Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι επιβάτες που μεταφέρθηκαν στην πατρίδα τους με πτήσεις επαναπατρισμού -στο πλαίσιο προξενικής βοήθειας- τα πρώτα στάδια της πανδημίας, δεν δικαιούνται να ζητήσουν αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την επιστροφή τους.
Αυτό αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ECJ) στο Λουξεμβούργο αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα.
Οι δικαστές διευκρίνισαν ότι μόνο οι εμπορικές πτήσεις εμπίπτουν στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που διέπει τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και ορίζει πότε οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση.
Οι κρατικά οργανωμένες πτήσεις επαναπατρισμού δεν μπορούν να θεωρηθούν ως εμπορικές πτήσεις λόγω των πιθανών διαφορών στις υπηρεσίες επί του σκάφους.
Η απόφαση αυτή καθιέρωσε μια κατευθυντήρια αρχή για τα εθνικά δικαστήρια σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Ένα ζευγάρι Αυστριακών έθεσε την υπόθεση της πτήσης επιστροφής τους από τον Μαυρίκιο στη Βιέννη, η οποία ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020.
Αντ’ αυτού, επιβιβάστηκαν σε πτήση που είχε οργανώσει το αυστριακό υπουργείο Εξωτερικών, η οποία τους κόστισε 500 ευρώ ανά άτομο. Ωστόσο, η πτήση πραγματοποιήθηκε από την ίδια αεροπορική εταιρεία και την ίδια ώρα με την αρχικά προγραμματισμένη πτήση τους.
Το ζευγάρι θεώρησε ότι χρεώθηκε δύο φορές για την πτήση επιστροφής και ζήτησε την επιστροφή των 1.000 ευρώ που πλήρωσε από την αεροπορική εταιρεία.
Το ECJ σημείωσε ότι οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν θεωρητικά να ζητήσουν την επιστροφή άλλων εξόδων ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει και την αρχική τιμή του εισιτηρίου.