της Εύας Οικονομάκη

«Μπορούμε να πούμε με σχετική σιγουριά ότι το 2022 θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση για την εταιρεία μετά την πανδημία», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, τόνισε: «Η χώρα μας παρουσιάζει υψηλά ποσοστά ανάκαμψης τόσο αναφορικά με τη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σαν ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες. Η σημαντική πρόοδος που έγινε τα προηγούμενα χρόνια στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος  και στη διαχείριση της πανδημικής κρίσης, καθιέρωσε τη χώρα μας σε ένα από τα σημαντικότερα διεθνή brand. Συνεπώς, σε συνδυασμό με την διάθεση του κόσμου να ταξιδέψει, η ζήτηση για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα αυξημένη».

Οι πωλήσεις και η πληρότητα

Επεσήμανε, δε, ότι ο Απρίλιος ξεπέρασε σε επίπεδο πωλήσεων για μελλοντικά ταξίδια τα νούμερα του 2019, με την εταιρεία να μεταφέρει τον Μάιο πάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες και τον Ιούνιο πάνω από 1,3 εκατ. «Οι πληρότητες σήμερα προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα περίπου 10% χαμηλότερα από το 2019, διατηρείται η καλή πορεία των προ-κρατήσεων, ενώ επιπρόσθετα βελτίωση σημειώνεται και στα έσοδα ανά πτήση», είπε ο Δ. Γερογιάννης, επισημαίνοντας ότι η καλή πορεία των προκρατήσεων και η δυναμική που διαπιστώνεται θα διατηρηθούν για το επόμενο διάστημα.

Ο Δ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στην προσθήκη νέων προορισμών και στην αύξηση συχνοτήτων που έχει κάνει η Aegean τόσο στο δίκτυο εσωτερικού, όσο και στο δίκτυο εξωτερικού, «στηρίζοντας την προσπάθεια που γίνεται για διάχυση του τουριστικού προϊόντος και επιμήκυνση της σεζόν».

Ο πληθωρισμός και η αύξηση των τιμών στα καύσιμα

«Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η σημαντική ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ επηρεάζει σημαντικά το κόστος μας. Επιπλέον, ο πληθωρισμός, το υψηλό κόστος ενέργειας και η όποια επίδραση τους στην καταναλωτική εμπιστοσύνη συμβάλουν στον γενικότερο περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας. Ωστόσο οι διεθνείς κρατήσεις δείχνουν υψηλή ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό, μία θετική τάση που αναμένεται να διαρκέσει σε όλη τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Αυτό αποδεικνύουν και οι συντελεστές πληρότητας στην Ευρώπη που εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένοι», προσέθεσε, λέγοντας πως «στόχος μας είναι το 2022 να είναι μια χρονιά με νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες μας, αλλά και η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά την πανδημία».