Ηλεκτρονικό εθνικό χάρτη, πιστοποίηση φορέων και ηλεκτρονικό αρχείο περιλαμβάνει το πλαίσιο για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, όπως αυτό εξειδικεύεται μέσω της εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, η οποία φέρει την υπογραφή του γενικού γραμματέα κ. Ιούλιου Συναδινού.

Η εγκύκλιος έρχεται σε συνέχεια του νόμου 4373 (άρθρο 57) που ψηφίστηκε πέρυσι για τη δράση του Τμήματος Αθλητικού Τουρισμού και Εναλλακτικών Δραστηριοτήτων Μαζικού Αθλητισμού, το οποίο είναι αρμόδιο για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και ανάπτυξη δραστηριοτήτων αθλητικού τουρισμού και τουριστικού αθλητισμού, την προώθηση και υποστήριξη αθλητικών διοργανώσεων στην Ελλάδα, την εποπτεία και υποστήριξη των φορέων μαζικού αθλητισμού κ.α..

Οπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Στεφανίας Σούκη στο newmoney.gr, στόχος του Τμήματος Αθλητικού Τουρισμού Εναλλακτικών Δραστηριοτήτων Μαζικού Αθλητισμού είναι η δημιουργία ενός εθνικού δικτύου συνεργαζόμενων φορέων που ασχολούνται με τη διοργάνωση εκδηλώσεων αθλητικού τουρισμού και εναλλακτικών δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής.

Μέσω του δικτύου συνεργαζόμενων φορέων που ασχολούνται με τη διοργάνωση εκδηλώσεων αθλητικού τουρισμού και την υποστήριξη εναλλακτικών δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής, θα δημιουργηθεί ηλεκτρονικός εθνικός αθλητικός χάρτης αθλητικού τουρισμού, «ο οποίος θα περιλαμβάνει τις δράσεις του αθλητικού τουρισμού και τις δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής που λαμβάνουν χώρα σε επίπεδο γεωγραφικού διαμερίσματος. Ο χάρτης αυτός θα ενημερώνεται και θα επικαιροποιείται συνεχώς βάσει των πληροφοριών που θα αποστέλλονται στο Τμήμα Αθλητικού Τουρισμού και θα αφορούν σε δράσεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πλαίσιο του αθλητικού τουρισμού και των εναλλακτικών δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής», όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην εγκύκλιο της 31ης Αυγούστου.

Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Σημειωτέον ότι η αγορά του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα βρίσκεται αυτή την στιγμή πίσω σε σχέση με την παγκόσμια και ευρωπαϊκή αγορά, την ίδια στιγμή που, αποδεδειγμένα πλέον, οι αθλητικές διοργανώσεις φαίνεται να αποδίδουν σημαντικά σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο για τους προορισμούς που τις φιλοξενούν: Για παράδειγμα, για το μεγάλο γεγονός του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας (για φέτος θα διεξαχθεί στις 12 Νοεμβρίου) τα στοιχεία του ΣΕΓΑΣ δείχνουν ότι από το 2006 που συµµετείχαν στους αγώνες του Μαραθωνίου Αθήνας 5.700 δροµείς, το 2016 οι συµµετοχές ξεπέρασαν τις 50.000, ενώ το 2017 αναµένεται να ξεπεράσουν τους 55.000 δροµείς. Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος χαρακτηρίζεται ως ένα από τα λίγα ετήσια διεθνή τουριστικά γεγονότα της πόλης που αναπτύσσονται ραγδαία και αποφέρουν τόσο σε επίπεδο διαµόρφωσης της εικόνας µας στο εξωτερικό, όσο και στην οικονοµική ζωή της Αττικής συνεχώς αυξανόµενο απτό τουριστικό εισόδηµα και κατά συνέπεια πραγµατικά έσοδα στο ελληνικό δηµόσιο.

Διεθνώς, ο αθλητικός τουρισμός αναπτύσσεται με ένα ρυθμό 14% σε ετήσια βάση και ήδη σε ορισμένες χώρες αντιστοιχεί σε ένα μερίδιο 25% ως μία εναλλακτική μορφή τουρισμού.

Ως προς το προφίλ του «αθλητή- τουρίστα», αυτός περιλαμβάνεται στις δέκα κατηγορίες τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα στις χώρες, τις οποίες επισκέπτονται. Μάλιστα, ο αθλητής- τουρίστας συνήθως ταξιδεύει με την οικογένειά του, αφού τα σπορ συνήθως αποτελούν ψυχαγωγία για όλη την οικογένεια- και συνήθως επιστρέφει στον προορισμό, όταν αυτός του έχει προσφέρει ξεχωριστές εμπειρίες.

Ενδεικτικά σε μία από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με βάση τα στοιχεία του Visitbritain, ο αθλητικός τουρισμός αντιστοιχεί σε μία αξία ύψους 2,3 δισ. στερλινών στη βρετανική οικονομία, με τους επισκέπτες- αθλητές να δαπανούν επιπλέον 1,2 δισ. στερλίνες για το άθλημά τους. Επιπλέον, δύο στους πέντε επισκέπτες στη Μεγάλη Βρετανία παρακολουθούν live αθλήματα όταν επισκέπτονται τη χώρα, με τη συντριπτική πλειοψηφία εξ’ αυτών -σε ποσοστό 73%- να παρακολουθούν ποδόσφαιρο. Ιρλανδοί, Νορβηγοί, Σουηδοί, Αμερικάνοι και Ολλανδοί είναι οι πέντε top εθνικότητες που προτιμούν να παρακολουθούν ζωντανά αγώνες ποδοσφαίρου στα βρετανικά γήπεδα.