Του Χάρη Ντιγριντάκη
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά το μεγαλεπήβολο έργο της Γραμμής 4 του μετρό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο που θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται εν τω μεταξύ στη Γερμανία.
Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα “συναντηθούν” στον Ευαγγελισμό.
Πρόκειται για τα πιο σύγχρονα μηχανήματα, που εξασφαλίζουν μηδενική ενόχληση. Το εργοτάξιο από το φθινόπωρο θα δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, αλλά υπόγεια πλέον, χωρίς να ενοχλεί, ώστε αρχές του 2023 να έχουν ήδη ανοιχτεί τα πρώτα μέτρα σήραγγας.
Όπως έχει ανακοινωθεί με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό αρμόδιο για τις Υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη, επισκέφθηκε χθες το μεγάλο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος “μετροπόντικας” στις αρχές του νέου έτους.
Κατά την επίσκεψη τον κ. Καραμανλή συνόδευσαν επίσης η γενική γραμματέας Υποδομών, Μαρία – Έλλη Γεράρδη, ο διευθύνων σύμβουλος της “Αττικό Μετρό”, Νίκος Κουρέτας, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Άβαξ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο διευθυντής της κοινοπραξίας του έργου Μετρό Γραμμή 4, Νίκος Σπυριδωνάκος.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική μέρα, καθώς πολλά χρόνια μετά την κατασκευή των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, πλέον τα εργοτάξια για την κατασκευή της Γραμμής 4 έχουν πάρει μπρος.
«Βρισκόμαστε στην Κατεχάκη, όπου πριν από 28 χρόνια, το 1994, ξεκίνησε ένας από τους δυο μετροπόντικες που άνοιξαν τις Γραμμές 2 και 3. Και τώρα από εδώ θα ξεκινήσει η Γραμμή 4. Ένα έργο, το οποίο ας μην ξεχνάμε ότι -και αυτό- πέρασε από χίλια κύματα.
Ένα έργο, το οποίο καθυστέρησε πολύ και ένα έργο, το οποίο καταφέραμε σε πολύ γρήγορο χρόνο να το ξεμπλοκάρουμε», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε: «Βλέπουμε με πολύ μεγάλη ικανοποίηση το έργο να προχωράει μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα.
Εκτός από αυτό το εργοτάξιο, έχουμε ενεργά εργοτάξια σε όλη την Αθήνα και αυτό πιστοποιεί την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, την αποφασιστικότητα του υπουργείου, αυτό το έργο να προχωρήσει, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
Ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την καθημερινότητα των Ελλήνων. Είναι ένα έργο, που γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Να σας θυμίσω εδώ ότι για πρώτη φορά έχουμε υπογράψει ένα μνημόνιο συνεργασίας με το δήμο Αθηναίων, δηλαδή Αττικό Μετρό και Ανάπλαση Αθηνών έχουν κάνει μία συμφωνία έτσι ώστε το ισοζύγιο πρασίνου στην Αθήνα όχι απλά να μην επηρεαστεί, αλλά να φυτέψουμε και 2.000 δένδρα παραπάνω. Μάλιστα στο Σταθμό της Πανεπιστημιούπολης θα τετραπλασιάσουμε το πράσινο.
Επομένως ένα έργο που είναι αναγκαίο για την Αθήνα και ένα έργο που γίνεται με το μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό στους πολίτες της Αθήνας και στο περιβάλλον».
Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε σχετικά : «Σε λίγους μήνες δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες θα ξεκινήσουν τη διάνοιξη των σηράγγων για τη Γραμμή 4 του Μετρό από τις δύο άκρες, στην Κατεχάκη και τη Βεΐκου. Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, κατά τη φάση κατασκευής της σήραγγας θα εργάζεται όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο. Η Αθήνα και το Λεκανοπέδιο δεν έχουν χρόνο για χάσιμο, χρειάζονται απαντήσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Η Γραμμή 4 σημαίνει 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους καθημερινά και 340.000 επιπλέον επιβάτες στο μετρό ημερησίως. Σημαίνει μία πιο πράσινη, μια πόλη πιο ανθρώπινη».
Το εργοτάξιο φρέατος ΤΒΜ Κατεχάκη
Σε χώρο έκτασης περίπου 7,5 στρεμμάτων -τμήμα του οποίου παραχωρήθηκε από τον χώρο στάθμευσης του 401 ΓΣΝΑ- θα “φιλοξενηθεί” το 1ο ΤΒΜ (μετροπόντικας), που θα κατασκευάσει περίπου 5,5 χλμ. σήραγγας από την Κατεχάκη έως τον Ευαγγελισμό.
Για την καταβίβαση και συναρμολόγηση του ΤΒΜ κατασκευάζεται φρέαρ διαστάσεων 45Χ20 μέτρων και βάθους 36,5 μέτρων. Η εκσκαφή του φρέατος προβλέπεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο, οπότε και η παραλαβή του ΤΒΜ στο εργοτάξιο για την έναρξη της συναρμολόγησης.
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις για την υποστήριξη και λειτουργία του ΤΒΜ, όπως η θεμελίωση της γερανογέφυρας (50 τόνων), που θα χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά των προκατασκευασμένων δακτυλίων από την επιφάνεια στον πυθμένα του φρέατος.