Expedia και Booking.com αποφάσισαν να παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους καταναλωτές με μέτρα όπως η εξάλειψη των τελών ακύρωσης και η επιστροφή των προκαταβολών. Όλα αυτά φαίνεται ότι αποφασίστηκαν χωρίς τη συνεννόηση με τους ξενοδόχους. Ενώ πολλά ξενοδοχεία στη Γαλλία και την Ιταλία έχουν κλείσει, στο Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες εξακολουθούν να υπάρχουν ταξιδιώτες.

“Δεν λάβαμε αυτή την απόφαση αβασάνιστα, λέει εκπρόσωπος του ομίλου Expedia. Πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνουμε το σωστό για τη βιομηχανία, τους ταξιδιώτες και συνολικά για τους συνεργάτες μας, με την απλοποίηση της διαδικασίας ακύρωσης”.

Για την Booking.com, η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η ασφάλεια πελατών και συνεργατών της.
“Όλοι αισθανόμαστε τον αντίκτυπο της τρέχουσας αβεβαιότητας στα ταξίδια, επισημαίνει εκπρόσωπος της Booking.com.
Πιστεύουμε ότι έτσι θα διευκολύνουμε τους πελάτες μας να αλλάξουν τα σχέδια τους και να επιστρέψουν ταχύτερα στο ταξίδι όταν βελτιωθεί η κατάσταση. Κάτι που με τη σειρά του προστατεύει το μέλλον της βιομηχανίας μας”.

Μέτρα της Booking.com

  1. Θεσπίζει μια πολιτική ακύρωσης “ανωτέρας βίας” που απευθύνεται σε τουρίστες που βρίσκονται σε περιοχή που έχει προσβληθεί από κορωνοϊό και στους οποίους έχει απαγορευθεί η είσοδος στη χώρα στην οποία προορίζονται να ταξιδέψουν ή των οποίων οι θεωρήσεις έχουν ανασταλεί κατά την άφιξή τους.
  2. Αυτό αφορά και σε εκείνα τα καταλύματα που έχουν κλείσει τις πόρτες τους, είτε με δική τους απόφαση είτε με νόμιμη απαίτηση. Συμβουλεύοντας τους ότι είναι ευθύνη τους να ενημερώνουν τους πελάτες που επηρεάζονται, εκτός από την εξασφάλιση ότι θα λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων για οποιαδήποτε ακυρωμένη διαμονή.
  3. Όπως διευκρινίζεται οι συνθήκες “ανωτέρας βίας” ισχύουν μόνο για ακυρώσεις που έγιναν μετά την εισαγωγή των σχετικών ταξιδιωτικών περιορισμών.
  4. Η κράτηση προσφέρει τη δυνατότητα να ζητηθεί η ακύρωση μη επιστρεφόμενων κρατήσεων μέσω της ιστοσελίδας της, οπότε ο ΟΤΑ ακυρώνει αυτόματα την κράτηση.
  5. Ο ξενοδόχος, ως κράτηση ανωτέρας βίας, πρέπει να επιστρέψει οποιαδήποτε πληρωμή εκ’  των προτέρων και χωρίς χρεώσεις.
  6. Η πλατφόρμα συμβουλεύει τα καταλύματα να καλέσουν τον πελάτη και να του προσφέρει εναλλακτικές ημερομηνίες ταξιδιού. Αν ο τουρίστας δεν συμφωνήσει, τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν.
  7. Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος δεν επιστρέψει την κράτηση, ο ΟΤΑ αναλαμβάνει την επιστροφή. Στη συνέχεια η Booking.com επιβεβαιώνει ότι η χρέωση θα μεταβιβαστεί στον ξενοδόχο.
  8. Από την πλευρά της, η εταιρεία προσφέρει έναν κατάλογο των χωρών και ημερομηνίες κατά τις οποίες θα εφαρμοστεί η “ανωτέρα βία”.

Μέτρα της Expedia

  1. Η Expedia έχει δημιουργήσει το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Απαλλαγής Ακύρωσης, προσθέτοντας αμέσως όλους τους συνεργάτες της σε αυτό.
  2. Μέσω αυτού του προγράμματος η Expedia θα αποζημιώσει όλους τους τουρίστες που έχουν κάνει κράτηση στην πλατφόρμα της πριν από τις 19 Μαρτίου και για την περίοδο μεταξύ 20 Μαρτίου και 30 Απριλίου μη επιστρεφόμενες κρατήσεις.
  3. Η εταιρεία θα επιστρέψει μόνο τις κρατήσεις που έχει καταβάλει ο τουρίστας στο Expedia (Expedia Collect), σε καμία περίπτωση δεν θα είναι υπεύθυνη για τις κρατήσεις που καταβλήθηκαν στο ξενοδοχείο.
  4. Από την πλευρά του και σε περίπτωση που το ξενοδοχείο αποφασίσει να μην αποδεχθεί την ιδιότητα μέλους του προγράμματος, όταν ο πελάτης ζητήσει την ακύρωση μιας μη επιστρεφόμενης κράτησης, ο ΟΤΑ θα ακυρώσει αποτελεσματικά την κράτηση και θα προσφέρει ένα μπόνους για το ίδιο έτος τιμή της κράτησης που ακυρώσατε και για την ίδια εγκατάσταση. Η Expedia συμβουλεύει ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το κουπόνι θα χρησιμοποιηθεί ξανά από τον ταξιδιώτη εντός της καθορισμένης περιόδου.