain: Το αεροδρόμιο Changi θα αντικαταστήσει διάφορα υποσυστήματα Skytrain, τα οποία ξεκίνησαν να λειτουργούν το 2008 και θα προστεθούν επίσης νέα αυτοκίνητα. Η αναζωογόνηση θα συμβάλει στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης προτού ανανεωθεί ολόκληρο το σύστημα στα τέλη της δεκαετίας του 2030.

Αναβάθμιση του συστήματος διακίνησης αποσκευών του τερματικού σταθμού 3 και του νέου συστήματος μεταφοράς αποσκευών μεταξύ τερματικού σταθμού 1 σε 3: Το σύστημα χειρισμού αποσκευών του τερματικού σταθμού 3 περιλαμβάνει μια ανανέωση που θα αυξήσει τη χωρητικότητα κατά 65%. Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Διατερματικό Σύστημα Μεταφοράς Αποσκευών στον τελευταίο όροφο που θα συνδέει τον τερματικό σταθμό 1 με τον τερματικό σταθμό 3. Αυτό θα μειώσει τη ζήτηση στο τρέχον υπόγειο σύστημα και θα μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται για τη ρυμούλκηση των αποσκευών.

Περισσότερες σειρές check-in στον τερματικό σταθμό 4: Κατασκευάζεται μια νέα σειρά check-in στο επίπεδο αναχώρησης του τερματικού σταθμού 4 για να αυξηθεί η χωρητικότητα check-in του τερματικού σταθμού κατά περίπου 15% και να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 2.500 επιβάτες την ώρα.

Επέκταση των Αίθουσων Μετανάστευσης Αφίξεων του Τερματικού 1: Η χωρητικότητα των Αίθουσες Μετανάστευσης Αφίξεων Ανατολής και Δύσης του Τερματικού 1 θα επεκταθεί σχεδόν κατά 60%, για να ανακουφιστούν τα βασικά σημεία συμφόρησης για την εκκαθάριση άφιξης, ειδικά κατά τις περιόδους αιχμής.

Ενίσχυση της υποδομής αεροπλάνων: Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο πρόκειται να εισαγάγουν τη νέα οικογένεια αεροπλάνων B779 της Boeing στους στόλους τους έως το 2026. Ως το μακρύτερο δικινητήριο αεροσκάφος στον κόσμο, το B779 έχει φορτίο τροχού που είναι πιο απαιτητικό στα πεζοδρόμια των αεροσκαφών. Ορισμένοι τροχόδρομοι στο Changi θα ενισχυθούν και θα αναβαθμιστούν τα σημεία επαφής. Συνολικά, το αεροδρόμιο Changi θα διαθέτει 39 βάσεις επαφής στους τερματικούς σταθμούς του που μπορούν να υποδεχθούν αυτό το αεροσκάφος.

Κατασκευή νέων εγκαταστάσεων στον αερολιμένα: Θα κατασκευαστούν περισσότερες απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για επιβατικά όσο και για φορτηγά αεροσκάφη για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για στάθμευση αεροσκαφών. Αυτό θα ανεβάσει τον συνολικό αριθμό των θέσεων αεροσκαφών σε περισσότερα από 200. Θα επεκταθεί επίσης ένας τροχόδρομος για τη σύνδεση αυτών των εγκαταστάσεων με το υπόλοιπο αεροδρόμιο. στο αεροδρόμιο Changi. Θα εισαχθούν νέα έξυπνα συστήματα για να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις στην ανανέωση των αεροσκαφών.

Ανακαίνιση του τερματικού σταθμού 3: Τα συστήματα και οι τερματικές εγκαταστάσεις θα ανανεωθούν στον τερματικό σταθμό 3, ο οποίος άνοιξε το 2008 και θα είναι άνω των 20 ετών έως το 2030.

Αύξηση αεροπορικών τελών και αεροπορικών εισφορών

Οι αερολιμενικές χρεώσεις θα αυξηθούν σταδιακά μεταξύ 2025 και 2030 για να χρηματοδοτηθούν οι νέες επενδύσεις και να ληφθούν υπόψη υψηλότερα λειτουργικά κόστη, συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπινου δυναμικού και της ενέργειας.

Οι επιβάτες που αναχωρούν από το αεροδρόμιο Changi έχουν επί του παρόντος χρέωση υπηρεσιών και ασφάλειας 46,40 S$ (35 US$) που περιλαμβάνεται στον αεροπορικό τους ναύλο. Από την 1η Απριλίου 2027, αυτή η χρέωση θα αυξάνεται κατά 3 S$ ετησίως για τέσσερα χρόνια. Μέχρι την τελική αύξηση τον Απρίλιο του 2030, θα είναι 58,40 S$ (44 US$).

Οι επιβάτες μεταφοράς ή διέλευσης πληρώνουν πλέον 6 S$ και αυτό το τέλος θα αυξάνεται κατά 3 S$ κάθε χρόνο για τρία χρόνια από τον Απρίλιο του 2025. Στη συνέχεια θα αυξάνεται κατά 1 S$ ετησίως για τα επόμενα τρία χρόνια. Το τέλος θα είναι 18 S$ για όλους τους διερχόμενους επιβάτες το 2030.

Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει επίσης να πληρώνουν υψηλότερα τέλη προσγείωσης, στάθμευσης και αερογέφυρας (LPA) από τον Απρίλιο του 2025, αλλά λαμβάνουν έκπτωση 50 τοις εκατό στις αυξήσεις για τους πρώτους έξι μήνες από την 1η Απριλίου 2025 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025.

Η χρέωση LPA για ένα αεροσκάφος A320 στενής ατράκτου, επί του παρόντος περίπου 1.200 S$ ανά προσγείωση, θα αυξάνεται ετησίως κατά μέσο όρο 110 S$ ανά προσγείωση για τα πρώτα τρία χρόνια και κατά μέσο όρο περίπου 65 S$ ανά προσγείωση για τα επόμενα τρία χρόνια. Η χρέωση LPA για ένα αεροσκάφος A350 ευρείας ατράκτου, επί του παρόντος περίπου 3.600 S$, θα αυξάνεται ετησίως κατά μέσο όρο 290 S$ ανά προσγείωση για τα πρώτα τρία χρόνια και κατά μέσο όρο περίπου 190 S$ ανά προσγείωση για τα επόμενα τρία χρόνια.

Η Changi στοχεύει να αυξήσει το δίκτυό της από περίπου 160 συνδέσεις πόλεων σήμερα, σε περισσότερες από 200 συνδέσεις πόλεων στα μέσα της δεκαετίας του 2030. Υπάρχουν περισσότερες από 100 αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια από το Changi σήμερα.