Ηλεκτρικά θα είναι το 1/3 των αυτοκινήτων που ταξινομούνται από το 2025 και μετά, με στόχο το 2030 να έχουν ένα μερίδιο της τάξης του 10%.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού, όπως τόνισε στην ομιλία του στο συνέδριο Ecomobility ο γ.γ. Ενέργειας Μιχάλης Βερροιόπουλος, το ΥΠΕΝ προωθεί σειρά κινήτρων μεταξύ των οποίων και επιδότηση 1.000 ευρώ για αγορά μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ο στόχος είναι αρκετά φιλόδοξος, αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας αριθμούν μόλις τα 450 και υπάρχουν μόνο 50 σημεία φόρτισης. Η υλοποίηση του στόχου, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Χρύσας Λιάγγου στην εφημερίδα «Καθημερινή», μεταφράζεται σε 15.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030 και 2.300 σημεία φόρτισης με ετήσια κατανάλωση 42,4 γιγαβατώρες.
Την επόμενη εβδομάδα η ΡΑΕ, όπως τόνισε στην ομιλία της η κ. Νεκταρία Καρακατσάνη, θα οριστικοποιήσει τη γνωμοδότησή της για τη δέσμη ρυθμίσεων σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ενώ επίκειται υπουργική απόφαση για τις τεχνικές προδιαγραφές της ηλεκτροκίνησης και χωροταξικά θέματα.
Για το θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης του ανταγωνιστικού επιχειρηματικού μοντέλου στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στην ηλεκτροκίνηση μίλησε στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της Εlpedison κ. Νίκος Ζαχαριάδης.
Τα πιθανά επιχειρηματικά μοντέλα ανάπτυξης των υποδομών περιλαμβάνουν, όπως είπε, το δημόσιο μοντέλο με εθνικό φορέα εκμετάλλευσης, το μοντέλο του διαχειριστή, το μοντέλο με διαγωνισμό και παραχώρηση και το ανταγωνιστικό μοντέλο αγοράς, με τα δύο τελευταία να προκρίνονται από την Κομισιόν.
Υποστήριξε ότι η αποδοτικότερη ανάπτυξη θα επιτευχθεί με το μοντέλο διαγωνισμού και παραχώρησης και σε δεύτερο βαθμό με το ανταγωνιστικό μοντέλο, ενώ υπογράμμισε ότι η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, διευθυντής της Fortisis, που λειτουργεί σταθμούς φόρτισης εδώ και πέντε χρόνια, μίλησε για το δίκτυο 38 σταθμών που έχει φτάσει να διατηρεί σήμερα, δηλαδή τους μισούς που λειτουργούν στη χώρα μας.
Ο ίδιος είπε ότι το 2018 σημειώθηκε αύξηση 650% στην κατανάλωση ενέργειας των φορτιστών, κυρίως μέσω του τουριστικού ενδιαφέροντος κατά τους θερινούς μήνες.
Πρόσθεσε ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες και σύντομα τα ηλεκτροκίνητα θα είναι ανταγωνιστικά ως προς τα συμβατικά οχήματα, ενώ επισήμανε πως υπάρχουν άφθονα κεφάλαια χρηματοδότησης που δεν έχουν αξιοποιηθεί από την Ελλάδα για τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.Ο κ. Θανάσης Κονιστής, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Volkswagen, αναφέρθηκε στις προσπάθειες του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας και συγκεκριμένα της VW για την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων.
Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε την ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει μείωση 37,5% στις εκπομπές των αυτοκινήτων ώς το 2030, γεγονός που συνιστά μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο.
Πηγή: kathimerini.gr