Οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να αποζημιώνουν τους επιβάτες για ακυρώσεις πτήσεων εξαιτίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς με βάση τον κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται για «έκτακτη περίσταση».
«Η Επιτροπή θεωρεί ότι όπου οι δημόσιες Αρχές λαμβάνουν μέτρα που αποσκοπούν στον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού, τα μέτρα αυτά δεν οφείλονται στη φύση και τη συνήθη άσκηση της δραστηριότητας των μεταφορέων και βρίσκονται εκτός του πραγματικού ελέγχου τους».
Όσον αφορά τις πτήσεις που ακυρώθηκαν έμμεσα από την πανδημία κορωναϊού, όπως εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης, οι αεροπορικές εταιρείες εξαιρούνται επίσης από την αποζημίωση των επιβατών τους.
Ωστόσο, σχετικό έγγραφο της ΕΕ ανέφερε ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να εξακολουθήσουν να συμμορφώνονται με άλλες υποχρεώσεις του κανονισμού αριθ. 261/2004 της ΕΕ που αφορούν ακυρώσεις πτήσεων.
Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες στους επιβάτες τους εάν ακυρώσουν την πτήση τους. «Αυτό σημαίνει γεύματα και αναψυκτικά συνάρτηση με τον χρόνο αναμονής, τη διαμονή σε ξενοδοχείο εάν είναι απαραίτητο και τη μεταφορά στον τόπο διαμονής».
Επιπλέον, εάν ένας αερομεταφορέας ακυρώσει μια πτήση, πρέπει να προσφέρει στους επιβάτες τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων.