Με αύξηση 51,03% έκλεισε ο Οκτώβριος, καταδεικνύοντας ότι μπορεί να είναι εφικτή η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, δηλώνει η Χριστίνα Τετράδη, Οικονομική Επόπτης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά.   

Συνολικά, η φετινή τουριστική σεζόν έκλεισε με αύξηση 11,20%.

ΕΤΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΜΑΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΙΟΥΛΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
2015 4.125 66.826 119.093 150.964 148.737 102.085 14.420 606.250
2016 5.889 70.243 122.802 163.909 168.773 120.762 21.778 674.156
ΔΙΑΦΟΡΑ 1.764 3.417 3.709 12.945 20.036 18.677 7.358 67.906
% ΑΥΞΗΣΗ 42,76% 5,11% 3,11% 8,57% 13,47% 18,30% 51,03% 11,20%

Αναλύοντας ενδεικτικά τις αγορές του εξωτερικού για την σεζόν που μας πέρασε:

  • H αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, που αποτελεί και την κύρια αγορά του νησιού, παρουσίασε αύξηση 8,14% σε σχέση με το 2015.
  • Από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, η Γερμανία παρουσιάζει μεγάλη αύξηση 56,12% και η Ολλανδία 23,15%, ενώ αντίθετα μείωση παρουσιάζουν το Βέλγιο 29,98% και η Αυστρία 8,78%.
  • Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης παρουσίασαν αύξηση, με τη Νορβηγία 94,38%, τη Φινλανδία 32,21% και τη Σουηδία 12,06%.
  • Η Ιταλία παρουσίασε αύξηση 20,71%.
  • Σχετικά με τις ανατολικές αγορές, η Ρωσία παρουσιάζει αύξηση 49,90%, η οποία όμως εξισορροπείται με την μείωση από τη Λευκορωσία 26,69%.
  • Το άνοιγμα στις Βαλκανικές χώρες συνεχίζει να παρουσιάζει πρόοδο, με την Πολωνία να παρουσιάζει αύξηση 13,83% και τη Ρουμανία 5,07%.

Το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, παρότι παρουσίασε αύξηση στις αυξήσεις, αυτή δεν αντικατοπτρίζεται και στα έσοδα. Οι πιο σημαντικοί λόγοι για το γεγονός αυτό είναι ότι, το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς κινήθηκε με κρατήσεις τελευταίας στιγμής “last minute” με μειωμένες τιμές και προσφορές που έκαναν οι ξενοδόχοι με σκοπό να κάνουν ελκυστικότερο το προϊόν τους, χρησιμοποιώντας το έσχατο εργαλείο μάρκετινγκ, που διαθέτουν για να αντιδράσουν στη μείωση της ζήτησης.

Παράλληλα, πρέπει να καταγραφεί και η μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής.

Επίσης, η παράνομη μίσθωση τουριστικών κατοικιών έχει αυξηθεί επικίνδυνα και έχει εξελιχθεί σε πληγή για τον τουρισμό, με μεγάλη επίπτωση όχι μόνο στην μείωση των εσόδων των τουριστικών καταλυμάτων, αλλά και των κρατικών εσόδων.

Τέλος, η αύξηση του ΦΠΑ και η υπερφορολόγηση αυξάνουν την τιμή του πακέτου για τον τουρίστα, χωρίς να αφήνουν περιθώρια κέρδους, μειώνοντας ταυτόχρονα τα αποτελέσματα για τον τουριστικό επιχειρηματία.