Αλλαγές εκ βάθρων από τον Οκτώβριο, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που βρίσκονται στα χέρια της Fraport Greece.

Τότε θα ξεκινήσει η εγκατάσταση των εργοταξίων, με τον ανάδοχο να προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει τις εργασίες σε διάστημα 48 εβδομάδων, σύμφωνα με όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Τα αεροδρόμια θα αλλάξουν πρόσωπο με έργα για τα οποία η Fraport Greece έχει επενδύσει συνολικά 400 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθούν από την τεχνική εταιρεία Intrakat.

Όπως δήλωσε αποκλειστικά πριν από λίγες μέρες στο tourismtoday.gr και στον Χάρη Ντιγριντάκη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ:

“Οι προσδοκίες από τη Fraport Greece είναι μεγάλες. Θέλαμε να ξεκινήσουμε από την πρώτη κιόλας μέρα την υλοποίηση των μεγάλων έργων που θα αλλάξουν για πάντα την εικόνα των αεροδρομίων, ωστόσο, κάτι τέτοιο θα σήμαινε σημαντική μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας των αεροδρομίων στο μέσο της τουριστικής περιόδου.

Το πλήγμα από την έναρξη των έργων υποδομής κατά τη θερινή περίοδο θα ήταν σημαντικό. Αναγνωρίζοντας την ευθύνη μας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τον ρόλο του αεροδρομίου στην τοπικές οικονομίες, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις και εργασίες, οι οποίες δεν θα περιόριζαν / εμπόδιζαν την επιβατική κίνηση”.

Ειδικότερα τα έργα ανά αεροδρόμιο είναι:

  • Στη Θεσσαλονίκη, θα αναδιαμορφωθούν οι εγκαταστάσεις διαχείρισης επιβατών και θα μετεγκατασταθούν τα γραφεία στο υπάρχον κτήριο του αεροσταθμού. Ο αεροσταθμός και ο αστικός χώρος του αεροδρομίου θα επεκταθούν, ξεπερνώντας τα 100.000 τ.μ. έως το τέλος της περιόδου παραχώρησης.
  • Σε Κέρκυρα, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.726 τ.μ. και θα πραγματοποιηθούν έργα αποκατάστασης στον διάδρομο, τον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών και τους τροχόδρομους.
  • Στα Χανιά, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί στην ανατολική πτέρυγα του σταθμού, με το μέγεθός του να προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 17.000 τ.μ.
  • Στην Ζάκυνθο, θα εφαρμοστεί σύστημα διαχείρισης αποσκευών in-line (in-line HBS) που θα βελτιώσει την διακίνηση επιβατών και θα μειώσει τις ουρές στα γκισέ. Επίσης, θα βελτιωθούν οι εμπορικοί χώροι στον ημιώροφο του κτιρίου, ενώ δεν απαιτούνται σημαντικού βεληνεκούς επικείμενα έργα.
  • Σε Κεφαλλονιά, θα υλοποιηθούν εργασίες ανακαίνισης, αναδιαμόρφωσης και επέκτασης του αεροσταθμού, αρχικά κατά 815 τ.μ. Θα αναδιαταχθούν τα γκισέ, θα μετακινηθεί ο έλεγχος ασφαλείας και διαβατηρίων κατά την αναχώρησης και θα αυξηθεί ο χώρος αναμονής στις πύλες με ταυτόχρονη βελτίωση των υπηρεσιών εστίασης.
  • Στο Άκτιο, οι εγκαταστάσεις για το σύστημα αποσκευών και τους επιβάτες θα βελτιστοποιηθούν, ενώ οι Οθόνες Πληροφοριών Πτήσεων (FIDs) θα αντικατασταθούν με οθόνες LCD.
  • Στην Καβάλα, θα αξιοποιηθεί η αχρησιμοποίητη έκταση των 500 τ.μ. στον ημιώροφο για την κατασκευή καταστημάτων και χώρων λιανικής / ΚΑΕ / μαζικής εστίασης, ενώ ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 4.961 τ.μ.
  • Στη Ρόδο, θα επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 11.656 τ.μ. περίπου και θα επισκευαστούν στο διάδρομο τροχοδρόμησης δύο τμήματα που έχουν αποκατασταθεί τοπικά (μπαλώματα).
  • Στην Κω, η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου θα επεκταθεί κατά 17.700 τ.μ. Η αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών θα δώσει τη δυνατότητα για οπισθέλκυση αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τη χωρητικότητα των θέσεων. Ταυτόχρονα, θα αναδιαταχθεί η αίθουσα αναχωρήσεων με στόχο την κατασκευή ενός επιπλέον πάγκου διαβατηρίων στις αφίξεις.
  • Στη Σαντορίνη, επέκταση του αεροσταθμού, με το μέγεθός του να προβλέπεται ότι θα επεκταθεί κατά 17.079 τ.μ. έως το 2020.
  • Στην Μύκονο, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά περίπου 8.840 τ.μ. ώστε να προσαρμοστεί στην προβλεπόμενη ζήτηση.
  • Σε Μυτιλήνη, θα μετακινηθούν οι γραφειακοί χώροι και θα επεκταθεί ο αεροσταθμός με στόχο να τοποθετηθεί επιπρόσθετος ιμάντας παραλαβής αποσκευών και να αυξηθεί ο χώρος διαχείρισης επιβατών.
  • Στη Σάμο, θα μετακινηθούν οι γραφειακοί χώροι κατά 10.094 τ.μ. και θα δημιουργηθεί χώρος διαχείρισης βάσει των προδιαγραφών της IATA.
  • Στην Σκιάθο, θα μετακινηθεί το σύστημα αποσκευών, θα επεκταθεί η αίθουσα παραλαβής αποσκευών και θα μετεγκατασταθούν οι γραφειακοί χώροι εντός της υφιστάμενης εγκατάστασης. Ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.953 τ.μ., παρέχοντας επαρκή χωρητικότητα μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης.