Σύμφωνα με τη νέα έκδοση της Έρευνας Συγκυρίας που συνέταξε η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των ΜμΕ υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 34 μονάδες και επανήλθε σε αρνητικό έδαφος (-8 μονάδες).
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η πτώση ήταν εξίσου έντονη τόσο για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις όσο και για τις μεσαίες.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική καθημερινότητα και η συνακόλουθη αβεβαιότητα περιορίζουν σημαντικά τις προσδοκίες των ΜμΕ για το μέλλον. Έτσι ο δείκτης μελλοντικής ζήτησης παρουσίασε απότομη υποχώρηση της τάξης των 87 μονάδων – σημειώνοντας την μεγαλύτερη πτώση της 10ετίας.
Ιδιαίτερα έντονα πλήττονται οι κλάδοι εμπορίου αυτοκινήτων, τουρισμού και λιανικού εμπορίου, όπως αποτυπώνεται στο δείκτη στόχου επιβίωσης, που στους συγκεκριμένους κλάδους ξεπέρασε το 40% του τομέα.
Σε επίπεδο κλάδων θετικότερα ξεχωρίζει ο τουρισμός χάρη στην δεκαετία έντονης ανάπτυξης που προηγήθηκε, διαθέτοντας έτσι χώρο απορρόφησης των επιπτώσεων της κρίσης η οποία πλήττει τον κλάδο με ιδιαίτερη ένταση.
Θετική είναι ωστόσο η εικόνα για τον κλάδο τροφίμων, ο οποίος διατηρεί την εξαγωγική του δυναμική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αντιθέτως οι κλάδοι λιανικού εμπορίου, ένδυσης και λοιπής βιομηχανίας εμφανίζονται να διαθέτουν λιγότερο ισχυρές γραμμές άμυνας και θα απαιτήσουν ισχυρότερη στήριξη.