Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα ταξίδια και η αναψυχή είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους κλάδους παγκοσμίως που εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό σε απόπειρες απάτης το 2023, σύμφωνα με την μελέτη της  TransUnion για το 2024.

  • Περίπου ένας στους επτά νέους λογαριασμούς αναμένεται ότι θα είναι δόλιος.
  • Το 13,5% των συναλλαγών που σχετίζονται με τη δημιουργία online λογαριασμών είναι ύποπτες για απάτη.

Ενώ το λιανικό εμπόριο ήταν ο υψηλότερος κλάδος που είδε αυτές τις δόλιες χρεώσεις σε ποσοστό 44,7% των ύποπτων προσπαθειών απάτης, τα ταξίδια και η αναψυχή έφτασαν στο 36%, με τα βιντεοπαιχνίδια να ακολουθούν με 31,5%.

Ωστόσο, ο κλάδος των ταξιδιών και της αναψυχής δεν είναι αυτός με την υψηλότερη αύξηση σε απόπειρες απάτης.
Ενώ οι απόπειρες απάτης στα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκαν 40% σε ετήσια βάση, η ταξιδιωτική βιομηχανία σημείωσε άνοδο με 2,3% στις παγκόσμιες ύποπτες απόπειρες απάτης.
Στις ΗΠΑ, το ποσοστό των προσπαθειών απάτης έφτασε στο +9% από το 2022 και το ποσοστό των ύποπτων προσπαθειών απάτης στο +1,6%.

«Αυτή η πρώιμη φάση νέας απάτης λογαριασμών μπορεί να αντιπροσωπεύει μια αλλαγή παραδείγματος μεταξύ των απατεώνων, δήλωσε ο Steve Yin, ανώτερος αντιπρόεδρος και παγκόσμιος επικεφαλής λύσεων απάτης στην TransUnion.

Αντί να χρησιμοποιούν παραδοσιακές τακτικές για να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπάρχοντες λογαριασμούς και τελικά να θέτουν σε κίνδυνο, επιλέγουν όλο και περισσότερο να δημιουργούν νέους λογαριασμούς που μπορούν να ελέγξουν οι ίδιοι.

Αυτοί οι απατεώνες αξιοποιούν ταυτότητες που συγκεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό μέσω της χρήσης διαπιστευτηρίων ως αποτέλεσμα μιας ή πολλαπλών παραβιάσεων δεδομένων.»

Έτσι, ενώ οι απατεώνες συχνά στοχεύουν άλλους κλάδους με υψηλότερο ρυθμό από τον ταξιδιωτικό, η απάτη στον τομέα συνεχίζεται, όπως και οι παραβιάσεις μεγάλων δεδομένων, οι οποίες μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τις προσωπικές πληροφορίες.

Από το 2020 έως το 2023, ο αριθμός των παραβιάσεων δεδομένων στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 157% και κατά 15% σε ετήσια βάση σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Ο κίνδυνος να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες αυξήθηκε επίσης 11% από το 2022, σε 4,1% το 2023, ένα άλλο ιστορικό υψηλό.