Του Χάρη Ντιγριντάκη

Στον απόηχο των χθεσινών ανακοινώσεων από την πολιτεία του πακέτου ενίσχυσης της AEGEAN AIRLINES η εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα, τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2020.

Αριθμητικά δεδομένα που δικαιολογούν απόλυτα την ανάγκη ρευστότητας της εταιρείας σε μια περίοδο όπου οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ενισχύονται προκλητικά από τα κράτη που διατηρούν τις έδρες τους.

Ειδικότερα κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η AEGEAN πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%.

Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% μεταφέροντας όμως, ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε 155,1 εκατ. ευρώ από 512,5 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ οι ζημίες μετά από φόρους στα 28,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με κέρδη 90,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Το 9άμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 342,5 εκατ,. έναντι 1,031 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκ. επιβάτες.

Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους 187,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 77,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, ανέφερε σχετικά:

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυο μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Για τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021 είναι προφανές ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας, καθώς και οι νέοι περιορισμοί με lockdowns ανά την Ευρώπη και στην Ελλάδα, μας οδηγούν σε δραστηριότητα σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% από τo 2019.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 433,3 εκατ. ευρώ στις 30/09/20, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων σε 290 εκατ. ευρώ».

Τέλος η Εταιρεία παρέλαβε στις 21/11 το έβδομο αεροπλάνο neo της οικογένειας Airbus Α320 ΝΕΟ (και το δεύτερο A321neo) από την συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.