Για “κακά μαθηματικά” κάνει λόγο ο επιστήμονας Δρ. Ντέιβιντ Φρέιντμαν και συν-συγγραφέας της έρευνας που χρησιμοποίησε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA),
για να πείσει τον κόσμο ότι είναι ασφαλές να πετάξει.
Η IATA με βάση μελέτη Δρ. Ντέιβιντ Φρέιντμαν, ειδικού στις ΗΠΑ για τις μολυσματικές ασθένειες, ισχυρίστηκε πως μόνο 44 περιπτώσεις Covid μεταδόθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης (από 1,2 δισεκατομμύρια επιβάτες).
“Ο κίνδυνος να προσβληθεί ένας επιβάτης με COVID-19 φαίνεται πολύ χαμηλός”, είχε δηλώσει ο ιατρικός σύμβουλος της IATA Δρ Ντέιβιντ Πάουελ.
“Απλοϊκός και δυνητικά παραπλανητικός ο υπολογισμός κινδύνου”
“Ο υπολογισμός κινδύνου της IATA ήταν πολύ απλοϊκός και δυνητικά παραπλανητικός”, λέει σήμερα ο Δρ. Ντέιβιντ Φρέιντμαν.
Και όπως αποκαλύπτει, αρνήθηκε να πάει και στην συνέντευξη Τύπου σχετικά με την παρουσίαση της έρευνας.
Την οποία διεξήγαγε με τη Δρ Ανλις Γουίλντερ-Σμιθ από την Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου.
“Με ήθελαν σε αυτή τη συνέντευξη τύπου για να παρουσιάσουν τα πράγματα, αλλά ειλικρινά αντιτάχθηκα στον τίτλο που του έθεσαν”, δήλωσε ο Δρ. Ντέιβιντ Φρέιντμαν
“Ήταν άσχημα μαθηματικά. 1,2 δισεκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια του 2020 δεν είναι δίκαιος παρονομαστής. Γιατί σχεδόν κανένας δεν δοκιμάστηκε, είπε χαρακτηριστικά.
Πώς ξέρετε πόσοι άνθρωποι μολύνθηκαν πραγματικά; Η απουσία αποδεικτικών στοιχείων δεν αποτελεί απόδειξη”.
Η IATA υποστηρίζει ότι οι υπολογισμοί της είναι “αξιόπιστοι”
Οι αεροπορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές αεροσκαφών υποστηρίζουν ότι τα αεροπλάνα παρουσιάζουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο εξάπλωσης του ιού από ότι οι περισσότεροι άλλοι κλειστοί χώροι λόγω της χρήσης φιλτραρίσματος αέρα νοσοκομείου.
Η IATA από την πλευρά της λέει ότι ο υπολογισμός της παραμένει ένα “σχετικό και αξιόπιστο” σημάδι χαμηλού κινδύνου. Υπογραμμίζοντας πως “δεν έχουμε ισχυριστεί ότι είναι οριστικός και απόλυτος αριθμός.”