Στην πιο hot τάση στον τουρισμό αναδεικνύονται τα ταξίδια σε προορισμούς ανά τον πλανήτη που βρίσκονται υπό εξαφάνιση. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μέρη που κινδυνεύουν σοβαρά με εξαφάνιση από το χάρτη κυρίως λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Μερικές τέτοιες περιοχές είναι εκείνη του Μεγάλου Κοραλιογενή Υφάλου, της Νεκράς Θάλασσας, της Αρκτικής και της Ανταρκτικής.

Σύμφωνα με την Thomas Cook India Limited “ο last-chance τουρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες τάσεις. Από τους millennials που επισκέπτονται παρθένες χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία για να περάσουν χρόνο στην Αρκτική, η επίσκεψη σε απειλούμενους προορισμούς θα συνεχίσει να ευδοκιμεί τα επόμενα χρόνια”.

Οι επιπτώσεις στην τουριστική βιομηχανία

Καθώς οι νέοι αναζητούν νέες εμπειρίες, θέλουν να κατευθυνθούν προς προορισμούς που δεν εμφανίζονται στα ταξιδιωτικά φυλλάδια. «Οι ταξιδιώτες που αναζητούν μοναδικές εμπειρίες επισκέπτονται όλο και περισσότερο προορισμούς που σύντομα θα εξαφανιστούν λόγω της αλλαγής του κλίματος, τονίζει ο Neelu Singh, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής του ταξιδιωτικού οργανισμού Ezeego1.
Κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποκτήσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία ζωής. Αυτή η αυξανόμενη επιθυμία και δημοτικότητα για να επισκεφθούν απειλούμενους προορισμούς έβαλε στο επίκεντρο πολλά άγνωστα και ανεξερεύνητα μέρη, οδηγώντας έτσι σε τεράστια εισροή τουριστών».

Η βιασύνη

Οι ειδικοί έχουν σημειώσει την ταχεία άνοδο του αριθμού των ατόμων που κάνουν κράτηση εισιτηρίων σε αυτές τις υπό εξαφάνιση τοποθεσίες.
“Επικρατεί μια σταθερή αύξηση της ζήτησης τα τελευταία χρόνια για τοποθεσίες όπως οι Μαλδίβες, η Κίνα, το Ισραήλ, η Βενετία, τα Γκαλαπάγκος και η Ανταρκτική”, επισημαίνει ο Karan Anand, επικεφαλής του τουριστικού οργανισμού Cox & Kings.

FOMO

Ο όρος FOMO (fear of missing out/ο φόβος μην χάσεις το τι συμβαίνει) αντιπροσωπεύει την τάση που γέννησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως το Facebook.
Αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για τους ανθρώπους να κατευθυνθούν προς αυτούς τους προορισμούς. Με τα κοινωνικά μέσα να γίνονται εξαιρετικά σημαντικά για πολλούς ταξιδιώτες, το δέλεαρ αυτών των τοπικών περιοχών αυξάνεται περισσότερο. Για πολλά μέρη που κινδυνεύουν να σβηστούν από τον τουριστικό χάρτη, οι ταξιδιώτες ανησυχούν ότι οι κυβερνήσεις τους θα μπορούσαν να περιορίσουν τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να επισκεφθούν. Ως εκ τούτου, βιάζονται να φτάσουν εκεί.

Πως οι αεροπορικές εταιρείες συνέβαλαν στην δημοτικότητα των υπό εξαφάνιση προορισμών

Ειδικοί επισημαίνουν ότι η δημοτικότητα των απειλούμενων προορισμών έχει αυξηθεί από τότε που οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να μειώνουν τις τιμές τους για αυτά τα μέρη, χάρη στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να προσφέρουν μειωμένες τιμές ανάλογα με τη συνδεσιμότητα και την απόσταση ταξιδιού παρέχοντας καλύτερη πρόσβαση σε αυτούς τους προορισμούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μειώσουν τις τιμές, καθώς όλα εξαρτώνται από τη ζήτηση και την προσφορά.