Καθώς φτάνουμε όλο και πιο κοντά στο νέο έτος, ταξιδιωτικοί πράκτορες εξετάζουν τα μακροπρόθεσμα σχέδια τους για το 2018 και πώς θα επενδύσουν και θα αναπτύξουν την επιχείρησή τους.

Ενώ οι εμπειρογνώμονες και οι πράκτορες έχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το πότε πρέπει να διεξάγουν τον στρατηγικό σχεδιασμό τους και πώς να τον κάνουν, όλοι συμφωνούν ότι η ύπαρξη ενός θεμελιώδους επιχειρηματικού σχεδίου που επανεξετάζεται τακτικά είναι κρίσιμο για την επιτυχία.

“Πρέπει να αναρωτηθείτε: Τι έκανα πέρυσι; Πόσο επιτυχής ήταν το μάρκετινγκ μου; Ποιες είναι οι καλύτερες κατηγορίες πωλήσεων μου; Και τι θέλω να ολοκληρώσω το επόμενο έτος; “, επισημαίνει Guida Botelho, Διευθυντής εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Ταξιδίων.

Οι εμπειρογνώμονες συστήνουν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να έχουν ένα σχέδιο 3-5 ετών κατανεμημένο σε μικρότερες χρονικές περιόδους που συνδέονται με δράσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν.

Τα σχέδια ξεχωρίζουν τους χομπίστες από τους επαγγελματίες

Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός είναι τόσο δύσκολος για πολλούς ταξιδιωτικούς πράκτορες λόγω του ότι το πάθος τους για ταξίδια είναι το κύριο κίνητρο τους.

“Οι πράκτορες πρέπει να θυμούνται ότι ναι, έχουν μια αγάπη για τα ταξίδια και την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και πρέπει να καταλάβουν πώς να επενδύσουν χρήματα για να κερδίσουν χρήματα”, τονίζει ο Botelho.

Αν ένας πράκτορας έχει μια φυσική αποστροφή για τον επιχειρηματικό σχεδιασμό, πρέπει να βρει κάποιον που είναι άνετος και πρόθυμος να συμμετάσχει στον προγραμματισμό μαζί του ή να προσλάβουν κάποιον ειδικό ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ζευγάρια κάνουν επιτυχημένο δίδυμο όπου ο είναι ο πράκτορας και ο άλλος το βλέπει από την επιχειρηματική προοπτική.

Η αναθεώρηση του επιχειρηματικού σας σχεδίου θα πρέπει επίσης να αποκαλύψει ποιοι είναι οι πιο κερδοφόροι προμηθευτές σας και να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε το ρόλο που διαδραματίζουν στις πωλήσεις σας και στο εισόδημά σας.

Η επιλογή των προμηθευτών θα πρέπει να αποτελεί μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού της επιχείρησής σας και όχι μια αντίδραση στο γόνατο, την ημέρα που δεν έλαβαν το τηλέφωνο αρκετά γρήγορα, επισημαίνουν οι ειδικοί.